Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:24:38 GMT

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۰۶۹۱

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در خبری گزارش داد که سفر ناگهانی نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات به دنبال نگرانی‌ها پس از جلسه شورای حکام علیه ایران و گفتگو درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام شده است. این رسانه عبری زبان همچنین مدعی شد که گزینه‌های غربی‌ها در برابر ایران رو به اتمام است و طرفین فرصت زیادی برای دستیابی به توافق ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جروزالم پست، نفتالی بنت امروز (پنجشنبه) وارد ابوظبی شد. او قرار است در این سفر با شیخ محمد زاید، رئیس جدید امارات دیدار کند.

بنت هنگام ترک فرودگاه در جمع خبرنگاران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی تبریک گفت و  در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران، مدعی شد: «این بیانیه به وضوح نشان می‌دهد که ایران در حال بازی دادن جهان و پنهان کردن اسرار است.»

روز گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را علیه ایران با ۳۰  رای موافق تصویب کرد. کشورهای چین و روسیه با این قطعنامه مخالفت کردند. در متن این قطعنامه ادعا شده این نهاد به دلیل عدم همکاری کافی ایران نگران است و از ایران می‌خواهد «بدون تأخیر» با آژانس بین‌المللی تعامل کند. این قطعنامه تنها یک هفته پس از سفر رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به اراضی اشغالی و دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصویب شد.

در پی تصویب این قطعنامه ضد ایرانی، وزارت امور خارجه کشورمان آن را محکوم کرد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیرمتوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در بر نخواهد داشت. همانگونه که قبلا نیز اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران بدلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آن‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق هسته ای ایران آژانس بین المللی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو