Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد شهریار گفت: امسال ۲۷ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به خصوص در منطقه مغان به زیر کشت محصول عدس رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول برداشت شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گفته او، استان اردبیل هم در سطح زیر کشت و هم در زمینه میزان برداشت و هم در کیفیت محصول عدس در رتبه نخست کشوری قرار دارد و عدس مغان دارای شهرت ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریار با بیان این که استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی ایران است، گفت: محصول عدس استان اردبیل به علت تولید به شکل ارگانیک از مرغوبیت و سلامت بالایی برخوردار است.

او می گوید: امسال با وجود خشکسالی و تنش آبی به خصوص در اوایل بهار، مزارع حبوبات استان به خصوص مزارع عدس در شهرستان گرمی و بیله‌سوار از شرایط خوبی برای تولید محصول برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: چهار درصد تولیدات متنوع کشاورزی در این استان تولید می شود و سه دشت اردبیل، مشگین‌شهر و مغان جزو مناطق مستعد کشاورزی کشور برای تولید انواع محصولات به خصوص حبوبات و غلات به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت محصول عدس تولید محصولات کشاورزی خشکسالی و تنش آبی عدس مغان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر