Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@19:08:45 GMT

کدام شرکت‌ها رویای توسعه متاورس را دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۴۲۲۸

کدام شرکت‌ها رویای توسعه متاورس را دارند؟

سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس- مائده زمان فشمی؛‌ فناوری جهان را به جایی می‌برد که حتی ده سال پیش قابل پیش‌بینی نبود. دنیای دیجیتال با سرعتی غیرقابل تصور در حال رشد است و برخی از بهترین تجربیات تاریخ بشر را به ارمغان می آورد. واقعیت مجازی یکی از این تجربه‌های خارق‌العاده است که تجربه تماشای ما را به سطح بالاتری هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها شرکت در سراسر جهان در تلاش هستند تا متاورس را به واقعیت تبدیل کنند. بدون شک این پلتفرم یکی از مواردی است که برای استقرار کامل و دستیابی به آن به زمان و تلاش زیادی نیاز است، اما با پیشرفت های اخیر در فناوری، دیگر رویایی دور از دسترس نیست.

اصطلاح متاورس به یک محیط مجازی اشاره دارد که با کمک فناوری مجازی خاص ایجاد شده و مردم می توانند در آن زندگی کنند. این فناوری آینده اینترنت در نظر گرفته می شود. با این حال، این جهان اینترنتی با فضاهای مجازی مرتبط خواهد شد و یک تجربه مجازی سه بعدی را در حین گشت و گذار ارائه می کند. تاکنون غول های بزرگ فناوری سرمایه گذاری هنگفتی را در متاورس انجام داده اند و تنها هدفشان این است که دنیای مجازی را زنده کنند.

 

 

شرکت‌هایی که به دنبال رویای متاورس هستند

شرکت بزرگ بازی‌های ویدئویی، شرکت روبلوکس در حال تطبیق و توسعه مفهوم متاورس است. این مفهوم بازی های ویدئویی آن ها را به سطح بالاتری می برد. یکی دیگر از غول های فناوری شناخته شده در این رقابت، شرکت انویدیا است که فناوری omniverse را توسعه داده است. این شرکت با اضافه کردن میلیون‌ها کاربر با استفاده از یک نرم افزار خاص برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی، آن را «متاورس برای مهندسان» نامید.

شرکت‌های بلندر(Blender)، انویدیا (NVIDIA) و ادوب (Adobe) برنامه‌های مشترکی برای گسترش NVIDIA omniverse دارند. ممکن است همکاری این غول‌های فناوری به زودی در آینده نزدیک نتیجه درخشانی را برای بازار به ارمغان بیاورد. فیسبوک اخیرا اعلام کرده که 10 هزار نفر را در اروپا برای توسعه متاورس استخدام خواهد کرد. همچنین، فیسبوک Oculus VR را خریداری کرد. این بخش از فیس بوک گجت های واقعیت مجازی می سازد.

فیس بوک نام خودش را به متا تغییر داد تا برای توسعه متاورس آماده شود. همچنین فیسبوک اتحادیه اروپا را برای توسعه متاورس به جای تمرکز بر ایالات متحده انتخاب کرده است. این تصمیم برای ایجاد اشتغال بیشتر در منطقه اروپا و حفظ حضور طولانی مدت در آن منطقه گرفته شد.

در ادامه این گزارش به برخی از مهمترین شرکت‌هایی که رویای توسعه متاورس را دارند،‌ اشاره شده است:

روبلوکس

 

شرکت آمریکایی Roblox CorporationT h سازنده بازی‌های ویدئویی، مفهوم متاورس را به عنوان مکانی توصیف می‌کند که افراد می‌توانند در میلیون‌ها تجربه سه‌بعدی برای یادگیری، کار، بازی، ایجاد و اجتماعی شدن گرد هم آیند.

این شرکت بازی سازی مستقر در کالیفرنیا قصد دارد به کاربران و توسعه دهندگان در راه های ایجاد دنیای دیجیتال کمک کند. بنیانگذار/مدیر عامل روبلوکس، دیوید بازوکی، همچنین اشاره کرده که این شرکت مشتاقانه منتظر ایجاد تجارب خرید و کسب و کار آینده در این پلتفرم است که توسط ارز مجازی خود، Robux قدرت می‌گیرد.روبلوکس یکی از با ارزش ترین استارتاپ ها در جهان است.

مایکروسافت

 

شرکت مایکروسافت نیز چندان از دنیای متاورس عقب نیست. ساتیا نادلا، مدیر عامل این شرکت، قبلاً در به همین موضوع اشاره و گفته بود که مایکروسافت قصد دارد با ساختن یک "متافور سازمانی" دنیای فیزیکی و دیجیتال را به هم نزدیک کند.

مایکروسافت با داشتن ایکس‌باکس و ماینکرافت معروف حتی در دنیای بازی نیز یک مهره برجسته است که پیشرفت هایی برای ارائه مفهوم متاورس خواهد داشت. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، حتی در مورد برنامه ریزی این شرکت برای ایجاد «یک ساختار متاورس یا واقعیت ترکیبی» صحبت کرده است.

متا

 

متا یک بازیکن برجسته در فضای متاورس است. این غول رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین سرمایه گذاران در فضاهای واقعیت افزوده و مجازی است. متا در تلاش است که متاورس را از طریق محیط واقعیت مجازی خودش به نام Horizon توسعه ببخشد. این محیط مجازی از طریق هدست های کوئست که توسط این برند راه اندازی شده قابل دسترسی است.

انویدیا

 

این تولید کننده محبوب تراشه های کامپیوتری، قبلا در ساخت پلتفرم Omniverse خود موفق بوده است. این پلتفرم می تواند برای اتصال جهان های سه بعدی به یک جهان مجازی مشترک استفاده شود. Omniverse برای پروژه‌هایی استفاده خواهد شد که می‌توانند شبیه‌سازی‌هایی از ساختمان‌ها و کارخانه‌های فیزیکی که اینجا در دنیای واقعی هستند، ایجاد کنند.

یونیتی

 

یونیتی، شرکت آمریکایی توسعه نرم‌افزار بازی‌های ویدیویی، برای پروژه‌های سه بعدی بی‌درنگ که توسط سه بعدی، دو بعدی، واقعیت مجازی، و واقعیت افزوده انجام می‌شود، بسیار محبوب است. صحبت‌ها حاکی از آن است که یونیتی همچنین به توانمندسازی کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها با ابزارها و فن‌آوری‌های پیشرفته برای ایجاد متاورس کمک می‌کند.

اسنپ

 

شرکت اسنپ، مالک اسنپ چت مدت‌هاست که به عنوان شرکت سازنده آواتارهای سفارشی و فیلترهای واقعیت افزوده برای پوشش ویژگی‌های دیجیتال در دنیای واقعی شناخته می‌شود. این شرکت در سال 2021 با عرضه عینک های واقعیت افزوده خود که در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته تا تجربه ایجاد تجربه برای عینک ها را تجربه کنند، تلاش بیشتری کرده است.

اتودسک

 

این شرکت نرم‌افزار ابری، برنامه‌هایی ایجاد کرده که می‌توانند توسط مهندسان و معماران برای طراحی و تولید ساختمان‌ها و محصولات استفاده شوند. علاوه بر این، نرم افزار ایجاد شده توسط Autodesk Inc. بیشتر برای ایجاد تجربیات دنیای مجازی برای بازی ها و سایر اهداف سرگرمی استفاده می شود.

تنسنت

 

به گزارش South، غول فناوری چینی تنسنت، بزرگترین شرکت بازی های ویدئویی جهان و سهامدار استودیوهای بزرگ بازی مانند اپیک گیمز و Activision Blizzard است. این شرکت پیش تر بسیاری از علائم تجاری مرتبط با متاورس را برای سایت اجتماعی خود QQ ثبت کرده است.

اپیک گیمز

 

این شرکت سازنده بازی محبوب فوتنایت، از بازی‌های تیراندازی معمولی جلوتر رفته تا تجربیات اجتماعی مانند مهمانی‌ها و کنسرت‌های موسیقی مجازی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. کاربران در چنین پروژه هایی برای پوشاندن آواتارهای خود در لباس های مختلف هزینه می کنند و جزایر و بازی های خود را می سازند. این شرکت همچنین صاحب موتور بازی عظیمی است که به نام Unreal شناخته می شود. این سیستم برای توسعه بازی ها و جلوه های بصری دیگر مانند پس زمینه برنامه های تلویزیونی استفاده می شود.

تیم سوئینی، مدیرعامل این شرکت که منتقد سرسخت سایر پلتفرم‌های بزرگ مانند اپل و گوگل نیز هست، گفته که متاورس باید به عنوان یک فضای اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد.

آمازون

 

بزرگترین فروشنده خدمات ابری در جهان و مالک وب سایت تجارت الکترونیک Amazon.com به عنوان یک بازیکن بالقوه در متاورس سرمایه گذاری کرده است.

به غیر از غول های فناوری غربی، بسیاری از استارتاپ های هندی نیز به هدف توسعه متاورس پا به میدان گذاشته اند. هند پایگاه بالایی از کاربران بازی دارد که درصد زیادی از پایگاه جهانی کاربران بازی را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، مهندسان هندی نیز مسئولیت دارند تا فعالانه در ایجاد و توسعه این پلتفرم مشارکت کنند. برخی از شرکت های کلیدی هند که در حال سرمایه گذاری در متاورس هستند، عبارتند از:

بالی هیروز

 

این پلتفرم را می توان به عنوان یک دنیای موازی بالیوود توصیف کرد که با همکاری خانه های تولید، برندها، افراد مشهور، استودیوهای بازی و شرکت های انیمیشن ساخته شده است. شرکای بالی هیروز در حال حاضر برای راه اندازی Bollyverse، پلتفرم مجموعه NFT نسخه محدود، که پیش ثبت نام آن از 21 سپتامبر 2021 آغاز شده، یک قدم پیش رفته اند. با کمک این پلتفرم، کاربران اکنون می توانند داستان‌ها و شخصیت‌های خودشان را بنویسند، بازی و تولید کنند.

لوکا

 

لوکا در دهلی نو مستقر است و به عنوان اولین متاورس مجازی چند نفره بازی براساس نقشه های سه بعدی شهرهای واقعی و سایر مکان های فیزیکی شناخته می شود. بازیکنان در آن می توانند در تجربیات زنده و مورد علاقه خود شرکت کنند.

کوپ استودیو

 

این شرکت که در نوامبر 2020 تأسیس شد، یک استودیوی محصول متمرکز بر فناوری عمیق است که روی پلتفرمی برای ایجاد و رشد تکرارپذیر محصولات موفق، که حول سرمایه‌گذاری‌های اولیه می‌چرخد، توسعه یافته است. این شرکت در بنگالورو مستقر است و تلاش می‌کند تا طراحی، پشتیبانی محصول و سرمایه را با هم ترکیب کند تا ایده‌های نوآورانه‌ای در مورد متاورس در شرکت‌های تعریف‌کننده دسته‌بندی ایجاد کند.

برخی دیگر از شرکت های هندی که روی پروژه های متاورس خود کار می کنند عبارتند از Interality، Tamasha.Live، Zippy و NextMeet.

متاورس چه زمانی به طور کامل توسعه می یابد؟

اگر متاورس را از چشم مهندسانی که در حال توسعه آن هستند ببینیم، مفهومی بسیار گسترده است. برای مردم عادی، احساس حضور در دنیای مجازی یک تجربه روان و آسان خواهد بود. اما برای تیم در حال توسعه که پشت سر آن کار می کنند، چالشی است که خواب آنها را ربوده است. مفهوم متاورس سال‌هاست که برنامه‌ریزی شده و در نهایت، ما شاهد پیشرفت بسیار خوبی در این فرآیند هستیم. غول های فناوری اکنون مبالغ هنگفتی را در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند تا ارزش شرکت های خودشان را به سطوح بالاتری برسانند. مردم برای آزمایش این تجربه جدید هیجان زده هستند و بازار با تقاضا برای چنین فناوری های دیجیتالی روبه‌رو است.

اولین ایده‌های متاورس قبل از سال 2000 آشکار شد، اما اشتیاق در مورد این مفهوم در سال 2020 مورد توجه قرار گرفت. بسیاری از غول‌های فناوری ردپای خود را در توسعه متاورس بر جای گذاشته‌اند. ایده های مختلف روند توسعه را متنوع می کند. اما برای اینکه متاورس به طور کامل کار کند و برای بخش بزرگی از جامعه مقرون به صرفه باشد، هنوز چالش هایی وجود دارد. همه گیری کرونا اهمیت دنیای مجازی را در زندگی روزمره ما نشان داده است. ممکن است متاورس به دلیل وجود کرونا فشار تقویت شده باشد و روز به روز به تکامل نزدیک شده باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: متا متاورس مایکروسافت بازی ویدئویی شبکه های اجتماعی بازی های ویدئویی غول های فناوری واقعیت افزوده توسعه متاورس سرمایه گذاری واقعیت مجازی دنیای مجازی برای ایجاد برای توسعه نرم افزار شرکت ها سه بعدی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته ۲۵ لیگ برتر در حالی برگزار می شود که اتفاقات عجیبی در آستانه برگزاری این دیدار در اردوی سرخپوشان پایتخت رخ داده است.

بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس

اوسمار ویه را پس از بازگشت امید عالیشاه به تمرینات گروهی تصمیمی کاملا متفاوت با تفکرات مشاوران خود گرفت. او قصد دارد به جای اینکه کاپیتان پرسپولیس را به لنکان بازیکن تعویضی وارد زمین کند قصد دارد از ابتدا به بازی بگیرد تا از همان ابتدا روی دروازه سپاهان فشار بیاورد.

محرومیت انضباطی دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد تا غایب بازی امروز باشد. از این رو وحدت هنانوف پس از مدت هادر ترکیب قرار می گیرد.

چالش برای انتخاب دروازه بان سرخ ها برای تقابل با مهاجمانی همچون شهریار مغانلو، رضا اسدی و کاوه رضایی وجود دارد.

علیرضا بیرانوند همچنان احساس درد از ناحیه مچ دارد اما اصرارا به بازی مقابل سپاهان اصفهان دارد.

او در آخرین تست تخصصی پزشکی هم درد داشت اما اصرار به حضور دارد و هرگونه عواقب آن را نیز پذیرفته است.

حال آنکه باید دید آیا ظهر امروز با معاینه دوباره دست مصدومش مجوز پزشکی برای بازی دریافت می کند یا باید روی نیمکت نشسته و امیررضا رفیعی را برای حفظ تمرکز در جریان این مسابقه بزرگ تشویق کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دیدار با سپاهان به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر.

کد خبر: 1229083 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟