Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- "محمدآقا حاجری" جوان ۳۴ ساله لرستانی پس از نجات جان پیرمرد و پیرزن همسایه که در آتش محاصره شده بودند، جان خود را از دست داد و آسمانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسلسله، صبح امروز بود که  ما از یک قصه فداکارانه واقعی باخبر شدیم که شب گذشته و دقیق‌تر بگوییم شامگاه چهارشنبه ساعت یک بامداد در یکی از روستاهای سلسله افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محمد آقا حاجری، شاهد زبانه کشیدن  آتش از زیر زمین یک خانه می‌شود، خانه‌ای که ساکنانش پیرمرد وپیرزنی ناتوان هستند. 

محمد 34 ساله، جوانترین عضو خانواده حاجری در حال آبیاری زمین کشاورزی بود و از نزدیکترین همسایگان  است، وقتی متوجه آتش‌سوزی در خانه همسایه می‌شود به‌سرعت خودش را برای نجات جان پیرمرد و پیرزن به آن‌جا می‌رساند و با آتش درگیر می‌شود.

اما متاسفانه زبانه‌های آتش به سیم‌های برق سرایت کرده و محمد که در تلاش برای خاموش کردن و نجات انسان‌های گرفتار در آن و زندگی مختصر آنهاست پس از نجات محاصره شدگان در آتش، در میان آتش و جریان بی رحم برق گرفتار و جان عزیزش را برای نجات همنوعان در یک فداکاری کم مانند، فدا می‌کند. 

تکرار ماجرای علی لندی در لرستان/ جوان 34 ساله در پی نجات جان پیرمرد و پیرزن از آتش‌سوزی جان‌باختاتوبوس کارکنان یک شرکت در مشهدمقدس آتش گرفت + فیلم

محمد صادق حاجری برادر محمد حاجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شب گذشته حدود ساعت یک بامداد برادرم در حین آبیاری زمین کشاورزی بوده که متوجه آتش‌سوزی انبار زیر زمین یکی از ساختمان‌های روستا که متعلق به یک پیرمرد و پیرزن است می‌شود.

وی افزود: محمد بلافاصله با مشاهده آتش خودش را به محل می‌رساند و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کند در این حین مردم روستا و بنده نیز به محل رفتیم که محمد به من گفت کنار بروم که آسیب نبینم. 

برادر محمد آقا حاجری عنوان کرد: محمد تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی با سطل آب شروع به خاموش کردن آتش  می‌کند که آتش به پیرزن و پیرمرد ساکن منزل  آسیب نرسد که در حین تلاش برای خاموش کردن زمین می‌خورد و چون سیم‌های برق این منزل دچار سوختگی شدند محمد دچار برق گرفتگی شد. 

وی بیان کرد: بنده خودم نیز در محل حضور داشتم وقتی پیکر بی جان محمد روی زمین افتاد و دچار برق گرفتگی شد بلافاصله برادرم را بلند کردیم به بیمارستان برسانیم که بعد از چند دقیقه در مسیر، اورژانس نیز که در حال اعزام به محل حادثه بود پیکر محمد را تحویل گرفت و متاسفانه اعلام کردند برادرم جان خود را از دست داده است. 

این حادثه اگر چه در میان دشواری‌های این‌ روزها، کام عده زیادی از خانواده‌ها را تلخ کرده و مصیبت از دست دادن جوان برومندی از یک ایل وت بار است، اما در نگاهی دیگر ما را به زندگی در این مرزو بوم امیدوارتر می‌کند تا زمانی که  جوانانی مانند محمد حاجری در دل شهر و روستاهای ما هستند مگر می‌شود آسیبی به مردم‌مان برسد؟ مگر می‌توانیم نسبت به همسایه و همنوع بی‌تفاوت باشیم؟ حتی آتش بی‌رحم و سوزاننده هم نمی‌تواند مانع  کمک و امداد و دستگیری و یاری باشد. 

این اتفاق تلخ گونه‌ای دیگر از اتفاق  تلخی است که برای نوجوان برومند لر، علی لندی رخ داد.

انتهای پیام/645/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاموش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر چهارشنبه در نشست جوانی و جمعیت استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به اقدامات دولت در زمینه اجرای قانون جمعیت و جوانی و حمایت از فرزندآوری بیان کرد: یکی از تکالیف دولت در زمینه حمایت از جوانان و ازدواج و فرزند آوری، اعطای زمین در قالب نهضت ملی مسکن در کنار تسهیلات ساخت است.

وی با بیان اینکه در این استان پنج هزار خانواده مشمول طرح دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت هستند، تاکید کرد: این خانواده‌ها در کنار زمین از وام بانکی ساخت هم بهره مند می‌شوند.

استاندار سمنان با اشاره به واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های سمنانی در دو مرحله، تاکید کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح در استان یک هزار و ۳۰۰ قطعه زمین به واجدان شرایط یعنی افرادی که فرزند سوم و بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ و بعد از آن متولد شده بود، واگذار شده است.

هاشمی با بیان اینکه در مرحله دوم واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت که با حضور رئیس جمهور در استان سمنان مقارن شد نیز یک هزار و ۱۵۸ فقره زمین به متقاضیان در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شد، افزود: استقبال مردم استان از این طرح خوب بوده است.

وی از تداوم واگذاری زمین به دیگر افراد واجد شرایط در استان سمنان خبر داد و افزود: طبق تعهد برای تمام پنج هزار نفر واجد شرایط این قانون، زمین مورد نیاز تأمین شده و خواهد شد.

کد خبر 6087853

دیگر خبرها

  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد