Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آغاز شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود گفت: سخنرانی امشب من تنها به یک موضوع اختصاص دارد و آن تحولات اخیر پیرامون نفت و گاز و ترسیم مرزهای آبی به عنوان رویداد برجسته مقابل لبنان و تمام لبنانی ها است.

دبیرکل حزب الله افزود که اقدام رژیم صهیونیستی در نصب سکوی گازی کاریش با تجاوز به حریم دریایی لبنانT به منظور استخراج، تولید و مراحل باقی مانده از صادرات و فروش صورت گرفته است نه برای اکتشاف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن نصرالله گفت: این کشتی در نزدیکی میدان کاریش در میدان ۲۹ یعنی منطقه مورد مناقشه بین لبنان و رژیم اشغالگر مستقر شده است. آنچه طی روزهای گذشته اتفاق افتاد تجاوز و تحریک لبنان و قرار دادن آن مقابل یک موضع دشوار است. ما همگی با مساله ای مواجه هستیم که باید به یک موضوع ملی بزرگ تبدیل شود. مرزهای دریایی و ثروت های موجود در آن باید به یک موضوع ملی مسلم و قطعی برای هر لبنانی که گرایشی به میهن دارد تبدیل گردد. ما دارای ثروتی عظیم هستیم که آن را گنج موجود در جوار خود می نامیم. ارزش این ثروت به آن است که تنها امید برای حل بحران ها و نجات لبنان است و ملک تمام لبنانی ها به شمار می رود. ما باید این ثروت را حفظ و استخراج کنیم و سپس نهایت استفاده را از آن ببریم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: لبنان از استخراج نفت خود منع شده و این مشکلی است که لبنانی های باید فکری برای حل آن کنند. در منطقه تنها سوریه و لبنان هستند که به بهانه تحریم از کاوش استخراج ممنوع شده اند. خطر سوم مربوط به زمان است به این معنا که ممکن است زمانی به ما اجازه استخراج داده شود که هیچ چیزی پیدا نکنیم. ما با موضوعی مواجه هستیم که از آزادی مناطق اشغالی لبنان اهمیت کمتری ندارد. در سال ۱۹۸۵ موضوع آزادسازی نوار مرزی اشغالی مطرح شد و مقاومت طی ۱۵ سال و با فداکاری های فراوان توانست به آزادسازی در سال ۲۰۰۰ برسد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: موضوع امروز نه تنها از آزادسازی نوار مرزی اشغالی اهمیت کمتری ندارد بلکه بسیار مهمتر است. این موضوع ویژگی هایی دارد که باید انگیزه و علتی برای مسئولیت پذیری همه باشد. ما در حال مواجهه با خطرات پیرامون ثروت های نفتی هستیم و باید بدانیم که عامل زمان به نفع لبنان نیست و ساعت و روز اهمیت بسیار فوق العاده ای دارند.

گفتنی است این سخنرانی در شرایطی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم دریایی لبنان، یک سکوی گازی در دریای مدیترانه مستقر کرد. رژیم صهیونیستی قرار است با نصب سکوی گازی کاریش، از آن برای اکتشاف و استخراج گاز استفاده کند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان با اشاره به نقض حریم دریایی لبنان و ورود رژیم صهیونیستی به آب‌های منطقه‌ای این کشور به صهیونیست‌ها درباره پیامدهای اقدامات‌شان هشدار داده است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 5510497

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حسن نصرالله حزب الله لبنان لبنان رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه فلسطین عراق ایران لبنان جنگ اوکراین سوریه جو بایدن حمله روسیه به اوکراین عربستان سعودی شورای حکام دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی دریایی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از حملات موشکی و توپخانه‌ای به پایگاه‌های صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت با موشک مقر فرماندهی لشگر۹۱ در پادگان «برانیت» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد با توپخانه پایگاه «زبدین» در مزارع شبعا  و پایگاه السماقه در کفرشوبا را هدف قرار داد.

از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • حملات موشکی قسام از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی+ فیلم
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد