Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که افزایش آرای ممتنع و کاهش نرخ مشارکت در انتخابات ۲۰۲۲ مجلس فرانسه می‌تواند در دور نخست به یک رکورد تاریخی برسد.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست، بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه Odoxa-Backbone Consulting که برای روزنامه پرشمارگان لو فیگارو انجام شده است، فقط ۴۶ درصد از فرانسویان در این دور از انتخابات مجلس این کشور در تاریخ یکشنبه ۱۲ ژوئن به پای صندوق‌های رای می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان حدود سه درصد کمتر از سال ۲۰۱۷ با نرخ مشارکت ۴۸.۷۰ درصد است.

این گزارش یادآوری می‌کند که مشارکت در دور نخست انتخابات مجلس فرانسه می‌تواند به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۵۸ برسد. لو فیگارو اضافه می‌کند که میزان مشارکت در انتخابات مجلس فرانسه از سال ۱۹۹۳ به طور مداوم در حال کاهش است. در آن تاریخ نرخ مشارکت ۶۸.۹۳ درصد بود که نشان دهنده کاهش ۲۰ درصدی مشارکت در مدت حدود ۳۰ سال است. 

در سال ۱۹۷۸ حتی نرخ مشارکت به ۸۳.۲۵ درصد رسید که بالاترین میزان مشارکت در جمهوری پنجم فرانسه است.

هواداران فابین روسل، یانیک جادو و آن هیدالگو با ۵۸ درصد، بیشترین احتمال رای‌دهندگان ممتنع را به خود اختصاص داده‌اند. رای ممتنع هواداران چهره‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ به ژان لوک ملانشون رای دادند، ۴۱ درصد پیش‌بینی شده است. 

شرایط حاکم همچنین به شدت بر رای‌دهندگان مارین لو پن با پیش‌بینی ۵۲ درصد و اریک زمور با ۴۶ درصد تاثیر می‌گذارد. 

رای‌دهندگان امانوئل مکرون در نهایت کسانی هستند که کمترین احتمال رای ممتنع را با رقم ۳۶ رقم خواهند زد.

این گزارش می‌افزاید که فرانسوی‌ها چندان اسیر انتخابات مجلس این کشور نیستند و فقط ۲۹ درصد می‌گویند که بسیار به آن علاقه دارند؛ رقمی که طی ۲ هفته چهار درصد کاهش یافته است و در مقایسه با سال ۲۰۱۷، هشت واحد کاهش را نشان می‌دهد.

انتخابات مجلس ملی فرانسه قرار است در روزهای ۱۲ و ۱۹ ژوئن (۲۲ و ۲۹ خرداد) برگزار شود.

با توجه به اینکه ۵۷۷ نماینده در مجلس آینده فرانسه حضور خواهند داشت، کسب ۲۸۹ کرسی توسط احزاب، دستیابی به اکثریت مطلق تلقی می‌شود.

به این ترتیب مکرون تنها در صورت پیروزی قاطع حزبش در این انتخابات و کسب اکثریت قادر خواهد بود از تمامی قدرت یک رئیس جمهوری برخوردار باشد.

در غیر اینصورت او که پس از ۲۰ سال نخستین رئیس جمهور فرانسه شد که دوره پنجساله خود را تمدید می‌کند، به تقسیم قدرت با نخست وزیری منتخب حزب و ائتلاف صاحب اکثریت در مجلس مجبور می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه ، امانوئل مکرون ، پاریس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون پاریس انتخابات مجلس مجلس فرانسه نرخ مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899737

دیگر خبرها

  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است