Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:58:20 GMT

مردم با صرفه جویی در مصرف آب و برق از بحران جلوگیری کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۵۴۱

مردم با صرفه جویی در مصرف آب و برق از بحران جلوگیری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: این روزها مسئله کمبود آب و انرژی به بحران عمومی تبدیل شده است به همین علت اقدام برای صرفه جویی آنها نه تنها باعث کاهش هزینه می‌شود بلکه برای کشور و نسل‌های آینده نیز مفید و مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در آب و برق مهمترین روش مدیریت بحران کم آبی و انرژی در جهان است افزود: از همه برادران و خواهران و عموم مردم می‌خواهم برای پیشگیری از بحران آب و برق هرچه ممکن است صرفه جویی نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دشتستان با تقدیر و تشکر از متولیان برگزاری سرود سلام فرمانده اضافه کرد: مردم انقلابی شهرستان مثل همیشه از این برنامه هنری مؤثر و پرمحتوا خوب استقبال کردند و با حضور با شکوه خود حماسه دیگری در تاریخ دشتستان ثبت کردند.

وی تاکید کرد: این سرود طی مدت کوتاهی نه تنها در خانه تک تک ایرانیان جا باز کرد و در هر خانه‌ای استغاثه به امام زمان طنین انداز شد بلکه به فضل خدا و عنایت خود حضرت این سرود جنبه جهانی پیدا کرد و به سایر ملت‌ها و کشورها نیز سرایت کرد.

حجت‌الاسلام مصلح تاکید کرد: از بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش، شهرداری و شورا، نیروی انتظامی، مربیان، هیئت‌ها، مسجدها و پایگاه‌های بسیج تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تقدیر و تشکر از ستاد دهه کرامت خاطرنشان کرد: ستاد دهه کرامت بابت برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان اجرا کردند به ویژه حضور خدام آستان قدس رضوی در بخش بوشکان، آب‌پخش، شبانکاره و شهر برازجان موجب نسیم رحمت و رأفت رضوی در سطح شهرستان شد.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: حضور مبارک آنان در منازل شهدا، ایثارگران، بیمارستان، مراکز نظامی و انتظامی و زندان برازجان مایه خیر و برکت بود. به یمن و برکت حضور خدام آستان قدس رضوی و همکاری دستگاه قضاء حدود ۲۷ نفر از زندانیان از زندان مرخص و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی با اشاره به موضع گیری امام رضا (ع) علیه جریان‌های انحرافی افزود: امام رضا (ع) در برابر تمامی گروه‌ها و جریان‌های انحرافی از قبیل مشبهه، جبریه، مفوضه، غلاة، مجسمه، اصحاب تفسیر به رأی، قائلین به قیاس و فرق و مذاهب غیر اسلامی مانند زنادقه، یهود و نصاری موضع گیری داشتند.

کد خبر 5510787

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر برازجان حسن مصلح دشتستان شهرستان دشتستان خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت سفر استانی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا اردبیل تغییر ساعت کاری زیر سایه خورشید سانحه تصادف صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم