Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن نقی پور روز پنجشنبه در جمع اعضای کادر درمان شبکه بهداشت شهرستان ملکان با ابراز تاسف از اینکه تعداد سزارین مادران باردار در استان رو به افزایش است، افزود: با توجه به تبلیغات گسترده برای زایمان طبیعی در میان مادران باردار هنوز این موضوع در آذربایجان شرقی آنگونه که باید مورد پذیرش عموم قرار نگرفته است و آمارهای موجود تاسف آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این خصوص و برای نهادینه سازی فرهنگ رویگردانی از سزارین و اقبال به زایمان طبیعی باید جامعه پزشکی استان اعم از ماماها و مشاورین وارد عمل شوند و با ارائه راهکارها و روشنگری های به موقع و مستمر، خانواده ها روند زایمان طبیعی افزایش یابد تا در ادامه فرزند آوری با مشکل مواجه نشود.

نقی پور ادامه داد: تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه های بهداشت استان در تمامی شهرستان ها باید بر حول محور تبلیغات و بازگوئی آثار مثبت و مزیت های بیشمار زایمان طبیعی در بین مادران باردار باشد و در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همیاری رسانه های گروهی هستیم.

وی بر آماده کردن مسیر و زمینه های علمی و اجتماعی و فرهنگی خانوارها به منظور اقبال به فرزندآوری تاکید کرد.

نقی پوربا اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر در استان باید جدی گرفته شود، گفت: باید توجه داشت که دیابت و فشار خون علت بسیاری از بیماری هاست که شناسایی اولیه و به موقع و در پی آن مراقبت دقیق و پیگیرانه، مانع گسترش بسیاری از بیماری های دیگر خواهد شد.

وی به کادر درمان توصیه کرد، به تمامی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به چشم خانواده خود نگریسته و بعد از درمان اولیه، پیگیر روند اثر بخشی درمان باشند.

نقی پور شناسایی، پیگیری و درمان دیابت در سطوح مختلف در شهرستان ها را مهم و تعیین کننده خواند و اضافه کرد: برای امیدوار کردن مردم و کادر درمان، باید آنها را که خوب کار می کنند، دید و تشویق کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در مرکز جامع خدمات شهری و روستایی شماره یک و بیمارستان فارابی ملکان از بخش های دیالیز، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اتاق عمل بازدید کرد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی زایمان زایمان طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود