Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به سفر به ایران، این هشدار را در سطح چهار و در کنار کشور‌هایی مانند لیبی دسته بندی کرد.

وبگاه وزارت خارجه آمریکا گزارش داد؛ در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ایران ادعا شده است که به دلیل خطر آدم ربایی، دستگیری و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی به ایران سفر نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا‌های این بیانیه می‌گوید: «شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند به اتهامات ساختگی ربوده، دستگیر و بازداشت شده اند. مقامات ایرانی به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن شهروندان آمریکایی، به ویژه ایرانی-آمریکایی‌های دو تابعیتی - از جمله دانشجویان، روزنامه نگاران، مسافران تجاری و دانشگاهیان- به اتهاماتی از جمله جاسوسی و ایجاد تهدید برای امنیت ملی ادامه می‌دهند. مقامات ایرانی به طور معمول دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به تعویق انداخته یا ممنوع می‌کنند.»

در ادامه ادعا‌های وزارت خارجه آمریکا، این وزارتخانه می‌افزاید: «دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارد و قادر به ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در ایران نیست؛ لذا با توجه به خطرات ناشی از عملیات هواپیما‌های غیرنظامی در داخل و یا در مجاورت ایران، اداره هوانوردی فدرال (FAA) اطلاعیه‌ای برای هوانوردان (NOTAM) و/یا مقررات ویژه هوانوردی فدرال (SFAR) صادر کرده است.»

انتشار این بیانیه همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام صورت گرفته که آن قطعنامه نیز به پیشنهاد واشنگتن علیه ایران به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا سفر به ایران شهروندان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه