Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال محمودزاده عصر پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس و شماری از تولیدکنندگان بخش کشاورزی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد، افزود: کاهش این میزان آب از سهمیه کشاورزی که از محل سد مهاباد تامین می‌شود ظلم بزرگی به تولیدکنندگان این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان کاهش سهمیه آب کشاورزی از ۱۴۵ میلیون به ۹۰ میلیون مترمکعب در حالی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد که اقدامی از سوی دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان انجام نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: هم اکنون از مجموع ۱۲ هزار هکتار اراصی کشاورزی دشت مهاباد تنها حدود ۵۰۰ هکتار به آبیاری تحت فشار تبدیل شده که این مقدار قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به پتانسیل های بسیار خوب دریاچه سد مهاباد در حوزه گردشگری از مسوولان دست اندرکار خواست زمینه لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه را فراهم سازد.  

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود پایین بودن ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان و استان در مقایسه با سرانه کشوری، عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان از سوی شرکت تعاون روستایی، پایین بودن سهمیه آرد روستایی و عدم پرداخت خسارت زنبورداران مهابادی را از عمده مشکلات این بخش در منطقه عنوان کرد.

تفکیک اراضی آفت بزرگ حوزه کشاورزی

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت: با وجود داشتن ۸۱ هزار هکتار اراصی کشاورزی و ذخیره ۱۷۲ میلیون متر مکعبی سد این شهر، داشتن هشت هزار هکتار آبیاری تحت فشار به هیچ عنوان قابل قبول نیست.  

امیر قادری با تاکید بر توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان اظهار کرد: میزان خروجی سد مهاباد به بهانه احیای دریاچه ارومیه امری کارشناسی نبوده و کشاورزان این شهرستان به اندازه کافی از آن بهره نمی‌برند که این امر موجب گلایه مردم شده است.

وی تفکیک اراضی را یکی از آفات بزرگ حوزه کشاورزی این شهرستان و کشور دانست و تاکید کرد: این امر بهره وری را در این حوزه بسیار تقلیل داده و نطام تولید را با چالش بزرگی مواجه ساخته است.

قادری همچنین بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی نیمه تمام و تکمیل زیرساخت‌های پارک جنگلی استاد هه ژار این شهرستان تاکید کرد.

تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مسایل کشاورزی استان به آذربایجان غربی سفر کرده‌اند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی مهاباد آذربایجان غربی سد مهاباد کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی مهاباد وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی مهاباد آذربایجان غربی سد مهاباد کشاورزی آبیاری تحت فشار سد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، سید حسن هاشمی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

از حیث گرایش سیاسی اصولاً دعوای بین اصولگرایان و اصلاح طلبان که باعث دوقطبی شدن جامعه شده را قبول ندارم و از همه نیروهای شایسته و توانمند استان همواره استفاده و استقبال می‌کنم و در کشور و گرایش مجلس آینده نیز همین نظر را دارم.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظرم یکی از مهمترین مسائل بحث شفافیت است. نماینده مجلس نه تنها باید شفاف باشد بلکه باید ارتباط خوبی با موکل داشته و مشکلات را رصد و مطرح کند همچنین با بیان اقدامات خود، پاسخگوی مردم و موکلین حوزه انتخابیه خود باشد.

معتقدم نمایندگان مجلس در خصوص شفافیت‌ها هنوز هم کوتاهی کرده‌اند اما لازمه شفافیت پاسخگو بودن است، در همه سیستم‌ها از حیث تطبیقی استثناهایی هم وجود دارد لذا گاهی ممکن است شفافیت با منافع و امنیت ملی مغایرت داشته باشد که اصل بر شفافیت است مگر اینکه امنیت ملی اقتضا کند شفاف نباشد.

همچنین معتقدم که قوانین بدون ابهام و نقص باید تصویب شود

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به سوابق علمی، پژوهشی و عملی خود در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و وکالت ترجیح می‌دهم در کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و قضائی و در کمیسیون‌های مشترکی مانند تلفیق و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشته باشم.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

در حوزه انتخابیه به نظر من باید نماینده مجلس با نظارتی که در حوزه انتخابیه خود بر دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها از سطح کلان تا پایین دارد وضعیت را رصد کرده و ایرادات را بدون حق مداخله مستقیم حل کند.

نماینده مجلس باید وضعیت در حوزه انتخابیه خود کشاورزان اعم از خرده مالک یا کلان، اراضی، مشکلات دامداران، مرغداران، معادن، راه‌ها، صنوف، بازنشستگان، معلمان و سایر اقشار در حوزه انتخابیه خود را رصد کرده و بتواند در لوایحی که دولت ارائه می‌دهد، پیشنهاد بدهد.

یکی از مهمترین موضوعات اولویت دار در خراسان جنوبی بحث گرفتن اعتبارات است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف باید با استفاده از ظرفیت سایر نمایندگانی که وجوه مشترک دارند شبکه سازی کرده و در گرفتن اعتبارات برای استان و حوزه انتخابیه خودش فعال و کوشا باشد.

کد خبر 6082952

دیگر خبرها

  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری