Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه ۱۹خردادماه یک ساختمان سه طبقه در شهر نوسود از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه به علت نشت گاز خانگی منفجر شد که بر اثر آن صدای مهیبی در شهر پیچید.

به گزارش قدس انلاین، بخش نوسود با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در حدود ۵۰ کیلومتری شهر پاوه واقع شده و شهرستان پاوه نیز با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پس از شنیده شدن صدای انفجار بلافاصله نیروهای دستگاه های عضو ستاد بحران در محل حاضر شدند و فرماندار پاوه نیز که سریعا خود را به محل حادثه رساند جزئیات انفجار را اطلاع رسانی کرد. در کنار گروه های امداد و نجات، حضور مردم شهر نوسود برای کمک به آواربرداری و نجات مصدومان و حادثه دیدگان نیز قابل تحسین بود و شهروندان همکاری خوبی با امدادگران حاضر در محل حادثه دارند.

«اردشیر رستمی» فرماندار شهرستان مرزی پاوه توضیح داد که بر اثر نشت گاز در یکی از محلات شهر مرزی نوسود ۲ نفر از اعضای یک خانواده که مادر و کودک بودند جان باختند. وی تصریح کرد: هشت نفر در ساختمان ساکن بودند که در کمتر از یک ساعت ۶ نفر را زیر آور بیرون آوردیم که متأسفانه ۲ نفر از آن‌ها فوت کردند، یک نفر که حال وخیمی داشت توسط بالگرد به بیمارستان آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه اعزام شد، چهار نفر در بیمارستان قدس پاوه بستری شدند و سه نفر نیز به صورت سرپایی در درمانگاه نوسود درمان شدند.

فرماندار پاوه افزود: تلاش عوامل مربوطه از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی گرفته تا شهرداری، اورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه های مربوطه برای پیدا کردن دیگر افراد همچنان ادامه دارد و همه عوامل پای کار هستند. رستمی گفت: عملیات آواربرداری به سرعت در حال انجام است و برای ایمنی در کار برق و گاز شهر نوسود قطع شده است. به گفته وی در این حادثه به چند خودرو و خانه مجاور نیز خسارت هایی وارد شده است اما جزئیات دقیق تلفات جانی و مالی این حادثه پس از آواربرداری اطلاع رسانی می شود.

اعزام بالگرد، سگ زنده یاب و تیم واکنش سریع هلال احمر کرمانشاه به نوسود مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعزام تیم‌های تخصصی این جمعیت به همراه بالگرد برای کمک به حادثه‌دیدگان انفجار منزل مسکونی در شهر مرزی نوسود شهرستان پاوه خبر داد. دکتر «فرزین معتمدی» افزود: برای نجات حادثه دیدگان، بالگرد این جمعیت به همراه یک تیم آنست (سگ های زنده یاب) و ۲ تیم تخصصی جستجو و نجات در آوار به محل اعزام شدند. به گفته وی با اطلاع از وقوع این حادثه تیم های عملیاتی هلال احمر شعبه پاوه، پایگاه سه راهی باینگان و پشتیبانی آنست بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

اعزام ۴ مصدوم حادثه به بیمارستان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از اعزام چهار تن از مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داد و گفت: براثر این حادثه تاکنون هشت تن مصدوم و ۲ تن نیز جان خود را از دست دادند. دکتر «هومن رفیعی» توضیح داد: در پی وقوع این حادثه تاکنون هشت مصدوم از زیر آوار بیرون آورده شدند که یکی از آنان با بالگرد به بیمارستان آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه اعزام شد و همچنین ۴ تن در بیمارستان قدس پاوه بستری و ۳ مصدوم دیگر در مرکز بهداشتی شهر نوسود به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته وی متاسفانه تا این لحظه ۲ تن جان خود را از دست داده اند. رفیعی اظهار کرد: ضمن اعلام آماده باش به همه نیروهای عملیاتی اورژانس در منطقه؛ چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولاس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شد. وی افزود: همچنین با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شبکه‌های بهداشت و درمان منطقه و مراکز درمانی کرمانشاه جهت رسیدگی و انتقال مصدومین در آماده باش قرار گرفتند.

«غلامرضا شهبازی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز به نمایندگی از استاندار کرمانشاه در محل حادثه حاضر شده و بر روند فعالیت دستگاه های عضو ستاد بحران نظارت دارد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پاوه مدیریت بحران سپاه پاسداران محل حادثه شهر نوسود هلال احمر اعزام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گردنه «تته» در محور پاوه به مریوان به‌دلیل بارش شدید باران و عدم ایمنی به‌صورت موقت مسدود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در اطلاعیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه که امروز _ جمعه چهاردهم اردیبهشت _ صادر شده است، آمده است:

به اطلاع رانندگان، مسافران و کاربران جاده‌ای محور پاوه به مریوان از طریق گردنه تته می‌رساند که به علت عدم وجود ایمنی راه از جمله مه غلیظ، عدم وجود دید افقی کافی و همچنین خطر ریزش کوه به علت تداوم بارش‌های سنگین در این محور تا اطلاع ثانوی به صورت موقت مسدود اعلام می‌شود و محور هجیج - اورامان به ژالانه به عنوان محور جایگزین اعلام شده است.

به گزارش ایمنا، گردنه تته در محور استان کرمانشاه به کردستان که ۲۱ کیلومتر طول دارد و از اوایل فصل زمستان سال گذشته به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شده بود روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با تلاش نیروهای راهداری شهرستان پاوه بازگشایی شد اما در پی بارش شدید باران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت موقت بازهم مسدود شد.

گردنه تته در شهرستان پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده و این استان را به استان کردستان متصل می‌کند و به دلیل بارش زیاد برف و مرتفع بودن و احتمال ریزش بهمن معمولاً در فصل زمستان مسدود است.

بر اساس اعلام هواشناسی؛ بارش باران که از سه شنبه این هفته آغاز شده تا فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

امروز جمعه و فردا نیز به تناوب شاهد بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و در برخی نقاط رگبار تگرگ خواهیم بود.

کد خبر 750319

دیگر خبرها

  • گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است
  • واژگونی خودرو دنا ۶ مصدوم در جاده ساروق به خنداب برجا گذاشت
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت