Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند سریالی «حاشیه صدا ندارد» به کارگردانی میکائیل دیانی در گفتگو با کارشناسان و متخصصین بسیاری، نگاه های واقع بینانه به پدیده حاشیه نشینی و آسیب های آن و راه حل های مورد توجه نسبت به آن را مورد کنکاش قرار می دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند سریالی «حاشیه صدا ندارد» که در شش قسمت با پژوهش و قلم رضا مشتاقی و کارگردانی میکائیل دیانی ساخته شده است، به آسیب های حاشیه نشینی برای کودکان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حاشیه صدا ندارد» با بررسی چندین پرونده حقوقی و قضایی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، کالبدی و... به بررسی وضعیت حاشیه نشینی و آسیب‌های آن برای کودکان در این مناطق می‌پردازد.

این مستند با شعار «حاشیه صدا ندارد و قربانیان آن نیز خاموش‌اند» در گفتگو با کارشناسان و متخصصین بسیاری، نگاه‌ واقع‌بینانه به پدیده حاشیه‌نشینی و آسیب‌های آن و همچنین راه حل‌های آن را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

دیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره این مجموعه مستند بیان کرد: غیر از حاشیه‌های شهر، مناطقی در داخل شهر وجود دارد که به‌واسطه فضای کالبدی، عدم توسعه متوازن و همچنین تمرکز شدید جمعیت در آنجا، دارای مشکلات فراوانی است. بخشی از این مشکلات متوجه کودکان است که متأسفانه وسعت بیشتری دارد. از آنجایی که کودک در ابتدای راه و در حال آموختن و رشد است، طبیعی است که آسیب‌های اجتماعی به‌صورت شدیدتری روی او اثرگذار باشد. برای همین مستند ما تلاش دارد که آسیب‌های این مناطق را در نسبت با کودکان مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: مناطقی که ما در مستند «حاشیه صدا ندارد» مورد بررسی قرار دادیم، شامل محله‌هایی چون ده ونک، لب خط شوش، هرندی، اسلامشهر و... است. بنابراین ملاک ما برای انتخاب مناطق فیلم، صرفاً حاشیه تهران بودن نیست، بلکه محله‌های داخل تهران که از نظر اجتماعی وضعیت خوبی نداشته باشند را نیز انتخاب کرده‌ایم. این محله‌ها، مناطقی هستند که به لحاظ جغرافیای فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌اند و بافت توسعه‌یافته ندارند. بنابراین این مستند تعریف دقیق از حاشیه‌نشینی دارد که آن را حتماً بیرون شهر معرفی نمی‌کند.

این فعال فرهنگی درباره تفاوت این مستند با فیلم‌های رایج سینما که به حاشیه‌نشینی می‌پردازند بیان کرد: تلاش کردم در کنار آسیب‌ها راه‌حل‌ها هم بیان شود و البته در کنار آن نقطه امید‌ها و حتی قهرمان‌هایی که در حاشیه هستند نیز نمایش داده شود. در مستند به بچه‌های این محله‌ها گفته می‌شود که اتفاقات مهمی را می‌توانند رقم بزنند؛ اگر مانند دکتری که  در یکی از این محله‌ها زندگی می‌کند، پنج نفر دیگر نیز باشد در آنجا و محله‌های مشابه دیگر نیز وضعیت بهتری رقم خواهد خورد.

قسمت اول «حاشیه صدا ندارد» شنبه 21خرداد بر روی پلتفرم‌های نمایش خانگی قرار می‌گیرد.

"اسماء" مقاومت زنان در سوریه را نمایش می‌دهداحمد نادمی: "علفزار" مروج قهرمان در سینمای دادگاهی است/ فیلمی که فقه را زیر سؤال نمی‌برد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما مستند سینما مستند حاشیه نشینی محله ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، غلامرضا همتی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم از معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق این استان خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه سال ۱۴۰۳ و ارزیابی‌های انجام‌شده، ۳۳ معلم در مرحله منطقه‌ای، مؤفق به کسب امتیاز برتر شدند و در مرحله دوم ارزیابی، سه نفر انتخاب و به دبیرخانه کشوری معرفی شدند.

همتی اظهار داشت: طرح شناسایی معلمان نمونه به انتخاب معلمانی که از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا، مسئولیت‌پذیری زیاد، پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل و اخلاق‌مداری برجسته بودند، پرداخته تا ضمن معرفی آن‌ها به جامعه آموزش و پرورش به‌عنوان الگو، به تشویق و ترویج این ابعاد از فرهنگ بپردازد.

وی افزود: این فرآیند با بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان، اولیا، همکاران هم‌پایه و هم‌رشته، مدیران و ارزیابان مجرب از طریق مصاحبه و مشاهده به تجزیه و تحلیل موارد فوق از زوایای مختلف عملکردی معلمان در ابعاد شخصیتی، نگرشی، توانمندی، مهارتی، تخصصی و حرفه‌ای در سطوح مختلف مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام گرفت.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی استان سمنان یادآور شد: تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی، خرید خدمت شاغل در تمام واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی، غیر دولتی (نیروهای آزاد) در هریک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم که به‌صورت موظف حداقل ۱۲ ساعت تدریس در هفته داشتند در برنامه شناسایی معلمان نمونه شرکت داده شدند.

همتی اظهار داشت: فائزه اشراقی، فاطمه خوش‌صفت و فرشید علی‌محمدی از منطقه بیارجمند، عبدالمطلب محمودی، اسماعیل نجفی و مینا بنیادی‌محره از شهرستان میامی، علی شاه‌حسینی، مهدی صائمی و فاطمه محمدی از منطقه بسطام، فاطمه ابرسجی، اکرم واعظیان و مرضیه رضوانی از شهرستان شاهرود، هدی نوری‌زاده‌سیاوشی، زینب دولت‌خواهی و سپیده ملایری از شهرستان دامغان، معصومه جزءبهرامیان، سیده‌معصومه تقوی و فاطمه ترابی از منطقه امیرآباد، طلعت معافی، سیده‌لیلا حمیدی‌سنگدهی و صفورا صفا از شهرستان مهدیشهر، فرشته ولیخانی‌انارکی، مرضیه فخار و رضیه امیرجان از شهرستان سمنان، بهاره آذرنوش، پیام کاشی و سپیده عرب از شهرستان سرخه، طیبه قنبری، هدی باقری‌پاریجان و فاطمه صادقی از شهرستان آرادان و افسانه جوادی‌مقدم، زهرا ملحی و فرهاد مشهدیان از شهرستان گرمسار معلمان نمونه منطقه‌ای در ارزیابی شناخته شدند.

گفتنی است، آیین تجلیل از معلمان نمونه منطقه‌ای و استانی پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت سال جاری با حضور مقامات کشوری و استانی در سمنان برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901217

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است