Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی با گزارش‌های سیاسی است که البته این بار هم در فشارهای سیاسی خود به جمهوری اسلامی ایران شکست خواهد خورد.

وی افزود: پیش از انتشار گزارش اخیر آژانس، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور در پارلمان اروپا به جزئیات این گزارش سیاسی اشاره کرد و سفر وی به سرزمین‌های اشغالی نشان داد که این گزارش تحت‌تاثیر صهیونیست‌ها تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشورهای غربی که در مذاکرات وین نتوانستند به ایران فشار وارد کنند و به خواسته‌های خود در اعمال فشار بر ایران برسند با استفاده از ابزار شورای حکام هدفی را که در وین برایشان محقق نشده را می‌خواهند دنبال کنند.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا دنبال آن هستند تا با سوءاستفاده از شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به باج‌گیری از ایران بپردازند و فشار اقتصادی بر ایران را دنبال کنند.

وی افزود: از بیانیه روز گذشته سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره اعمال برخی محدودیت‌ها در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر می‌کنم و بیان این نکته را لازم می‌دانم که دولت خود در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدیت دارد.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش رئیسی به قطعنامه شورای حکام : به نام خدا و به نام مردم، ما ... نماینده مجلس : از سازمان انرژی اتمی خواهیم خواست سوخت تا غنای ۶۰ درصد برای زیردریایی‌ها تولید کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همکاری صادقانه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم، اما زمانی که ما در قبال سوال‌های فنی آژانس با آنها دسترسی به مراکز هسته‌ای‌مان را دادیم آنها با ارائه گزارشی غیرواقعی و کاملا سیاسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بی‌صداقتی خود را نشان دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: وقتی که آژانس در قبال رفتار صادقانه ایران چنین عملکردی دارد ما نیز در قبال ملت پاسخی برای این سوال که چرا دسترسی‌های بیش از اندازه برای مراکز هسته‌ای کشورمان به آژانس داده‌ بودیم نداریم.

چهارشنبه شب، قطعنامه پیشنهادی آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود مخالفت روسیه و چین به تصویب شورای حکام رسید.

در واکنش، ایران اعلام کرد فعالیت‌ برخی دوربین‌های فراپادمانی را در تأسیسات هسته‌ای خود متوقف می‌کند.

پروتکل الحاقی به «معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» (NPT) سندی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هدف از طراحی آن را ترغیب اعضا به جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای عنوان کرده است. این سند، بازرسی را حق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معرفی می‌کند.

نظارت‌های فراپادمانی نیز شامل نظارت‌های مربوط به پروتکل‌الحاقی و نظارت‌هایی است که تحت عنوان اقدامات شفاف‌ساز، ایران در برجام به آن‌ها متعهد شده است؛ این اقدامات شامل موارد ذیل است:

۱- ارایه گزارش وضعیت هسته‌ای ایران به شورای حکام و شورای‌امنیت‌سازمان‌ملل.

۲- ۱۵سال اجازه دسترسی روزانه به سایت فردو جهت اطلاع از مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده.

۳- اجازه اندازه‌گیری آن‌لاین غنی‌سازی و پلمپ الکترونیکی تا ابد.

۴- ۱۵سال نظارت بر موجودی سانترفیوژها در انبار و زیرساخت‌های آن‌ها.

۵- ۲۰سال نظارت بر موجودی روتورها و بیلوزها.

۶- ۲۰سال نظارت بر معادن سنگ کنستانتره و جابجایی آن‌ها.

۷- صدور ویزای طولانی‌مدت (۱۵سال یا بیشتر) برای ماموران آژانس و تهیه مکان مناسب کنار سایت‌ها برای آن‌ها و استقرار کامل آن‌ها در ایران.

۸- ارتقای تعداد بازرسان آژانس به ۱۳۰ تا ۱۵۰نفر پس از ۹ماه از اجرای برجام.

۹- نظارت شبانه‌روزی و کامل بر فعالیت‌های ایران.

۱۱- نصب تجهیزات مدرن برای نظارت.

۱۲- دسترسی به اماکن نظامی.

۱۳- دسترسی به افراد.

۱۴- نظارت کامل بر مواد و تجهیزات دومنظوره.

۱۵- اخذ مجوز از کمیسیون مشترک و شورای‌امنیت سازمان ملل جهت واردات اقلام دومنظوره و پذیرش نظارت کشور صادرکننده بر استفاده نهایی آن تجهیزات در ایران.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1639997

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برجام توافق هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی رئیس کمیسیون امنیت ملی هسته ای شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای