Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر ضرورت توجه به فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: سکان‌داران آینده این انقلاب همین دانشجویان هستند و باید در مقابل خواسته‌های آن‌ها صبور بود و در مواجهه با آنان، تحمل و مدارا کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه دو کشور که به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت عملکرد شبکه‌ای در امور فرهنگی و اجتماعی در سطوح مختلف دانشگاه‌ها گفت: قسمت عمده بحثی که رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین در حوزه آموزش عالی دارند، متاسفانه توسط خود ما دانشگاهیان به درستی نشان داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمرات جهاد و تلاش‌های شبانه‌روزی که در خصوص بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها صورت گرفت درست بازنمایی نشد و کارهای بزرگی که به دست توانمند شما دانشگاهیان صورت گرفت تا دانشگاه به ریل قبلی خود برگردد، اتفاق کمی نبوده است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف با اشاره به این‌که صورت‌بندی‌های مختلفی برای عصری که در آن زندگی می‌کنیم وجود دارد، اظهار داشت: یکی از متداول‌ترین و مهم‌ترین صورت‌بندی‌هایی که برای این دوره صورت گرفت، تعریف این عصر، به عصر شبکه‌ای‌شدن است که تجلی عینی آن را امروز در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی شاهد هستیم.

کلانتری افزود: اما اصل ماجرا این است، ما در شرایطی زیست می‌کنیم که هرم قدرت افقی شده و قدرت در لایه‌های پایین رسوخ کرده، قدرت اجتماعی، معین قدرت سیاسی شده و در بعضی مواقع در مقابل آن قرار می‌گیرد. امر سیاسی و امر اجتماعی به شدت در هم تنیده شده، قدرت فقط از بالا به پایین اعمال نمی‌شود بلکه از پایین هم تاثیرات وسیع و عمیقی را می‌گذارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این‌که توجه به ذینفعان، گروه‌های مختلف اجتماعی و مجموعه‌ای از شبکه‌های اجتماعی که در سطوح پایین جامعه شکل می‌گیرد بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان ساخت: باید اقتضائات این عصر را ادراک کنیم، ما قرار است شبکه‌ای کار کنیم، لذا دبیرخانه هماهنگی مناطق، یک امر زینتی نیست و باید با هماهنگی و هم‌افزایی عمل کرد. دشمنان نظام به صورت حرفه‌ای به سمت تکمیل حرکت شبکه‌ای به پیش می‌روند، اما متاسفانه ما هنوز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم. به‌عنوان مثال، در یک استان یک دانشگاه برنامه‌ای را برگزار می‌کند، اما دانشگاه دیگر خبر ندارد که آن‌جا چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است، هم‌افزایی در این خصوص فوایدی مانند کمترشدن هزینه، باشکوه‌ترشدن، قوی‌تر شدن و زیباترشدن چشم‌انداز آن‌را در پی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، بن‌مایه انقلاب اسلامی را بر اساس همین تحرکات شبکه‌ای دانست و با اشاره به این‌که تحول مسیر حرکت شبکه‌ای از شبکه مساجد تا کنون که به برکت انقلاب اسلامی، انواع و اقسام گره‌ها می‌تواند شبکه‌سازی شود، گفت: ما این‌ها را نادیده گرفتیم و هر دانشگاهی دارد برای خودش کار انجام می‌دهد و معدود دانشگاهی، شبکه‌ای عمل می‌کند. شبکه‌ای عمل‌کردن باید در سطوح مختلف روسای دانشگاه‌ها، معاونان فرهنگی، مدیران، کارشناسان، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌ها اعمال شود.

معاون وزیر علوم بر لزوم هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و انعکاس به‌موقع و مطلوب آن رویداد در سطح منطقه در راستای تاثیرگذاری بیشتر آن تاکید کرد و افزود: باید فضایی فراهم شود تا همه گروه‌ها تحت یک مدیریت واحد، اتفاقات بزرگی را در دانشگاه‌ها رقم بزنند. تشکل‌ها فرزندان دانشگاه‌ها هستند و باید به آن‌ها توجه شود، سکان‌داران آینده این انقلاب همین دانشجویان هستند و باید در مقابل خواسته‌های آن‌ها صبور بود و در مواجهه با آنان، تحمل و مدارا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز در این مراسم با اشاره به این نکته که نظام اسلامی که به برکت خون‌های شهدا و ایثار ایثارگران از صدر اسلام تاکنون شکل گرفت، بیش از ۴ دهه زمامداری حکومت اسلامی در جهان اسلام را به دست گرفته است، رسالت نخبگان و اندیشمندان فرهنگی را فراتر از منطقه و جغرافیای ایران دانست و بر لزوم بسیج همه امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها برای رسیدن به آن نقطه روشن و متعالی که موعود همه انبیا و مکاتب و مورد انتظار همه جهانیان است تاکید کرد.

وی به بسیج تمام امکانات توسط دشمنان برای جلوگیری از این حرکت طوفانی و نورانی اشاره کرد و با بیان این نکته که مسوولیت ما به همان اندازه برای حضور در صحنه و در دست‌گرفتن عرصه سنگین‌تر خواهد شد، اظهار داشت: اگر باید قشری در نظام اسلامی تاثیرگذار باشد، آن قشر، دانشگاهیان هستند. اصلاح امور جامعه به دست دانشمندان و علما است و باید متناسب با فضایی که اکنون انقلاب اسلامی در آن قرار گرفته است، حضور جدی در صحنه داشته باشیم.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با طرح دیدگاه رهبری در موضوع مکتب شهید سلیمانی و لزوم پیروی از آن، به جایگاه خطیر مجموعه فرهنگی در عرصه قشر تاثیرگذار و مرجع دانشگاهی اشاره کرد و با تاکید بر حضور دولت انقلابی و هم‌سو با جریانات فرهنگی در راس امور، استفاده بهینه از این فرصت را منشا حرکت سریع‌تر به سوی دست‌یابی به آرمان‌های مطرح‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

وی در پایان با اشاره به حضور بیش از ۱۳۰ مرکز علمی و دانشگاهی در استان مازندران، بر لزوم حضور جدی در عرصه فرهنگی در همه این مراکز تاکید کرد تا جمع قابل توجهی از دانش‌پژوهان که در این مراکز مشغول به تحصیل هستند نیز در این مسیر، همگام و هم‌سو شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ، وزارت علوم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم وزارت علوم معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت دانشگاه ها وزارت علوم تشکل ها شبکه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان آمریکایی و اروپایی اعتراض خود به جنایات غزه را به‌صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند؛ اما متأسفانه پلیس با برخوردهای بسیار بدی که داشت جو را متشنج کرد تا برگ دیگری از دموکراسی دروغین در کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا رقم بخورد.

مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: بعد از قضیه ۷ اکتبر، رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم فلسطین شروع کرده و متأسفانه تا به امروز هم به‌طور وحشتناکی ادامه دارد. برای این رژیم، نیروی نظامی با مردم عادی و حتی زنان و کودکان فرقی ندارد.

وی افزود: علی‌رغم داشتن دستورالعمل‌های بین‌المللی، بیمارستان‌ها و نقاطی که توسط سازمان ملل حفاظت می‌شود در جریان حملات این رژیم جعلی تخریب‌ شده است. این چند روز هم اخبار پیدا شدن گورهای دسته‌جمعی از افراد با دست‌های بسته هم دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: این حجم جنایت‌ها، از چشم دانشجویان آمریکایی پنهان نماند و برای همدردی با این مردم مظلوم اعتراضات خود را در فضای دانشگاهی آغاز کردند، در شروع اعتراضات، قطع همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های آمریکایی و دانشگاه‌های اسرائیلی را مطرح کردند. متأسفانه با حضور پلیس در چند روز گذشته این تظاهرات به خشونت کشیده شده و حتی اساتید مطرح از بعضی دانشگاه‌های مطرح آمریکا هم به طرز وحشتناکی بازداشت‌شده و با دستبند به خارج از دانشگاه انتقال داده شدند. اساتیدی بعضاً ممتاز با شاخص‌های علمی بسیار درخشان و یا جایگاه‌های مهمی مثل مدیر گروه نیز بازداشت شدند.

وی با اشاره به سانسور اخبار در رسانه‌های آمریکایی عنوان کرد: خیلی از شبکه‌های معروف آمریکا به سانسور جدی اخبار این روزهای دانشگاه آمریکا روی آوردند و فیلم‌هایی هم که پخش می‌شود، اکثراً از مسیر شبکه اجتماعی تیک‌تاک که خارج از کنترل دولت آمریکا است، منتشر شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه حضور دانشجویان و اساتید یهودی در بین معترضان دانشگاهی از نکات مهم این تجمعات است، اظهار کرد: اگر فعالین دانشجویی ما به‌طورجدی به این موضوع ورود کنند، به ابعاد، نکات و آمارهای بسیار جالبی از این موضوع خواهیم رسید. بنده به‌عنوان معاون فرهنگی علوم پزشکی تهران از دانشجویان دعوت می‌کنم که زبان علمی و فرهنگی مظلومیت مردم فلسطین باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان آمریکایی اعتراض خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند و در قطع همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های و پژوهشگاه‌های اسرائیلی را داشتند؛ اما متأسفانه پلیس با برخوردهای بسیار بدی که داشت جو را متشنج کرد تا برگ دیگری از دموکراسی دروغین در کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود