Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه دهه گذشته در تامین زیرساخت‌های عمرانی کشور کم‌کاری شده است گفت: نتیجه این کمکاری در تصادف‌های جاده‌ای و حادثه اخیر ریلی کاملاً مشهود است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، علیرضا پاک‌فطرت بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره تحلیل حوادثی (متروپل و تصادف قطار در طبس) که اخیراً در کشور رخ داده است، اظهار داشت: در تامین زیرساخت‌های عمرانی کشور در دهه گذشته کم‌کاری شده و توجهی به آن نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته استهلاک سرمایه از سرمایه‌گذاری بیشتر بوده یعنی از جیب خوردیم، گفت: بیش از اینکه راه و ریل و خطوط هوایی بسازیم و تقویت کنیم، این زیرساخت‌ها مستهلک شده که این خطرناک است و نتیجه آن در آمار تصادفات جاده‌ای دیده می‌شود در حادثه قطاری که اخیرا رخ داد. 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: البته اگر به تاریخ برگردیم در دولت اصلاحات اتفاقی در حمل و نقل ریلی افتاد که تعداد تلفات بیش از حادثه کنونی بود اما هیچ عذرخواهی نکردند و در دوره آخوندی نیز اتفاقی افتاد و گفتند که مسافران بیمه هستند اما اینجا آقای وزیر عذرخواهی کرد و این نشان می‌دهد که این دولت با مردم هستند و مسئولیت می‌پذیرند. 

حداقل 2 هزار واگن و 500 لکوموتیو باید وارد کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه با این حال خطوط ریلی فرسوده است، بیان کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری نکردیم و به همین دلیل سرعت ریلی کاهش پیدا کرده است؛ حداقل 2 هزار واگن و 500 لکوموتیو باید وارد کنیم البته توجه به تولید خوب است اما نباید معطل بمانیم تا هموطنان ما از بین بروند و مجلس به وزارت راه و شهرسازی این اجازه را داده است. 

وی با اشاره به وضعیت استان فارس در زمینه خطوط ریلی عنوان کرد: در استان فارس خطوط ریلی نداشتیم تا زمانی که استاندار بومی آمد و خطوط ریلی را وصل کرد اما بعد از آن هر کس آمد فقط شعار داد؛ راه آهن شیراز بوشهر و شیراز عسلویه فقط در حد شعار و حرف باقی مانده است اما امروز واقعاً عملیاتی شده و تجربه نشان داده که با حرف و حدیث نمی‌توان کار کرد. 

پاک فطرت با بیان اینکه استان فارس نیاز به خطوط ریلی قوی دارد، افزود: مجمع نمایندگان در یک سال گذشته بزرگترین کاری که کرد این بود که وحدت بین نمایندگان ایجاد کرد و این سخت‌ترین و بزرگترین کار بود؛ وحدت سبب شد به راحتی بتوانیم یک استاندار بومی که مورد قبول همه گروه‌ها و جناح‌ها بود، انتخاب کنیم. 

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه تهران دنبال این بود که استاندار غیربومی بیاورد، گفت: همیشه برای استان فارس آزمون و خطا می‌کنند و به همین دلیل بیش از 2 سال عمر استانداران نبوده است و استاندار غیربومی شهرستان‌ها و فرهنگ مردم فارس را نمی‌شناسد اما استاندار کنونی فارس کارهای بزرگی را دنبال می‌کند. 

130 هزار میلیارد تومان توافق‌نامه بزرگ عمرانی برای فارس

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی استان فارس در سال جاری 9 هزار میلیارد تومان است که بیش از 50 درصد تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: استاندار با هماهنگی نمایندگان یک توافق‌نامه با قرارگاه خاتم و وزرا امضا کرده و 130 هزار میلیارد تومان توافق‌نامه بزرگ عمرانی امضا شده که چندین برابر بودجه فارس است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بودجه عمرانی کل کشور 150 هزار میلیارد تومان است که آن هم بیش از 50 درصد محقق نمی‌شود، افزود: این توافق‌نامه با قرارگاه خاتم اگر به امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه برسد اتفاقات بزرگی در استان فارس در حوزه راه‌ها، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، خطوط ریلی، بیمارستان‌ها، ساخت مراکز بزرگ پتروشیمی و ایجاد اشتغال برای قسمت‌های‌ مختلف شهرستان‌های فارس ایجاد می‌شود. 

پاک‌فطرت با بیان اینکه این امر به دلیل بومی بودن استاندار و وحدت بین نمایندگان و مسئولان ارشد استانی است، تصریح کرد: وحدت در بحث کلان است اما به معنای اینکه همه یک گونه فکر کنند نیست چون جامعه‌ای که همه به یک صورت فکر کنند به تعالی نمی‌رسد و هدف این است که استان فارس طبق فرمایش رهبری در قله بماند و جایگاه آن را روز به روز بالاتر ببریم. 

نمره قبولی برای استاندار کنونی فارس 

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه چه نمره‌ای به استاندار فارس می‌دهد، گفت: نمره به استاندار یا مسئولان را مردم می‌دهند اما من نمره قبولی به استاندار فعلی می‌دهم چون تلاش می‌کند و برای تعالی استان وقت می‌گذارد. 

پاک‌فطرت در پاسخ به سوالی درباره حواشی انتصابات مطرح شده در استان افزود: در بحث انتصابات قرار نیست نماینده در انتصابات دخالت کند اگر مدیری باب میل نبود نمی‌توان گفت مدیر و انتصاب ضعیف است اما به صورت کلی مدیر قوی در سیستم دولتی کشور نداریم و اغلب مدیران دولتی متوسط هستند و مدیران قوی وارد سیستم دولتی نمی‌شوند و این یک ضعف است. 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه دولت مانند یک شرکت سهامی عام  باید در دانشگاه‌های برتر نخبه‌های دانشجو را پیدا کند و از همان زمان آنها را برای مدیریت تربیت کند، بیان کرد: از طرفی دستگاه‌های نظارتی باید اجازه دهند مدیران ابتکارات خود را شکوفا کنند نه ابنکه بترسند چون امروز مدیران ما از انجام کارهای نو می‌ترسند و یک ضعف دیگر نیز این است که تا زمانی که جایگاه مدیر است کاری به آنها نداریم اما وقتی برکنار شد سوال و جواب می‌شود. 

وی با بیان اینکه انتخاب‌های مدیران از سوی استاندار خوب بوده و مدیران بی‌حاشیه هستند، افزود: باید در کار معلوم شود که چقدر توانمندی دارند، نکته‌ای که وجود دارد این است که در کل کشور دستورالعملی برای انتخاب مدیر نداریم. برخی از مدیران چون ضعیف هستند تلاش می‌کنند که بیش از 2 سال در یک جا نمانند اما با استاندار صحبت کردم که تحت تاثیر گروه‌های سیاسی نباشد و براساس شایسته‌سالاری انتخاب کند و ظرف یک سال آینده مشخص می‌شود که انتخاب مدیران چگونه بوده و اکنون هنوز زود است. 

تذکر و سوال از دولت این دوره بیشتر است 

پاک‌فطرت در پاسخ به اینکه یکدستی دولت و مجلس منجر به نادیده گرفتن مطالبات مردم نمی‌شود، بیان کرد: دولت و مجلس یکدست نیست تذکر نمایندگان به وزرا و حتی رئیس‌جمهور بیشتر از دولت قبل است هم تذکر می‌دهند و سوال هم می‌کنند اما سعی کردند وحدت را حفظ کنند و به دلیل مسائل حزبی و گروهی منافع مردم را خراب نکنند. 

وی درباره اجرای اصلاح و ساماندهی یارانه‌ها نیز گفت: دولت کنونی روابط عمومی ضعیفی دارد؛ کاری که دولت در کنترل آرد، نان و گندم  می‌کند یکی از بهترین کارها است، دچراکه به دلیل خشکسالی‌های پی در پی نیاز به وارد کردن 7 میلیون تن گندم از کشورهای دیگر است در صورتی که زمانی در دهه دوم انقلاب به خودکفایی گندم رسیدیم اما به دلیل خشکسالی نتوانستیم خودکفایی را ادامه دهیم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: 50 درصد از این 7 میلیون گندم از روسیه و اوکراین با کشتی حمل می‌شد اما پس از جنگ روسیه در خود آن کشورها تولید گندم پایین آمد نتیجه این مسئله افزایش قیمت و کاهش مقدار گندم شده است دیگر کشورها مانند هند نیز از ترس گندم صادر نمی‌کنند. 

مردم محرم هستند دولت با مردم شفاف صحبت کند

پاک‌فطرت با بیان اینکه قیمت آرد و نان در کشور ما بسیار پایین است و این سبب قاچاق در این زمینه می‌شد، عنوان کرد: تا کی باید صبر می‌کردیم تا سرمایه مردم با قاچاق از بین برود از طرفی اگر به آینده خودمان حواسمان نباشد و جنگ ادامه پیدا کند ممکن است نتوانیم آرد و نان را تامین کنیم مگر اینکه برنامه‌ریزی کنیم تا اضافه بر مصرف و نیاز آرد و نان در کشور توزیع نشود. 

وی با بیان اینکه آذوقه بسیاری از مردم دنیا در صورت ادامه جنگ روسیه و اوکراین به خطر می‌افتد، عنوان کرد: دولت باید قوی‌تر در ساماندهی آرد و نان ورود و امنیت غذایی را نیز فراهم کند البته فقط آرد و نان نیست بلکه نهاده‌های دامی نیز هست و نهاده‌ها به شدت گران شده که فرآورده و محصولات لبنی و پروتیئنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت کار درستی کرده اما باید به مردم بگوید و اطلاع‌رسانی بیشتر کند چون مردم محرم هستند و اگر واقعیت را بدانند به راحتی کمک می‌کنند، تصریح کرد: دولت در زمینه اطلاع‌رسانی ضعف دارد و باید با برگزاری میزگردهایی این اطلاعات را به مردم بدهد. 

هیچ وزیری حق ندارد بدون نظر مدیر ارشد استان مدیرکلی را انتخاب کند

پاک‌فطرت همچنین در پاسخ به دخالت نمایندگان در انتخاب مدیران افزود: ورود نمایندگان در کلان و انتخاب مدیران کل کم بوده است و مقام معظم رهبری هم فرمودند که نمایندگان در اجرا دخالت کنند چون نظارت نمی‌توانند کنند اما مشورت از نمایندگان نیز مورد تایید ایشان بوده است
دست استاندار در انتخاب مدیران باز بوده و در ادامه نیز باز خواهد بود چون اگر نمایندگان ورود کنند امکان نظارت برایشان وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: در همین راستا نیز هیچ وزیری حق ندارد بدون نظر مدیر ارشد استان مدیرکلی را انتخاب کند و اگر متوجه شوم به عنوان رئیس مجمع نمایندگان با وزیر برخورد خواهیم کرد چراکه توهین به استان هست که وزیری بدون توجه و هماهنگی با استاندار انتخاب شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس در بحث جاده بسیار ضعیف است و اعتبارات نیز برگشت نمی‌خورد بلکه تخصیص پیدا نمی‌کند؛ استان فارس دین خود در دفاع مقدس به خوبی ادا کرد و پشتیبان استان‌های خط مقدم بود اما در بسیاری از مسائل به دلیل اینکه در سال‌های گذشته تفرقه بین مسئولان بود، عقب مانده‌ایم در جاده، خطوط ریلی، اشتغال و مسائل اجتماعی از متوسط کشور پایین‌تر و عقب مانده هستیم اما اکنون از تمام ظرفیت‌های استان از جمله استانداران سابق استفاده شده است تا نیازهای زیرساختی استان تامین شود.  

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اظهار داشت: کمیته آب، انرژی و حمل‌ونقل و راه‌ها در استان تشکیل شده که به خوبی می‌تواند زیرساخت‌ها و مشکلات استان در این حوزه‌ها را تامین کند، پتروشیمی‌های قدیمی در حال راه‌اندازی است و پتروشیمی‌های جدید و صنایع بعدی مرتبط با پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است. 

هتل آسمان خلاف ضوابط شهرسازی است 

وی درباره هتل آسمان و حواشی پیرامون آن گفت: سوالی که درباره این هتل مطرح است، این است که با این ارتفاع به چه کسی مجوز می‌دهند؟ این ارتفاع در این گذر 14 متری خیانت به شهر و مردم و فرهنگ و میراث فرهنگی است، این خلاف ضابطه شهرسازی است و خطر هم دارد. 

شهردار سابق شیراز با بیان اینکه تایید مشاور کافی نیست بلکه باید دانشگاه‌های معتبر ما  طرح را تایید کنند، افزود: آیا مقاومت فقط ایستایی است،  نیروی زلزله 10 برابر بار ایستایی است و در یک لحظه اتفاق رخ می‌دهد علاوه بر آن فشارهای پانچی که روی زمین می‌آورد یا باعث کشاندن خاک به سمت خودش می‌شود یا اینکه فشار پانچ سبب بلند شدن خاک می‌شود. 

پاک‌فطرت با بیان اینکه پشت این مجموعه یک مدرسه است، به عنوان نماینده مردم به صحبت مشاور نمی‌توانم توجه کنم، گفت: آیا این هتل مقاومت در مقابل دیگر حوادث هم دارد؟ دومین دکل نردبان بزرگ کشور را شیراز دارد اما قدرت مانور در کوچه 14 متری ندارد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات آب به ویژه در تابستان  گفت: آی در تابستان مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و فقط آب شرب نیست چون از آب‌های زیرزمینی خوب استفاده نشده است سبب از بین رفتن کشاورزی در روستاها و افزایش حاشیه‌نشینی شده است. 

ورود دادگستری فارس به تخلف هتل آسمان منوط به شفافیت این امر است هشدار شورای شهر شیراز درباره حوادث مشابه متروپل‌/ هتل آسمان خطر بالقوه است

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس درباره اعطای وام‌های کلان و ایجاد رانت در استان افزود: مدیریت ارشد و بانک‌ها دقت بیشتری برای وام‌های کلان کنند تا نیروهای جوان وام‌های خردتر بگیرند و اشتغال ایجاد کنند چراکه باقی ماندن پول‌ها در دست عده‌ای رانت است و مجلس در حال تصویب قوانینی است که هزینه رانت و دست درازی به بیت‌المال به شدت افزایش پیدا کند. 

طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس 

نماینده مردم شیراز و زرقان درباره شفافیت آرا در مجلس نیز گفت: شفافیت در رای دردی از مردم دوا نمی‌کند اما طرح تصویب شفافیت قوای سه‌گانه بسیار قوی است که بسیاری از دستگاه‌ها با این طرح باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و این طرح از این ایجاد رانت جلوگیری می‌کند. 

وی درباره باغات قصردشت شیراز نیز گفت: در 4 سال گذشته تخلفات زیادی در حوزه باغات انجام شده و شهرداری و شورا باید توجه ویژه به آن کنند چون باغات در حال از دست رفتن است؛ خشکی باغ‌ها نیز باید مورد توجه شهرداری باشد چراکه در مسائل محیط شهری محیط زیست و فضای سبز از همه چیز مهم‌تر است. 

پاک‌فطرت با بیان اینکه قانون ترک فعل نیز در مدیریت شهری بایستی جدی گرفته شود، افزود: حرف برای ماه اول و حداکثر 6 ماه اول است اما بعد از آن باید وارد عمل و کار شوند. دستگاه‌های نظارتی نباید منتظر ارتکاب تخلف باشند بلکه ترک فعل نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان استان فارس عضو کمیسیون عمران مجلس پاک فطرت هزار میلیارد تومان پاسخ به سوال انتخاب مدیران استان فارس نماینده مردم انتخاب مدیر توافق نامه زیرساخت ها هتل آسمان خطوط ریلی آرد و نان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۱۲ در خصوص یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 12 (بودجه شرکت های دولتی) در خصوص تخصیص اعتبارات برای دستگاه‌های فرهنگی با 153 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 در صحن علنی گفت: ما در تصویب مرحله اول بودجه مصوبه‌ای داشتیم تحت عنوان اینکه از هزینه‌  شرکت‌های دولتی یک درصد برداشت شده و برای مسائل فرهنگی هزینه شود. این موضوع بر اساس محاسبات ما 28 همت منابع لازم داشت.

وی افزود: یکی از موضوعات عجیبی که در دو مرحله‌ای شدن بودجه اتفاق افتاد این بود که دولت این منابع را در جداول آورد و تأکید داشت که تلاش دارد این منابع را به دست خود توزیع کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: بهرحال 36 همت برای این بخش از سوی دولت در جداول آورده شد، با این حال در کمیسیون مباحث مختلفی در رابطه با این بخش صورت گرفت تا توزیع منابع بهتر شود.

حاجی بابایی اظهار کرد: در رابطه با توزیع منابع این جدول تلاش شده تا جایی که ممکن است این منابع به صورت عادلانه توزیع شود، همچنین قسمتی از منابع این جدول مربوط به امور ورزشی و تربیت بدنی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مخالفت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه اظهار کرد: منظور از جدول 12 این است به صورت بی‌حساب و کتاب و نظارت منابعی اختصاص یابد تا دستگاه‌های فرهنگی این منابع را مصرف کنند. به واقع اگر ما منابع در این بخش زیاد داریم باید در توزیع آن دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اساسی در حوزه فرهنگ اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اساسی کشور در زمینه موضوعات فرهنگی است، از سوی دیگر ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، در این شرایط چرا باید 36 همت منابع را بدون نظارت به دستگاه هایی که نمی‌دانیم خروجی آنها چیست، اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ما به دو سوم درآمدها هیچ‌گونه نظارتی نداریم، تأکید کرد: تنها به بخشی از منابع درآمدی نظارت وجود دارد با این شرایط ما می‌خواهیم 36 همت از این منابع را به دستگاه‌هایی بدهیم که خروجی ندارند و اصلا مشخص نیست چه کار می‌کنند. بنابراین به هیچ عنوان این جدول را تأیید نکنید چرا که توزیع این منابع بدون نظارت و بدون حساب و کتاب است.

احمد راستینه در موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه گفت: به واقع از جمله افتخارات مجلس یازدهم چند اقدام مبنایی به یادگار مانده است. در ابتدای مجلس یازدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی کمتر از نیم درصد بود اما در 4 سال گذشته سهم فرهنگ از بودجه عمومی 2.5 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین متأسفانه در سال‌های گذشته از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولت که هیچ نظارتی بر روی آن انجام نمی‌شد عددهای هزینه می‌شد بدون اینکه بتوان خروجی آن را محاسبه کرد. همچنین از جمله افتخارات دیگر مجلس یازدهم حکمی است که در برنامه هفتم مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت تا یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی به فرهنگ اختصاص پیدا کند. بنده از مخالفت همکار عزیزم تعجب می‌گویم که می‌گوید این منابع بدون حساب و کتاب مصرف خواهد شد، اتفاقا این منابع با در نظر گرفتن جدول شماره 12 با حساب و کتاب شده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در قالب این موضوع دولت را مکلف کردیم تا آیین‌نامه مربوط به این یک درصد را نوشته و در دولت مصوب کند. همچنین دستگاه‌های فرهنگی را عضو تنظیم این آیین‌نامه کردیم.

راستینه گفت: منابع این یک درصد برای تولید محتوا، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است در حالی که در سال‌های گذاشته ما منابعی برای تولید محتوا نداشتیم . از محل این یک درصد 3 هزار میلیارد تومان برای فعالیت‌های پرورشی، 2 هزار همت برای فعالیت‌های فرهنگی و هزار میلیارد تومان هم برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی: رأی قاطع نمایندگان به جدول مرتبط با اعتبارات حوزه فرهنگی اتفاقات مهمی را رقم خواهد زد

بنابراین گزارش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه جریان بررسی جدول 12 لایحه بودجه 1403 در رابطه با اعتبارات حوزه فرهنگی با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: روز گذشته نیز روز خلیج فارس بود که در جریان آن اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده است چرا که شکست غربی ها توسط سربازان ایرانی در قرن 11 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بنده از دکتر منظور و دولت تشکر می‌کنم چرا که توانستیم توافق خوبی با دولت و وزارتخانه های مرتبط انجام دهیم، هرچند که دوستان همه نوع یک درصدی را اینجا گذاشته بودند اما به همت مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق یک کار مهم و ماندگار صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این اوصاف از نمایندگان محترم تقاضا دارم به این جدول رأی قاطع دهند تا به تصویب برسد تا یک تحول مهم رخ دهد چرا که سال 1401 نزدیک به 2 درصد برای این مهم مجاز بود که سال 1402 به یک درصد تکلیفی تبدیل شد و اکنون قرار است در سال 1403 این مهم کاملا اتفاق بیفتد بنابراین وضعیت بسیار خوبی در قانون پیش بینی شده است.

حاجی بابایی: 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد

بنابراین گزارش در ادامه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: امسال برای نخستین بار بودجه فرهنگی طوری در کمیسیون تلفیق مصوب شد که کسی دیگر نتواند آن را پرداخت نکند و لذا 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد، بنابراین دوستان دغدغه اجرای آن را نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است