Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@10:24:41 GMT

اسهال ناشی از عفونت نوروویروس چیست؟ + درمان و علائم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۴۰۲۳

اسهال ناشی از عفونت نوروویروس چیست؟ + درمان و علائم

علائم ویروس جدید اسهال (Norovirus) در روزهای اخیر مورد توجه کاربران فضای مجازی است. نورو ویروس موجب اسهال، استفراغ و حتی تهوع می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از علائم رایج عفونت نورو ویروس اسهال است، این مشکل خطر بروز کم آبی بدن را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که افراد به منظور جلوگیری از بروز کم آبی بدن به مقدار فراوان مایعات به ویژه آب بنوشند زیرا کم آبی بدن باعث بروز مشکلات جدی برای بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان اسهال نوروویروس

معمولاً افراد پس از ابتلا به اسهال، سعی در درمان و پیشگیری از ادامه آن دارند، اما به نظر می‌رسد که اسهال ناشی از عفونت نورو ویروس به دفع سریع‌تر ویروس از سیستم گوارش کمک شایانی می‌کند. بنابراین ممکن است در صورتی که این نوع اسهال را با درمان‌های خانگی یا دارو برطرف کنید ویروس برای مدت طولانی‌تری در روده شما باقی بماند.

بهتر است تا زمانی که از علت بروز اسهال مطمئن نشده‌اید، اقدام به خوددرمانی نکنید و فقط مراقب باشید دچار کم آبی بدن نشوید. در صورتی که اسهال ناشی از عفونت نورو ویروس پس از گذشت دو تا سه روز برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید. برای تشخیص علت بروز اسهال باید به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 580743

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انواع اسهال علت اسهال درمان خانگی اسهال درمان اسهال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نورو ویروس کم آبی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم