Web Analytics Made Easy - Statcounter

امير عبداللهيان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: خلاف دوران دفاع مقدس که حتی یک موشک برای پاسخ به صدام نداشتیم اکنون جمهوری اسلامی ایران؛ موشک نقطه زن در اختیار دارد.

به گزارش صدا و سیما؛  رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: خلاف دوران دفاع مقدس که حتی یک موشک برای پاسخ به صدام نداشتیم اکنون جمهوری اسلامی ایران؛ موشک نقطه زن در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبداللهیان در جمع ایرانیان مقیم حیدر آباد گفت: امیدوارم با گذشت چهاردهه از پیروزی انقلاب، قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور را با همکاری مجلس شورای اسلامی درماه‌های آینده تصویب کنیم.

وی افزود:مصمم هستیم تصویب این قانون به سال ۱۴۰۲ کشیده نشود. آقای قالیباف و مسئولان ذیربط در مجلس قول دادند تا برای تصویب این قانون همکاری لازم را داشته باشند.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به جزئیات این قانون گفت: این قانون تسهیلات فراوانی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در نظر خواهد گرفت. با این قانون رفت و امد ایرانیان به سرزمین مادری راحت‌تر می‌شود. هدف اصلی این است که پیوند ایرانیان عزیز با سرزمین مادری روز به روز تقویت شود.

وزیر خارجه تاکید کرد: قطعا یکی از مشکلاتی که در این مسیر برای شما وجود دارد، مسئله ایرانیان دارای تابعیت مضاعف است.

وی گفت: مصمم هستیم یکبار برای همیشه در قانون جامع حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور موضوع ایرانیان دو تابعیت را به نحوی حل و فصل کنیم که تبدیل به قانون شود و ایرانیانی که به هر علت در خارج حضور دارند، دو تابعیت بودن آنان، برای تردد هایشان مشکل ساز نشود.

وزیر خارجه افزود: این فرصتی است که هر ایده‌ای که قابل اجرا باشد مطرح کنید تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. در تدوین این قانون وزارت دادگستری، مسئولیت مستقیم کار را برعهده گرفته است و معاون بین الملل وزیر دادگستری در این سفر همراه من است.

وی با اشاره به امضای سند همکاری‌های قضایی بین ایران و هند اظهار داشت: در این سفر، سند همکاری‌های قضایی را با همتای خود در وزارت خارجه هند امضا شد سندی که از تجارت خارجی و تجار هندی و ایرانی پشتیبانی می‌کند.

آقای امیرعبداللهیان افزود: دغدغه ایرانیان در داخل و خارج این است که در اعمال فشار‌ها و تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه امریکا جمهوری اسلامی چه برنامه‌ای دارد؟

وی گفت: راهبرد دولت مبتنی برتوسعه پایدار اقتصاد ایران است. در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های بزرگی را در چهار دهه گذشته داشتیم و در حوزه‌هایی که بیشترین فشار بر ما بود بیشترین پیشرفت را داشتیم.

وزیرخارجه با تاکید بر این که ما درپی بمب هسته‌ای نیستیم افزود: می‌خواستند ایران را از توسعه دانش و فناوری محروم کنند، اما ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری جزو ۵ کشور نخست جهان است.

وی اضافه کرد:ما در پی بمب هسته‌ای نیستیم، اما دانش هسته‌ای، دانش پیچیده‌ای است که تا کشوری مجهز به دانش فیزیک، ریاضی، شیمی و ابعاد مختلف علم و فناوری نشود، نمی‌تواند به دانش هسته‌ای دست پیدا کند و امروز کسی که دانش هسته‌ای دارد در اوج جایگاه علمی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: کشوری که از دانش هسته‌ای برخودار است از همه دانش‌های فنی مهندسی و علم و فناوری برخودار خواهد بود.

آقای امیرعبداللهیان با تاکید بر این که دانش هسته‌ای را برای رفاه کشور می‌خواهیم گفت: از حفظ دانش و فناوری‌های هسته‌ای تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد. در موضوع توسعه کشور در همه ابعاد اقتصادی اجتماعی، سیاسی، علم و فناوری پیشرفت‌های بزرگی حاصل شد‌ه است.

وی با اشاره به فشار‌ها در صنعت دفاعی کشور افزود: در حوزه دفاعی بیشترین فشار‌ها را شاهد بودیم و می‌گفتند چرا جمهوری اسلامی ایران موشک‌های نقطه زن در اختیار دارد.

وزیر خارجه تصریح کرد: یکی از مسئولین عالی رتبه جنگ بیان می‌کرد زمانی که صدام دستور شلیک موشک به شهر‌های ما را داد و در شهری مثل دزفول ۹۰۰ موشک اصابت کرد ما حتی یک موشک برای مقابله به مثل نداشتیم، اما امروز برای دفاع از کشور، موشک نقطه زن در اختیار دارد.

آقای امیرعبداللهیان همچنین گفت: در عرصه اقتصاد باید به سرعت پیشرفت کنیم، اقتصاد ما نیازمند پیشرفت جدی و سریع است.

وی افزود: برنامه دولت آقای رئیسی اقدامات موثر برای توسعه پایدار اقتصاد در ایران است. در دستگاه دیپلماسی وظیفه داریم برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا از مسیر دیپلماسی اقدام کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم.

آقای امیرعبداللهیان گفت: برغم کارشکنی‌های طرف‌های مقابل و مشخصا کاخ سفید ما از مسیر دیپلماسی و سیاست گذاری‌های درست از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد و آمریکا قادر نخواهد بود تحریم‌ها را روی ایران حفظ کند.

وی خروج از تحریم‌ها را از دیگر هدفگذاری‌هایی دانست که با جدیت پیگیری می‌کنیم.

 

تماشاخانه ببینید/ اولین مصاحبه با سارقان صندوق امانات بانک ملی ببینید| مشاهده دلفین‌های کور در جنگل/ جایی که کمتر انسانی به آنجا پا گذاشته فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نقطه زن در اختیار آقای امیرعبداللهیان دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی موشک نقطه زن دانش هسته ای علم و فناوری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و پایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش‌آفرین در عملیات وعده صادق، قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و و پایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و همافزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساختهاند، صمیمانه قدردانی میکنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود