Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@08:43:47 GMT

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس دوباره اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۰۵۸

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس دوباره اوج گرفت

به گزارش ایران آنلاین، تازه‌ترین داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد که موارد ابتلا به کرونا در این کشور برای نخستین بار طی دو ماه گذشته روند صعودی در پیش گرفته است.

 بر اساس اعلام مرکز آمار ملی انگلیس، تست کرونا بالغ بر ۹۹۰ هزار نفر در این کشور، طی هفته گذشته مثبت بوده است. این رقم در هفته قبل از آن در محدوده ۹۵۳ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گقته می‌شود که این افزایش احتمالاً ناشی از شیوع انواع جدیدتر سویه اومیکرون موسوم به BA.۴ و BA.۵ است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که انواع BA.۴ و BA.۵ درجه ای از "فرار ایمنی" دارند؛ به این معنی که سیستم ایمنی بدن دیگر نمی تواند ویروس را تشخیص دهد یا با آن مبارزه کند.

این اولین باری است که موارد ابتلا از فروردین ماه گذشته که سویه اومیکرون شایع شد، هر هفته افزایش یافته است.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که شمار مبتلایان در تمام مناطق انگلستان (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) رو به رشد بوده است.

مرکز آمار ملی انگلیس روز جمعه در توئیتی نوشت: تخمین زده می شود تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ از هر ۷۰ نفر یک نفر (بدون احتساب بیمارستان ها، خانه های مراقبت یا موسسات عمومی) در انگلیس به کووید مبتلا شده اند. این رقم معادل ۷۹۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.

دکتر جیمی لوپز برنال، عضو ارشد آژانس امنیت بهداشت انگلیس هشدار داد که آمارهای واقعی ممکن است بیشتر از ارقام ارائه شده باشد چون جمع‌آوری داده‌ها به دلیل تعطیلات جشن‌های سلطنتی با تاخیر مواجه شد.

مراسم هفتادمین سالگرد سلطنت الیزابت دوم هفته پیش با حضور صدها هزار نفر در لندن برگزار شد. مقامات بهداشتی بیم آن را دارند که برگزاری این مراسم باعث تشدید شیوع کرونا شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس در حالی دوباره اوج گرفته است که دولت انگلیس فروردین ماه گذشته با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت این کشور، همه محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس آزمایش رایگان کرونا برای عموم از روز جمعه (۱۲ فروردین) متوقف و صرفا به افرادی که دارای علائم کرونایی هستند توصیه شده در خانه بمانند و از تماس با افراد دیگر خودداری کنند تا بهبود یابند. گفته می‌شود که آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیت‌های ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.

سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس سه روز بعد (۱۵ فروردین) اعلام کرد که  ۹ نشانه جدید را به فهرست رسمی علایم کرونایی اضافه کرده است. این نهاد بهداشتی انگلیس افزود که علائم ویروس جدید، بسیار شبیه به علائم سایر بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است.

اما نکته جالب اینجاست که طبق مطالعات صورت گرفته در انگلیس، حساسیت مردم این کشور نسبت به ابتلا به کرونا به میزان زیادی کاهش یافته و آن‌ها با توجه به شرایط جدید ناشی از جنگ در اوکراین و افزایش قیمت مواد غذایی در این کشور، نگران وضعیت مالی خود هستند.

/انتهای پیام

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور

دکتر حسام‌الدین علامه با بیان اینکه آمار و ارقام حاکی از این است که ۱۵ تا ۳۴ درصد دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، افزود: حدود ۱۵ درصد افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و ۱۵ درصد این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه زخم‌های مزمن ۳ دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند؛ زخم‌های دیابتی، زخمی است که در صورت کنترل نشدن دیابت در افراد مبتلا به این بیماری در گذر زمان، ابتدا «نوروپاتی» و سپس زخم ایجاد می‌شود. اگر افراد مبتلا به دیابت از پای خود به خوبی مراقبت نکنند، در وهله نخست به «نوروپاتی» یعنی کاهش حس محیطی پا و در وهله دوم به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زخم‌های عروقی دومین عامل ابتلا به زخم‌های مزمن هستند، اظهار کرد: زخم‌های عروقی به ۲ دسته «ایسکمیک» (شریانی) و «وریدی» تقسیم می‌شوند. بررسی‌ها بیانگر این است که دیابت یکی از عوامل اصلی ایجادکننده زخم‌های شریانی است. همچنین زخم‌های وریدی به دلایل نارسایی‌های عروق وریدی مانند «واریس» ایجاد می‌شود. چاقی، نارسایی‌های قلبی‌عروقی و برخی از سرطان‌ها که در سیستم «لنف ادم» اختلال ایجاد می‌کنند نیز سبب ابتلا به زخم‌های مزمن وریدی می‌شوند.

علامه با بیان اینکه سومین عاملی که منجر به زخم‌های مزمن می‌شود، زخم‌های «فشاری» یا «بستر» هستند؛ افزود: طبیعی است که تعداد سالمندان یک جامعه با افزایش شاخص امید زندگی زیاد می‌شود. در چنین شرایطی، انتظار داریم بیماری‌هایی که منجر به استراحت مطلق سالمندان می‌شود به ویژه در سالمندانی که سکته کرده‌اند و دارای اختلالات حرکتی هستند و یکجانشین شده‌اند، منجر به زخم بستر یا فشاری شود. همچنین افرادی که دارای معلولیت هستند و به ناچار در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرند، اغلب دچار زخم مزمن می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درباره زخم‌های مزمن «نادر» نیز گفت: برخی از سرطان‌ها منجر به زخم‌های مزمن می‌شوند که این زخم‌ها جزو موارد نادر زخم‌های مزمن هستند. همچنین برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌توانند زخم مزمن ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برآورد‌ها بیانگر این است که حدود ۰.۸ تا ۱.۵ درصد از افراد جامعه به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام حاکی از این است که ۱۵ تا ۳۴ درصد از دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند. در حال حاضر، ۷ میلیون دیابتی در کشور زندگی می‌کنند؛ با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور و احتمال ابتلای ۱۵ تا ۳۴ درصدی دیابتی‌ها به زخم پای دیابتی باید گفت به شرط در نظر گرفتن دیابت اثبات شده در حداقل ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور، آنگاه حدود ۵۰ درصد از این افراد به «نوروپاتی» مبتلا می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: نوروپاتی منجر به بی‌حسی ناحیه پا می‌شود؛ در نتیجه افراد مبتلا به دیابت نه تنها متوجه تروما و آسیب‌های وارده به پا نمی‌شوند، بلکه فرایند درمان بیماری به دلیل مشکلات حسی و خون‌رسانی نامناسب کاهش می‌یابد.

وی درباره قطع عضو زخم پای دیابتی نیز، گفت: حدود ۱۵ درصد از افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و ۱۵ درصد از این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند. درجات قطع عضو زخم پای دیابتی شامل قطع یک بند انگشت تا قطع کامل پا می‌شود. با توجه به جمعیت افراد دیابتی کشور و آمار و ارقام مربوط به قطع عضو زخم پای دیابتی می‌توان گفت، حدود ۲۰۰۰ نفر در کشور به صورت سالانه درجاتی از قطع عضو پا را تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • محور کندوان یکطرفه شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • کندوان یکطرفه شد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است