Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:33:22 GMT

باغستان سنتی قزوین نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۹۹۷

باغستان سنتی قزوین نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد با برکت اما رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا در حدیثی به کسانی که به دنبال وحدت و انسجام بین مردم و حل مشکلات مردم هستند رحمت و درود می‌فرستد.

وی افزود: حل مشکلات مردم، احیا توجه مردم به مسجد و همچنین ایجاد وحدت و انسجام در بین مردم از سنت‌ها و اوامر امام رضا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین ادامه داد: ائمه جمعه در سراسر کشور باید به دنبال افزایش آگاهی‌های مردم از طریق تریبون نماز جمعه باشند تا نماز جمعه به یک دانشگاه مهم تبدیل شود که هر هفته برای مردم کلاسی پرمحتوا دارد.

وی عنوان کرد: حل مشکلات باید در اولویت باشد و همه مدیران در استان و کشور باید برای حل مشکلات کردم تلاش کنند اما این به معنای این نیست که به بهانه حل مشکلات اقتصادی مردم از حل دیگر مشکلات در جامعه فارغ شویم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مردم باید در نماز جمعه حرف ائمه و قرآن را بشنوند بیان کرد: اگر ما حرف ائمه و قرآن را به مردم برسانیم و نشان دهیم، مردم بسیار استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی (ره) تلاش برای مقابله با هویت زدایی را یک اصل در انقلاب دانست و تاکید کرد: ایمان، وحدت و انسجام و در عدالتخواهی از ریشه‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر انقلاب از ریشه‌های خود فاصله بگیرد بدون شک خشک می‌شود و نباید اجازه دهیم این فاصله و جدایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حضور امام (ره) در انقلاب اسلامی کمرنگ شود، بیان کرد: این انقلاب بی نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و انقلاب و امام (ره) با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه بازگشت کشور به عقب به معنای ارتجاع است، تاکید کرد: بدون شک تبیین انقلاب و مبارزه با دروغ‌ها و جنگ روانی دشمن می‌تواند از ارتجاع در جامعه جلوگیری کند.

وی بیان کرد: دشمن برای همه اقشار جامعه ما برنامه ریزی کرده تا دین و قران را از آنها بگیرد و باید مراقب این حیله دشمن باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به حواشی هفته اخیر استان قزوین در حوزه تخریب بخش‌هایی از باغستان قزوین گفت: حفظ باغستان یک اولویت است و مسئولان نباید به دست دشمن بهانه بدهند.

وی با اشاره به اینکه حفظ باغستان که تاریخچه و قدمتی بیش از ۱ هزار سال دارد یک اصل است، اظهار کرد: باغستان باید حفظ شود و نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: باید مراقب باشیم که تا باغستان به بهانه‌ای برای رسانه‌های بیگانه و دشمنان این ملت و ایجاد تقابل بین مسئولان تبدیل نشود.

کد خبر 5510851

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین نماز جمعه قزوین باغستان سنتی قزوین بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت سفر استانی آمار کرونا ویروس کرونا مشهد خراسان رضوی اردبیل زیر سایه خورشید تغییر ساعت کاری سنندج نماز جمعه حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی