Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:39:04 GMT

اعتراضات مسلمانان در هند با خشونت پلیس مواجه شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۵۳۰

اعتراضات مسلمانان در هند با خشونت پلیس مواجه شد

به گزارش ایرنا از رویترز، پس از اظهارنظر دو مقام از حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) طی هفته های اخیر در مورد زندگی خصوصی پیامبر اکرم (ص)، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، با واکنش شدید مسلمانان در داخل و خارج از جمله تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مواجه شد. یکی از این دو فرد اهانت کننده به نام نوپور شارما که سخنگوی حزب هم بود، تعلیق و مقام دیگر توسط حزب اخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش رویترز، در شهر پرایاگراج اوتار پرادش، پلیس ضدشورش به جمعیت معترض گاز اشک آور شلیک کرده است.

خبرگزاری هندی ای ان آی فیلم این تیراندازی را پخش کرده است.

پراشانت کومار، یک مقام ارشد پلیس اوتار پرادش، گفت که در مجموع ۱۰۹ نفر از مناطق مختلف اوتار پرادش توسط پلیس به دلیل نقش ادعایی آنها در اعتراضات امروز دستگیر شده اند.

انیس گوپتا، یک مقام ارشد دیگر پلیس هند در تماس تلفنی با رویترز خبر داده، در رانچی، پایتخت ایالت جارکند، معترضان به سمت پلیس سنگ پرتاب کرده و برخی از افسران را زخمی کرده اند و افزود که اکنون اوضاع تحت کنترل است. تظاهرات مسلمانان هندوستان در سایر شهرها و شهرها همچنان مسالمت آمیز بود.

در منطقه خودمختار اکثرا مسلمان نشین کشمیر نیز، گروه های کوچکی در ده ها مکان تجمع کردند که برخی از آنها شعارهایی را علیه مقامات برکنار شده حزب بهاراتیا جاناتا سر دادند.

یک مقام پلیس گفت که مقامات در کشمیر، منطقه ای که از سال ها پیش مورد مناقشه هند و پاکستان است، اتصال اینترنت تلفن همراه را برای جلوگیری از هرگونه خشونت قطع کردند.

در احمدآباد، شهر اصلی ایالت گجرات، محل سکونت مودی، معترضان  از جمله کودکان با در دست داشتن پوسترهای دو مقام توهین کننده حزب بهاراتیا جاناتا از پلیس خواستار دستگیری شارما شدند.

خود شارما هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است و تلاش خبرنگاران برای ارتباط با وی ناکام بوده. او هفته گذشته گفت که قصد جریحه دار کردن احساسات مذهبی کسی را ندارد.

پلیس دهلی نو روز پنجشنبه گفت که شکایتی علیه شارما و همدستانش به دلیل "تحریک مردم و تفرقه اندازی" از طریق رسانه های اجتماعی تنظیم کرده است.

حزب بهاراتیا جاناتا به اعضایش دستور داده است که هنگام صحبت در مورد مذهب در تریبون های عمومی "بسیار محتاط" باشند و گفته است که توهین به هیچ فرقه یا مذهبی را ترویج نمی کند.

برچسب‌ها اینترنت هند پاکستان کشمیر پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت هند پاکستان اینترنت هند پاکستان کشمیر پیامبر اکرم حزب بهاراتیا جاناتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم

کارشناس مزدور شبکه اینترنشنال در توجیه خشونت پلیس آمریکا بر خلاف ویدئوهای منتشر شده مدعی می‌شود که تعداد دانشجوهای حامی فلسطین زیاد نیست و پلیس آمریکا این اجازه را داشته که اعمال خشونت کند. در ادامه صحبت‌های او با تصاویری که از اعتراضات در آمریکا منتشر شده را می‌توانید مقایسه کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند