Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:52:55 GMT

اولیانوف: قطعنامه آژانس اتمی علیه ایران، احمقانه بود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۳۵۳۶

اولیانوف: قطعنامه آژانس اتمی علیه ایران، احمقانه بود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین توئیت طعنه آمیزی را درباره قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر کرد.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در توئیتی طعنه آمیز، قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران را احمقانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: از آخرین اخبار ایران خبر دارید؟ حالا متوجه شدید که چرا روسیه دیروز به قطعنامه احمقانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران را منفی داد؟

وی افزود: متأسفانه همتایان غربی ما درک کاملی از وضعیتی که در آن هستیم ندارند.

در ادامه واکنش‌ها به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده روسیه پیش از این هم صدور این قطعنامه را بی دلیل توصیف کرده بود.

در این ارتباط، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب توئیتری خود در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای حکام گفت: «منطق پشت این کار کم و بیش قابل فهم است. آیا این قطعنامه باعث بهبود همکاری بین تهران و آژانس اتمی می‌شود؟ و دوم اینکه آیا تصویب قطعنامه یاد شده به نهایی شدن مذاکرات وین کمک خواهد کرد؟ در هر دو مورد پاسخ‌ها منفی است. پس برای چه این قطعنامه را صادر کردید؟»

دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید. گفته شده روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند و این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با برگزاری نشست ضدایرانی شورای حکام در اطلاعیه‌ای از قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای خبر داد. گفته شده که این اقدام همچنین شامل توقف فعالیت دستگاه اندازه گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM) می‌گردد. ‌

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت میخائیل اولیانوف ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد