Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان می دهدابتلا به سرطان خطر بیماری دیابت را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گروهی از متخصصان در دانمارک بر اساس مطالعات خود اظهار داشتند: علاوه بر اینکه تشخیص سرطان با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. همچنین انواع خاصی از سرطان بیشتر با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرطان عامل اصلی مرگ و میر در دانمارک است که نزدیک به ۶ میلیون نفر جمعیت دارد. تنها در سال ۲۰۱۹، بیش از ۴۵ هزار مورد سرطان تشخیص داده شده است.  یک مطالعه جدید نشان داد که بیماران سرطانی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت هستند.

این مطالعه در مجله «'Diabetes Care'» منتشر شد.
در نتیجه همکاری بین محققان مرکز دیابت Steno کپنهاگ، Rigshospitalet و گروه تغذیه و ورزش در دانشگاه کپنهاگ، یک مطالعه جدید کشف کرد که تشخیص سرطان با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. 

انواع خاصی از سرطان بیشتر از سایرین این خطر را افزایش می‌دهند. «لیکه سایلو» محقق دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که اگر فردی تحت تأثیر سرطان‌های ریه، پانکراس، سینه، مغز، مجاری ادراری یا رحم قرار گیرد، خطر ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد».

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد افرادی که سرطان و متعاقباً دیابت تشخیص داده می‌شوند، معمولاً به اندازه بیمارانی که در هنگام ابتلا به سرطان به دیابت مبتلا نمی‌شوند، عمر نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان دیابت خطر ابتلا به دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟