Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به این‌که برنامه میلاد امام رضا (ع) از عصر روز جمعه در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود، گفت: مداحی سید مهدی میرداماد، سخنرانی حجج اسلام والمسلمین ناصر رفیعی و محمد مهدی رجبی، اجرای سرود و مسابقه و خوانش کتاب از عناوین مهم برنامه‌ها قبل از اذان مغرب و عشاء است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات مراسم شب میلاد

وی افزود: بعد از نماز مغرب و عشاء و قرائت زیارت امین‌الله، پویش سراسری سلام بر امام رضا (ع) و قرائت صلوات خاصه رأس ساعت ۲۱ برگزار می‌شود که از طریق رسانه ملی نیز این برنامه‌ها پوشش داده خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که مراسم شب میلاد با توجه به حضور گسترده زائران تا ۱۲ شب ادامه دارد، بیان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در شب میلاد سخنرانی خواهد داشت و بعد از سخنرانی، مراسم امضای لوح خدمت «همه خادم الرضاییم» توسط تولیت اعتاب مقدسه اجرا می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد، مداحی آقایان ابوالفضل اسماعیلی مشکینی، احمد واعظی و سیدمحمود علوی، شعرخوانی آقایان احمد بابایی و علی زمانیان و اجرای زنده سرود فارسی - عربی گروه ولی عصر (عج) از دیگر برنامه‌های شب میلاد حضرت رضا (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر برنامه صحن پیامبر اعظم (ص) در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر نیز برنامه‌های متنوعی همچون حلقه معرفت، مراسم ویژه بانوان، جنگ کودکان، نمایش آئینی زائران بارانی و مسابقه تدارک دیده شده است.

ویژه برنامه‌های روز میلاد امام رضا (ع)

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: از ساعت ۹:۳۰ صبح روز میلاد با اجرای گروه سرود «مکبران نوجوان حرم رضوی»، جشن سالروز میلاد امام مهربانی‌ها آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه دارد.

وی ابراز کرد: در مراسم جشن سالروز میلاد امام رضا (ع) مداحان و ستایشگران خاندان عصمت و طهارت (ع) در میلاد حضرت عالم آل محمد (ص) به مدیحه‌سرایی، شاعران به شعرخوانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک به سخنرانی خواهند پرداخت.

شریعتی‌نژاد تاکید کرد: در تمام برنامه‌های شب و روز میلاد حضرت رضا (ع) سعی شده تا با تنوع مداح، شاعر و سخنران اجرا و به‌صورت زنده از درگاه اینترنتی رضوی تی وی، صفحات مجازی آستان قدس و رسانه ملی پخش شود.

ویژه برنامه‌های شام میلاد با حضور مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان

وی اعلام کرد: برنامه شام میلاد حضرت رضا (ع) نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۳ با محوریت سخنرانی آیت‌الله محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، مدیحه سرایی آقایان جعفر ملائکه، ابراهیم قانع، احد سبزی، اجرای سرود گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی، حرم‌شناسی، مسابقه، خوانش کتاب و گفت‌وگو با محمدرضا هاتفی مسئول یک شرکت دانش بنیان در صحن پیامبر اعظم (ص) میزبان زائران و مجاوران حرم عالم آل محمد (ص) است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در شب و روز میلاد حضرت رضا (ع) ویژه کودکان و نوجوانان در رواق کودک و صحن‌ها و رواق‌ها برنامه‌های معارفی شادی برگزار خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) مراسم‌های متنوعی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا (س) و دارالقرآن تدارک دیده شده که با حضور بانوان اجرا می‌شود.

شریعتی‌نژاد اضافه کرد: خادمان بارگاه منور حضرت رضا (ع) به‌صورت شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی، هماهنگی و مهیا کردن فضایی آرام و معنوی برای اجرای برنامه‌های جشن میلاد حضرت رضا (ع) هستند تا زائران عزیز در کنار زیارت ثامن الائمه (ع) از این برنامه‌ها بهرمند شوند.

کد خبر 5510910

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد ولادت امام رضا ع آستان قدس رضوی دهه کرامت بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سفر استانی آمار کرونا ویروس کرونا مشهد خراسان رضوی اردبیل زیر سایه خورشید تغییر ساعت کاری میلاد حضرت رضا آستان قدس رضوی میلاد امام رضا روز میلاد امام شریعتی نژاد حجت الاسلام برنامه ها شب میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کتیبه مقبره شیخ بهاء الدین محمد معروف به شیخ بهایی بصورت کتیبه‌ای سنگی به طول ۲۷۰ و عرض ۷۰ سانتی متر و ضخامت ۴ سانتی متر بالای مقبره او در رواق شیخ بهایی به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی آماده و نصب شده است.

جنس این کتیبه اهدایی از سنگ مرمر سبز بدون رگه و در گوشه‌های آن تزئیناتی به صورت طلا کاری نیز انجام شده است تا جلوه‌ای شکوهمند به آن ببخشد.

در این کتیبه تاریخچه کوتاهی از زندگی این عالم پرآوازه که نقش بسزایی در توسعه حرم ملک پاسبان حضرت رضا (ع) داشته به صورت حجاری با روش سندبلاست با خطاطی استاد تعریفی و استاد توکلی آمده است و به معرفی تالیفات مهم، کار‌های برجسته و شاگردان مطرح وی پرداخته شده است.

حضور شیخ بهایی در حرم امام رضا (ع) فصلی درخشان در تاریخ این مکان مقدس است چراکه خدمات ارزشمند او در زمینه‌های مختلف، از معماری و عمران تا مدیریت و تولیت، این مکان را به یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی جهان تبدیل کرد.

از مسئولیت‌های شیخ بهایی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) می‌توان به «معماری و ساخت گنبد، گلدسته و ایوان‌ها» و نیز مسئولیت روشنایی و مدیریت موقوفات اشاره کرد.

 ساخت ساعت آفتابی، تألیف کتاب‌های متعدد در مورد شخصیت علمی و فضایل حضرت رضا (ع) و نیز تدریس علوم مختلف در حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت‌های شیخ بهایی بوده است.

شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی (زاده ۱۵۷۱ در بعلبک، لبنان - درگذشته ۱۶۲۷ در اصفهان) دانشمند، عارف، شاعر، نویسنده، اخترشناس و معماری ایرانی-لبنانی بود که در علوم مختلفی از جمله ریاضیات، نجوم، فلسفه، معماری و موسیقی تبحر داشت و در زمان شاه عباس صفوی با مهاجرت به ایران، در دربار او به مقامات مهمی رسید.

محل مدفن شیخ بهایی در رواقی با نام خود این عالم است که در گذشته خود وی در آن محل تدریس داشته‌اند و مقبره او از شمال به صحن آزادی از جنوب به رواق امام خمینی (ره) از مشرق به رواق دارالعباده و از مغرب به رواق دارالزهد راه دارد.

دیگر خبرها

  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی