Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:02:20 GMT

رونمایی از کتب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۹۹۷۲

رونمایی از کتب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

همزمان با ایام دهه کرامت و در جوار حرم مطرح رضوی، چهار عنوان کتاب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر سوره‌های «حمد»، «بقره»، «حشر» و «جمعه» رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این مراسم که با حضور جمعی از خادمان قرآن و تنی چند از شاگردان جلسات تفسیر رهبر معظّم انقلاب برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی گفت: یکی از سوره‌هایی که رهبر انقلاب اسلامی تفسیر کردند، سوره حشر است و نکته مهم در تفسیر این است که آن را با شرایط امروز تطبیق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آیه دوم این سوره مبارکه گویا برای روز ۱۳ آبان نازل شده است و می‌فرماید: خدا بود که کفار را از خانه‌اش بیرون کرد، فکر نمی‌کردید آن‌ها بروند و خودشان هم حس نمی‌کردند کسی آن‌ها را بیرون کند اما از راهی که باور نمی‌کردند وحشت آن‌ها را فراگرفت و تمام پرونده‌ها را با دست خودشان خرد کردند، عبرت بگیرید و انگار این آیه برای این روز آمده است.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: متأسفانه کارهایی که با قرآن می‌کنیم تقدسی و دکوری شده است. در انتخاب همسر، تربیت فرزند، انتخاب شغل، شهرسازی و تمام شئون زندگی هم باید قرآن محور باشیم. در قرآن، تبلیغات چهره به چهره داریم اما تشکیلات فرهنگی و تبلیغی ما آن را فراموش کرده است. باید قرآن را جدی بگیریم و برای امروز از آن درس بگیریم.
 
در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام صابری مدیر محتوایی انتشارات انقلاب اسلامی در سخنانی به سابقه برگزاری جلسات تفسیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب در مشهد و استقبال زیاد مردم، علی‌رغم ممانعت‌های ساواک و تعطیلی برخی از این جلسات پرداخت و با اشاره به چاپ کتب تفاسیر معظم‌له از سوره‌های برائت، ممتحنه و مجادله، گفت: ان‌شاءالله در آینده‌‌ نزدیک، کتاب‌های تفسیر  رهبر معظم انقلاب از سوره‌های ملک، طلاق، صف و منافقون نیز توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام  فرزانه؛ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و از شاگردان پیش از انقلاب رهبر معظم انقلاب در سخنان کوتاهی گفت: به همراه شهید کامیاب از حضرت آقا درخواست برگزاری جلسات درس اخلاق را کردیم که ایشان ضمن رد درخواست برگزاری جلسه درس اخلاق، فرمودند:  من تفسیر می‌گویم. حجت‌الاسلام  فرزانه افزود: جلسات تفسیر حضرت آقا با چهار یا شش نفر شروع شد اما به دلیل استقبال گسترده طلاب و دانشجویان، مکان برگزاری آن به مدرسه‌ای بزرگ تر منتقل شد.

وی افزود: جلسات تفسیر ایشان ویژگی‌های متفاوتی داشت.‌ به‌طوری که احساس می‌کردیم فرهنگ قرآن در اختیار ایشان است.

در پایان این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، استاندار خراسان و جمعی از مسئولین فرهنگی از چهار کتاب تفسیری رهبر معظم انقلاب شامل تفسیر سوره‌های «حمد»، «حشر»، «جمعه» و «بقره» رونمایی شد.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: جلسات تفسیر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است