Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای آشنایی با آموزه‌های قرآنی و نشر آن در سطحی گسترده برای عموم مخاطبان است. این مسابقات می‌تواند در عین بازنشر مفاهیم و درس‌های قرآنی، به افزایش پیوند جامعه با آیات نورانی پروردگار منجر شده و نسل جوان به ویژه کودکان و نوجوانان را با کتاب آسمانی‌مان بیش از پیش مأنوس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائت و تلاوت قرآن کریم و انس با آن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دین اسلام بارها بدان توصیه شده و لازم است اهتمام بیشتری نسبت به آن صورت گیرد تا قرآن به عنوان حقیقت جاری دین اسلام در تمام ابعاد و جنبه‌های جامعه اسلامی ایران منتشر شود.

مسابقات قرآنی «سراج» از جمله مسابقات برجسته قرآنی در کشور است که هر ساله به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و در آن گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، نوجوانان و کودکان شرکت می‌کنند. ششمین دوره این مسابقات در مناطق مختلف شهر تهران برگزار شده و خانه قرآن منطقه ۷ نیز یکی از مجریان ثبت نام و دعوت از فعالان قرآنی برای شرکت در این مسابقات است.

این دوره از مسابقات در ۳ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ قرآن کریم و در ۲ گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود. البته گروه سنی زیر ۱۶ سال از محدوده ۱۲ سال آغاز شده و شرکت‌کنندگان زیر ۱۲ سال مجاز به شرکت در مسابقات امسال نیستند.

براساس فراخوان این مسابقه قرآنی، در گروه سنی زیر ۱۶ سال، شرکت‌کنندگان می‌بایست در مسابقات حفظ قرآن کریم، یک جز را حفظ کرده، در مسابقات قرائت تحقیق، سوره‌های انبیا و مومنون و در مسابقات قرائت ترتیل سوره‌های عنکبوت، روم و لقمان را تلاوت کنند.

هم‌چنین در رده سنی بالای ۱۶ سال، مسابقات حفظ قرآن کریم اختصاص به ۳ جز داشته و مسابقات قرائت تحقیق در سوره‌های هود، یوسف و رعد و قرائت ترتیل براساس سوره‌های نساء و انعام خواهد بود.

براساس این گزارش، خانه قرآن منطقه ۷ با دعوت از گروه‌های مختلف، نوجوانان، کانون‌ها و فعالان قرآنی منطقه ۷ توانست با حضور ۶۰ نفر از بانوان و آقایان در مسابقات قرآنی سراج شرکت کند. این افراد پس از ثبت نام در فرهنگسرای اندیشه به دبیرخانه این مسابقه واقع در فرهنگسرای قرآن معرفی شده و به رقابت با دیگر شرکت‌کنندگان می‌پردازند.
این مسابقه در روزهای ۱۹ و ۲۶ خرداد ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

کد خبر 5510112 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران فرهنگسرای اندیشه قرآن کریم ایران قرآن مسابقات قرآنی سراج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای قرآن شهر تهران نشست علمی امام رضا ع قرآن کریم فعالیت های قرآنی قرآن سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری فراکسیون مهدویت زنان انقلاب مسابقات قرآنی قرآن کریم منطقه ۷ ۱۶ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این مسابقه‌ها در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، مفاهیم، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان و احکام، نهج البلاغه، گفتمان مهدوی، دعاخوانی و روش تدریس احکام برگزار می‌شود.
پرنور افزود: دانش اموزان مقاطع متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش در این رقابت‌ها حضور دارند.
رئیس اداری قرآن اجرت نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نهمین دوره مسابقات فرهنگیان هم در رشته‌های نهج البلاغه حفظ قرآن، قرائت، تحقیق و روش تدریس و احکام مخصوص فرهنگیان  برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود