Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ضیایی گفت: حدود چهار هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش بیش از ۴۰۷ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده‌است.

او می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون ۸۲۰ محموله گندم از ۴۲۰ کشاورز خریداری شده است، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات، وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته ضیایی ۵۶ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از جمله ۴۴ تعاونی روستایی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲ سیلوی ملکی استان سازماندهی شده است، همچنین خرید تضمینی گندم در راستای آیین نامه ابلاغی در مراکز خرید استان انجام می‌شود و به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به درجه پاکی گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او خرید تضمینی در استان از شهر مهاباد اردستان بعنوان نخستین مرکز از اوایل خرداد شروع شده است و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان از جمله مهاباد اردستان، آران و بیدگل و کاشان شروع شده است و به‌تدریج به شهرستان‌های سردسیر استان خواهد رسید.

تولید گندم امسال در استان با توجه به شرایط خشکسالی که بر مزارع کشت آبی و دیم این خطه حاکم شده است، کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

به گفته او ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن ذخیره‌سازی گندم به مدت ۱۵ ماه در استان وجود دارد که از این مقدار ۵۰۰ هزار تُن جزو سیلو‌های مِلکی و ۳۰۰ هزار تُن فضای ایجاد شده توسط بخش خصوصی است.

هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی که تا چندی پیش تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت در زمان حاضر جزو اداره‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و تامین، نگهداری و توزیع کالا‌های اساسی را بر عهده دارد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم ذخیره سازی گندم خرید تضمینی هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران

وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: ۳۲ مرکز خرید در استان تجهیز و آماده آغاز عملیات خرید تضمینی گندم هستند و در صورت نیاز به افزایش تعداد مراکز خرید و تصویب کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم را برای افزایش تعداد مراکز خواهد داشت.

او افزود: در سال جاری سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان و در راستای تحقق شعار سال بر این است که از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در خرید دانه روغنی استفاده نماید که در استان مازندران نیز یک شرکت بخش خصوصی به عنوان خریدار دانه روغنی کلزا معرفی شده و همزمان با آغاز برداشت کلزا در استان فعالیت این شرکت نیز با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

مدیرکل غله مازندران گفت: در سال ۱۴۰۲ با خرید ۱۱۸ هزار تن گندم افزایش ۴۲ درصدی و جهش تولید را تجربه کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز با شرایط آب و هوایی حاکم، وضعیت مطلوب تری را از لحاظ تامین نیاز کشور در پیش داشته باشیم.

وفائی نژاد افزود: در سال گذشته ۹۶۰۰ تن کلزا در استان مازندران خریداری کردیم و دولت به منظور حمایت از کشاورزان قیمت خرید را از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش داد.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

او با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز می‌باشد گفت: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تامین نماییم.

او با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالا‌های اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، گفت: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

او از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم