Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:10:30 GMT

دستگیری 27 شکارچی غیرمجاز در رودان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۴۶۳۰

دستگیری 27 شکارچی غیرمجاز در رودان

ناظر دهقانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند عزم و اراده همگانی است، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۲۷ شکارچی غیرمجاز در این شهرستان به مراجعه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین ۲۳ قبضه سلاح نیز از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودان تصریح کرد: صیانت از حیات وحش رودان نیازمند افزایش تعداد پایگاه‌های محیط بانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی ادامه داد: در همین راستا اقدام‌های لازم جهت راه‌اندازی پایگاه محیط بانی در بخش رودخانه انجام و هم اکنون عملیات اجرایی آن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت به هفت مورد از  شکوائیه‌های مردمی در خصوص صنایع و کارگاه‌های آلاینده رسیدگی شده و ۲۷ مورد نیز پایش و بازدید از صنایع کارگاه‌های فعال جهت رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی را داشته‌ایم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودان اضافه کرد: پیگیری مجوز و زنده‌گیری و انتقال یک قلاده خرس سیاه که به اهالی و دامداران منطقه صحرارود و فاریاب خسارت می‌زد از دیگر اقدامات است.

دهقانی گفت: در این مدت ۱۲ آبشخور در زیستگاه‌های رودان احداث و در راستای حمایت دامدارانی که در حاشیه  این زیستگاه‌های مشغول فعالیت هستند نیز ۳۵ دستگاه چراغ خورشیدی و ۳۵ بسته مواد غذایی به آن‌ها هدیه شده است.

وی افزود: حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست بدون همکاری، همراهی و مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز از بستر و حریم رودخانه‌ها و تخریب محیط زیست، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دهقانی با بیان اینکه محیط زیست سالم از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و همگان در حفظ و صیانت از آن مسوول هستن، تصریح کرد: شهرستان رودان از منابع عظیم خدادادی برخوردار است و صیانت و پاسداری از عرصه‌های طبیعی بدون همراهی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: خرس سیاه آسیایی در خطر انقراض است و حفظ بقا و حیات این حیوان را نیازمند تلاش، عزم، اراده و احساس مسوولیت همگانی است.

به گزارش فارس، شهرستان رودان زیستگاه حیواناتی نظیر خرس سیاه آسیایی، گرگ، پلنگ، روباه، گراز، شغال، آهو و پرندگانی نظیر کبک، تیهو، قمری، کمنزیل، هوبره (پرنده مهاجر)، جغد و عقاب است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رودان محیط زیست شکارچیان غیر مجاز خرس سیاه آسیایی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: این افراد در حال چرای گله‌ای با ۸۰۰ رأس گوسفند بودند و با توجه به این که فصل مجاز چرای دام در مناطق حفاظت شده از اول خرداد آغاز می‌شود، دام‌ها به خارج از منطقه هدایت شده و متخلفان با هماهنگی مقامات قضایی و انتظامی شهرستان تا سیر مراحل قانونی روانه بازداشتگاه شدند.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند