Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد قادرزاده روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فیزیکی اوقاف در زمینه املاک، اراضی و باغات، افزود: با توجه به مزیت‌های نسبی استان کردستان در حوزه کشاورزی و دامداری می‌توان طرح‌های دارای ارزش افزوده را اجرا کرد که منجر به توسعه پایدار و اشتغال‌زایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پارک علم و فناوری کردستان به ظرفیت مادی و معنوی اوقاف به‌ویژه در روستاهای استان اشاره و اضافه کرد: هدف ما حضور پارک علم و فناوری در تمام نقاط کردستان است و می‌توان با استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون جوان، صاحب ایده و علاقه‌مند به فعالیت در حوزه فناوری و نوآوری تغییر و تحول ساختاری را در روستاهای استان رقم زد.

قادرزاده ادامه داد: روحانیون می‌توانند به عنوان راهبران و سفرای فناوری و نوآوری به آموزش علاقه‌مندان در روستاها پرداخته و مساجد نیز می‌توانند به هسته اصلی این تعاملات نوآورانه و فناورانه تبدیل شوند.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ سال تحول ساختاری است و با توجه به تاکید بر واژه دانش‌بنیان در شعار سال، پارک علم و فناوری به عنوان هسته تعاملات فناورانه و نوآورانه اهمیت بیش از پیش می‌یابد اما این مهم فقط با همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و پارک علم و فناوری استان میسر است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: تعامل اوقاف و نهادهای دانشگاهی و پارک علم و فناوری می‌تواند زمینه‌ساز ارائه طرح‌های فناورانه و نوآورانه و بهره‌برداری مناسب از موقوفات و در راستای تولید و اشتغال‌زایی باشد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به شعار سال، امسال تکلیف قانونی و شرعی است که سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارتقای حوزه دانش‌بنیان و فناوری تلاش کند.

حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به تغییر نگرش سازمان اوقاف و اختصاص ساختمان مرکزی این سازمان را به مرکز نوآوری و خلاق، گفت: در این مرکز، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تحت حمایت سازمان اوقاف در حال کار بر روی محصولاتی از حوزه های مختلف مانند مودم بومی، طراحی رادار کنترل ترافیک هوایی، درمان ضایعات نخاعی به وسیله سلول درمانی ترکیبی، پیچ‌های جذبی، محصولات مبتنی بر اشعه ایکس، بازتوانی بیماران ضایع نخاعی و محصولاتی در حوزه کشاورزی هستند و گام مهمی برای مبارزه با تحریم‌ها و رفع نیازهای کشور برداشتند.

وی ادامه داد: این سازمان از طرح‌های دانش‌بنیان که دارای توجیه فنی و اقتصادی برای تولید باشد حمایت می‌کند، همچنانکه این امر مورد تاکید مستقیم رهبر معظم انقلاب و با توجه به وجود زیرساخت‌ها از جمله در بخش های زراعی، معادن، کارخانجات و عرصه‌های مسکونی و تجاری، این مهم قابل تحقق است.

کاروند تاکید کرد: توجه به تولید از طریق دانش بومی و حمایت از دانش‌بنیان‌ها و اشتغال‌آفرینی با استفاده از ظرفیت موقوفات سه هدفی بوده که سازمان اوقاف در سه سال اخیر همه تلاش خود را برای محقق کردن آن‌ها به کار گرفته است.

پارک علم و فناوری کردستان ۱۲۰ شرکت فناور دارد که ۲۶ واحد رشد یافته و ۷۸ شرکت در مرحله رشد و بالندگی قرار دارند و بقیه در حال پیش رشد هستند که در مجموع برای ۸۵۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان سنندج پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان سنندج سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان سنندج پارک علم و فناوری اوقاف و امور خیریه پارک علم و فناوری سازمان اوقاف دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم