Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:52:41 GMT

جشنواره ایده‌ها و تجربیات موفق برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۱۳۱

جشنواره ایده‌ها و تجربیات موفق برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد امین امروز در نشست معاونین فنی‌وعمرانی کلان‌شهرها که در مشهد مقدس برگزار شد، بیان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در یک ماه اخیر رخ‌داده، تشکیل دبیرخانه کمیسیون فنی‌وعمرانی کلان‌شهرهای کشور و ایجاد مدیریت دانش است.

رئیس کمیسیون فنی‌ و عمرانی کلان‌شهرهای ایران افزود: هدف اصلی این دبیرخانه ایجاد بانک اطلاعاتی و بستر تعاملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به انتشار اولین گاه‌نامه تخصصی ‌اشاره و بیان کرد: براساس این گاهنامه فضایی آماده‌ شده تا کلان‌شهرها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را معرفی و به اشتراک بگذارند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز رخداد مهم دیگر در ماه اخیر را تشکیل کمیته‌های تخصصی در شش حوزه دانست و یادآور شد: در نشست سی‌ویکم قول دادیم کارگاه‌های تخصصی برگزار کنیم.

امین گفت: برگزاری جشنواره ایده‌ها و تجربیات موفق از جمله اتفاقات دیگری است که دی‌ ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

گفتنی است، سی‌ و‌ دومین نشست کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران طی دو روز متوالی در سومین هفته خرداد ماه به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی گزارشات سه ماه کمیسیون، تبادل نظرات پیرامون تدوین شاخصه‌های فنی و عمرانی و ارائه راهکارهای بهینه سازی و فناوری های نوین در سازه های شهری کلانشهرها انجام شد.

بررسی رهیافتی جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش بار ترافیک کلانشهرها با تکمیل دسترسی تقاطع‌ها در شبکه بزرگراهی در جهت توسعه پایدار شهری تهران، بررسی چارت سازمانی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، بررسی مدیریت مالی پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر قزوین از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست است.

همچنین در این نشست؛ طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات فنی و عمرانی شهر شیراز و ارزیابی کلانشهر ارومیه و نقش آن در اقتصاد صادرات محور مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد امین جشنواره ایده ها کمیسیون عمرانی کلان شهرها فنی و عمرانی عمرانی کلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان