Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک ساختار منسجم و واحد برای پیشبرد و اعمال حمایت‌های مورد نیاز در عرصه‌های مدیریتی، مالی و حقوقی از فعالیت‌های دانش‌بنیان نیست که این موضوع را در سطح ملی دنبال می‌کنیم. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در نشست با مدیران شرکت‌های شاخص دانش‌بنیان و فن‌آوران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد مبتنی بر این فعالیت‌ها اظهار داشت: امسال مقام معظم رهبری بر تولید مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و نقش و جایگاه این فعالیت‌ها در توسعه و پیشرفت کشور تاکید کردند که اگر آینده‌ای برای ما در حوزه علم و پیشرفت باشد باید از این رهگذر عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید یک ارتباط منطقی و کاربردی بین فعالیت‌های حوزه پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان با نیازها و اولویت‌های کشور و استان داشته باشیم زیرا متاسفانه در گذشته روند پژوهش و تحقیقات در کتابخانه‌ها متمرکز بود بنابراین این نیاز امروز وجود دارد که در قالب یک کار مسئله‌محور تلاش کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز کشور با مشکل شدید کمبود برق مواجه است که در گذشته با خاموشی روبه‌رو بوده‌ایم و در آینده هم با آن مواجه می‌شویم، گفت: اراک دارای صنعت آلومینیوم است که به تنهایی به اندازه برخی استان‌های کشور حدود 350 مگاوات برق مصرف می‌کند و راندمان مصرف برق برای تولید هر کیلو آلومینیوم در گذشته حدود 15 تا 16 کیلووات بوده و در خط جدید به 13 تا 14 مگاوات رسیده درحالی که اکنون در دنیا با 5 تا 6 کیلووات برق یک کیلو آلومینیوم تولید می‌شود.

کریمی افزود: آلومینیوم صنعتی است که بیش از 50 سال در شهر فعالیت می‌کند درحالی که باید واحدهای علمی و دانشگاه‌ها در این سال‌ها بر این پدیده متمرکز می‌شدند تا صرفه‌جویی عظیمی در اقتصاد و راندمان تولید در این صنعت داشته باشیم بنابراین این صنعت نمونه کوچکی است که به صورت کاربردی برای اقتصاد ملی، شهر و استان موثر است.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی محصولات بسیاری داریم که بازار بزرگی در کشور و منطقه دارند و می‌توان به تولید بیش از 130 هزار تن انگور در خنداب اشاره کرد اما به صورت سنتی در باغات است و در این محصول کیفیت، روش‌های فرآوری و استفاده‌های بعدی در زنجیره تولید این محصول را تغییر ندادیم بنابراین نمی‌توانیم از این محصول صادرات خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این فعالیت‌های دانش‌بنیان در اولویت‌ها و نیازهای کشور و استان درنظر گرفته شود می‌تواند، موثر باشد بنابراین تهیه یک نقشه راه و طرح جامع برای فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان برای ایجاد انسجام و هم‌افزایی و تعامل مثبت بین دانشگاه‌ها، واحدهای پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان موثر است تا این مجموعه با یک تصویر آینده‌ساز و روبه‌ جلو حرکت کند.

کریمی با اشاره به اینکه در ساختار کشور مشکلاتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: عمده حمایت‌ها در معاونت علمی ریاست جمهوری متمرکز است و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان جایگاه مالی و حمایت فعالیت‌های دانش‌بنیان زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است و اگر چه با معاونت علمی ارتباط نزدیک دارد اما زیرنظر معاونت علمی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک ساختار منسجم و واحد برای پیشبرد و اعمال حمایت‌های مورد نیاز در عرصه‌های مدیریتی، مالی و حقوقی از فعالیت‌های دانش‌بنیان نیست که این موضوع را در سطح ملی دنبال می‌کنیم.

سند دانش‌بنیان امنیت غذایی کشور هفته آینده ارائه می‌شوددستگاه‌های اجرایی از طرح‌های دانش‌بنیان دارای مزیت در خراسان جنوبی حمایت کنندتداوم حمایت‌های قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یک کار ارزنده که در مجلس یازدهم انجام شد تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود که این قانون در 20 ماده ابلاغ شد و کار بسیار خوبی بود.

کریمی بیان کرد: در ماده یک قانون همه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا با رویکردهای کاربردی و مسئله‌محور چند موضوع را به عنوان محورهای اصلی فعالیت‌های دانش‌بنیان متمرکز کنند و یک مورد تعیین اقلام دارای ارزبری بیش از یک میلیون دلار در کشور بود که باید در این زمینه‌ها متمرکز شویم.

وی بیان کرد: تعیین موارد آسیب‌زا که تامین محصولات در خارج بود و در شرایط تحریم و غیرتحریم باید این نیاز در اولویت اقتصاد کشور مورد توجه باشد همچنین پیش‌بینی تناسب واردات این محصولات با روند تحولات کشور در حوزه فناوری و مورد دیگر تناسب با ظرفیت بازار داخلی و صادراتی باید مورد توجه باشد زیرا صادرات یکی از مسائل بسیار مهم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان حساسیت و نقش محصول در حوزه امنیت غذایی، صنعتی، دفاعی و امنیت کشور باید مورد توجه باشد بنابراین در این قانون انواع این مسائل که بتواند جهش تولید را رقم بزند پیش‌بینی شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: قول داده می‌شود که جلسات بعدی با حضور مسئولان معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی باشد تا درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور این مسئولان مطرح شود و امیدواریم مجموعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان بتوانند آینده روشن‌تری در حوزه علمی، تحقیقاتی و اولویت‌های استان رقم بزنند.

وی ادامه داد: امیدواریم این جلسات برای ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر در مجموعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تداوم داشته باشد و آثار آن نمود پیدا کند.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی فعالیت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان نماینده مردم اراک دانش بنیان معاونت علمی فعالیت ها حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رکنا، واکاوی رسانه ای زمینه های چالش های تولید دانش بنیان در کشور، ایجاد رقابت سازنده در میان صاحبان اندیشه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و افزایش تأثیرگذاری رسانه‌ها بر شبکه های حوزه تولید و اشتغال کشور از اهداف برگزاری جایزه ملی سرآمدان ایران است.

در لوح اهدایی رئیس جشنواره به مقدسی آمده است: بنا به تجارب ارزنده حضرتعالی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های مالی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری منصوب می شوید. امید است با بهره مندی از دانش شما زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فراهم گردد.
محمدرضا مقدسی کارآفرین ایرانی، در سن ۲۹ سالگی صاحب مجموعه های مختلف اشتغالزایی در ایران هست که از تخصص های وی میتوان به تدریس بازارهای مالی، مشاوره کسب و کار، آموزش فضای مجازی و... اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899842

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز