Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی نشستی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در خصوص طرح مسائل و مشکلات محیط زیست شهرستان دماوند در امور پژوهشی و علمی دانشگاه و نیز پایان نامه‌های دانشجویان رایزنی‌هایی به عمل آمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نقی میرزاکریمی، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند در نشست خبری با خبرنگاران به‌مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: مساله محیط زیست امروز اهمیت بیشتری از گذشته پیدا کرده است، اهمیت هوای پاک نیز بر کسی پوشیده نیست و ریزگردهایی که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند فعالیت روزانه مردم رامختل کرده و به سلامت آنها آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد فعالیت‌های محیط زیست شهرستان برنامه محور و علمی است، افزود: طی نشستی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در خصوص طرح مسائل و مشکلات محیط زیست شهرستان دماوند در امور پژوهشی و علمی دانشگاه و نیز پایان نامه‌های دانشجویان رایزنی‌هایی به عمل آمده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: مسائل محیط زیستی شهرستان تهیه شده و 50 مورد از مشکلات زیست محیطی به دانشگاه آزاد اعلام شده است تا در پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان مدنظر قرار گیرد.

میرزاکریمی ادامه داد: برخی از عناوین محیط زیستی مذکور شامل بررسی آلودگی هوا در شهرستان دماوند، منابع آلایندگی داخلی و چگونگی تاثیر آلودگی هوای شهر تهران بر دماوند، ریزگردهای وارد شده از کشورهای همسایه، فاضلابهای شهری و صنعتی، منابع آلاینده رودخانه‌ها، پسماندها، بررسی وضعیت کشتارگاه‌ها و سیستم‌های تصفیه فاضلاب، گردشگری طبیعی، اثرات شکار و صید، بازیافت زباله‌ها و نخاله‌ها، اثرات فلزات سنگین و تغییر اقلیم و… هستند که به دانشگاه اعلام شده‌اند و از برنامه‌های اجرایی این اداره به شمار میروند.

وی تصریح کرد: این پژوهش‌ها یکی از مهم‌ترین سندهای محیط زیستی شهرستان خواهند شد که باهمکاری دانشگاه آزاد در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست شهرستان دماوند دانشگاه آزاد اسلامی دماوند محیط زیست شهرستان دماوند دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات