Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:55:51 GMT

زخم ناسور محرومیت بر پیکر خاکعلی و روستاهای بشاریات

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۴۵۴۹

زخم ناسور محرومیت بر پیکر خاکعلی و روستاهای بشاریات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بخش بشاریات شهرستان آبیک دارای ۳۲ روستا با ۲۰ هزار جمعیت و ۵۳ شهید، جانباز، اراده و ایثارگر است.

سال‌هاست که در جلسات مختلف مشکلات و مسائل و معضلات شهر خاکعلی و روستاهای بشاریات مطرح و مصوباتی به تصویب می‌رسد اما هیچ خروجی در پی نداشته و فقط به برگزاری جلسات بسنده شده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اخیرا به نسبت گذشته اقدامات خوبی در جهت حل مسائل صورت گرفته اما به نظر می‌رسد در رفع مشکلات این بخش، مسئولان استان قزوین باید بیشتر پای کار باشند و نگاه متفاوت تر و مهربانتری نسبت به بشاریات داشته باشند.

سود بارنامه های شرکت‌های بشاریات نصیب استان دیگری می‌شود 

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در جلسه ای که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در محل بخشداری بشاریات برگزار شد، با اشاره به محرومیت های زیاد در بخش بشاریات، گندم این بخش را در کشور برند می‌داند و می گوید: با وجود فعالیت شرکت های صنعتی بسیار بزرگ در این منطقه اما این موضوع برای مردم خیلی سودآور نبوده است‌.

وی می‌افزاید: بارنامه بسیاری از واحدها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی در بخش بشاریات از تهران صادر می‌شود در حالی که از فضای شهرستان آبیک و استان قزوین استفاده می‌کنند اما خیر و سودشان به استان دیگری می‌رسد و لازم است صدور بارنامه های آنها از شهرستان آبیک و استان قزوین صادر شود تا عواید آن نصیب شهرستان و استان شود، از سویی تعدادی از واحدهای صنعتی برند از راه‌های فرعی روستایی بخش استفاده می‌کنند که تردد کامیون‌های آنها خسارات فراوانی به راه‌ها وارد کرده است.

طبق اذعان فرماندار آبیک، این شهرستان از نظر بهداشت و درمان مظلوم واقع شده و در سفر وزیر بهداشت به شهرستان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اعتباراتی برای خانه‌های بهداشت لحاظ شده که نیاز است در تامین و تخصیص اعتبار برای ساخت درمانگاه زیاران و خاکعلی نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان استان قزوین صورت گیرد.

فتوحی با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی در روستاهای بشاریات و شهر قشلاق و زیاران معتقد است بسیاری از کارها به بودجه وابسته نیست و انجام آنها نیازمند انسجام بخشی و مدیریت و نظم دهی است‌

وی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی می‌گوید: مسئولان راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین پای کار هستند و اجرای آسفالت برخی از راه‌های روستاهای بخش بشاریات را در دستور کار قرار داده‌اند که امیدواریم برای آسفالت راه‌های دیگر روستاها تدبیر لازم اندیشیده شود.

۷۰ درصد راه‌های روستاهای بشاریات فرسوده است

سید محسن موسوی‌پور بخشدار بشاریات این بخش را قطب کشاورزی و دامپروری استان قزوین ذکر و اظهار می‌کند: نجابت و عدم مطالبه گری جدی مردم بشاریات موجب شده نسبت به احقاق حق آنان ضعیف عمل شود و نگاه عدالت محورانه به این بخش در نظر گرفته نشود‌.

به گفته وی ۶۰ تا ۷۰ درصد راه‌های روستاهای بخش بشاریات فرسوده و مستهلک شده و نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان قزوین است. بخشداری، جهاد کشاورزی، برق و آب از ادارات مستقر در بخش هستند و مردم مجبورند برای نیازهای حداقلی در ادارات، مسافت زیادی تا آبیک را طی کنند و متحمل هزینه برای تردد به شهرستان شوند که خواستار استقرار ادارات دیگر هستیم‌.

این مسئول به مشکلات افت فشار و نوسان برق روستاهای بخش بشاریات به دلیل تامین برق مستقیم آنها از نیروگاه شهید رجایی ادامه می‌دهد: روستاهای بخش بشاریات به پست فشار قوی برق ۶۳ هزار به ۲۰ هزار مگاوات نیازمند هستند.

بخشدار بشاریات بر استقرار یک تیم امداد برای اصلاح شبکه آبرسانی با توجه‌ به‌ فرسودگی شبکه آبرسانی در زمان شکستگی‌ لوله‌های روستاها اشاره و می‌افزاید: در زمان شکستگی لوله‌های روستاهای بخش، ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا از شهرستان آبیک تیم امداد حضور یابد.

تنها یک خودروی آتش نشانی برای خاکعلی و ۳۲ روستا

موسوی‌پور با اشاره به وجود یک خودروی آتش نشانی برای شهر خاکعلی و ۳۲ روستای بخش اضافه می‌کند: با فرارسیدن فصل گرم و برداشت محصولات شاهد آتش سوزی های بسیاری خواهیم بود که در زمان وقوع حریق، تا رسیدن خودروی آتش نشانی از آبیک یا محمدیه تمام دسترنج کشاورزان به فنا می‌رود.

وی با اشاره به اجرای آسفالت ۷۰۰ متر از جاده رضی آباد در سال گذشته و اجرای آسفالت برای ۷۰۰ متر دیگر این جاده طی امسال، بر تکمیل آسفالت برای ۱۵۰۰ متر باقی مانده از این جاده با توجه به انتظار چندین ساله مردم روستا تاکید و تصریح می‌کند: تردد خودروهای سنگین از راه‌های روستایی بخش بشاریات بیشترین خسارات را وارد کرده که باید از ظرفیت آنها برای اجرای آسفالت استفاده کرد.

این مسئول با بیان این مطلب که به دلیل بدهی‌های شهرداری خاکعلی، حساب‌های شهرداری مسدود و ماشین آن متوقف شده می‌افزاید: شهرداری خاکعلی بسیار ضعیف و محروم است و روکش و آسفالت جاده خاکعلی به عنوان جاده ترانزیتی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است. 

بخشدار بشاریات تکمیل پل‌های روگذر راه‌آهن روستاهای زاغه به ناصرآباد، هزار جلفا به کوندج، زرگر به جاده قدیم و مگسال به خاکعلی را به دلیل تردد بالا ضروری بر می‌شمرد و می‌گوید: روستای حسین آباد رضی لازم است زیر پوشش آبفا قرار گیرد و ترمیم مخازن آب برخی روستاها هم ضروری است.

وی بر تقویت پوشش آنتن‌دهی اینترنت و تلفن همراه اول و ایرانسل، رفع مشکلات منابع طبیعی و بنیاد مسکن و آب شرب روستای محمودیان، رفع آب کشاورزی روستای خرم پشته، عوارض دهیاری‌ها به سازمان همیاریها و شهرداری‌ها، و ... تاکید دارد.

بخشدار به وضعیت بسیار بغرنج درمانگاه شهر خاکعلی و دسترسی نامناسب مردم به آن و بازدید نمایندگان مجلس و مسئولان استان و شهرستان، با ابراز ناامیدی از تامین اعتبار دولتی برای ساخت درمانگاه جدید به استفاده از ظرفیت خیرین به همراه شهردار و شورای شهر خاکعلی اشاره و  توضیح می‌دهد: زمینی حدود ۲ هزار متر مربع از فرد خیری أخذ کردیم و خیر سازنده برای ساخت درمانگاه و تامین اعتبار به پرداخت تا حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرد و تا مرحله انعقاد تفاهم‌نامه پیش رفتیم و تاریخ کلنگ‌زنی هم مشخص شد اما خیر بعدا اعلام کرد بعد از اتمام پروژه‌ای در شهرک مهرگان محمدیه نسبت به ساخت درمانگاه اقدام می‌کند.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای ساخت مجتمع تجاری 

شهرام اکبری شهردار خاکعلی به تنها زمین متعلق به شهرداری به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با کاربری فضای سبز اشاره و می‌گوید: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای ساخت مجتمع تجاری با مشارکت شهرداری، درخواست داریم نسبت به تغییر کاربری زمین شهرداری مساعدت لازم صورت گیرد. البته برای احداث جاده سلامت نیز زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی می‌افزاید: با گذشت ۱۱ سال از طرح جامع شهری خاکعلی، بازنگری طرح ضروری است چرا که طرح فعلی قابل دفاع و اجرا نیست.

این مسئول ادامه می‌دهد: تنها خودروی آتش نشانی خاکعلی ۱۳ سال عمر دارد و پاسخگوی شهر نیست و از نظر تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی در فقر به سر می‌بریم‌.

آغاز آسفالت راه‌های بشاریات از تیر ماه

جواد حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به آغاز آسفالت برخی از راه‌های روستایی بخش بشاریات اذعان می‌کند: از تیر ماه عملیات اجرایی آسفالت روستاهای بشاریات آغاز و تکمیل خواهد شد.

وی معتقد است تناژ بالا و بارهای خارج از ظرفیت توسط خودروهای سنگین در جاده خاکعلی این جاده را با سرعت بالا در معرض تخریب قرار داده است که کنترل اضافه تناژ با همکاری نیروی انتظامی و برخی دستگاههای اجرایی ضرورت دارد و آمادگی داریم باسکول های سیار مستقر کنیم‌.

این مسئول می‌افزاید: جاده خاکعلی راه فرعی است اما استفاده ترانزیتی از آن می‌شود و به خلوت شدن بار ترافیکی جنوب شهر قزوین و آزاد راه غدیر کمک می‌کند که پیش‌بینی اعتبار از سوی مسئولان شهرستان‌های آبیک و البرز برای آسفالت جاده خاکعلی تا البرز لازم است.

به گزارش فارس، سالهاست گرد محرومیت و فقر امکانات زیرساختی، خدماتی، رفاهی، عمرانی، فرهنگی و ورزشی بر چهره بخش بشاریات نشسته و البته بی مهری و کم لطفی مسئولان گذشته برای پیگیری مشکلات و مصائب این بخش هم بر عقب ماندگی و محرومیت آن دامن زده که امیدواریم با عزم و همت والای مسئولان شهرستان آبیک و استان قزوین این بخش از محرومیت خارج شود و مردم رنگ خوشی‌های بسیاری را ببینند.

گزارش از هاجر عبدالهی
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک بشاریات روستاهای بخش بشاریات روستاهای بشاریات خودروی آتش نشانی ساخت درمانگاه مسئولان استان اجرای آسفالت شهرستان آبیک استان قزوین جاده خاکعلی شهر خاکعلی برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899314

دیگر خبرها

  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ببینید | تصاویری از درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • شهروند خبرنگار، نبود پل در روستاهای چالدران
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی