Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@13:31:15 GMT

قیمت جدید خرید تضمینی کلزا و سویا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۶۳۱

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا مهاجر در گفتگو با شبکه خبر تصریح کرد: با توجه به تداوم وضعیت کم آبی در نقاط مختلف کشور، به ویژه در استان خوزستان، به منظور تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و نرخ خرید تضمینی سویا نیز ۲۱ هزار تومان تعیین شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر که محصول کنجد نیز برای نخستین بار بصورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: کنجد نیز که با اصلاح بذر و تولید گونه مقاوم به ریزش، قابلیت برداشت با کمباین یافته، به قیمت هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان مباشر خرید، خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجر تصریح کرد: در صورتی که نرخ بازار آزاد بیشتر از این باشد، کشاورز می‌تواند محصول خود را به بخش خصوصی بفروشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره چگونگی تعیین نرخ ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم کلزا اظهار داشت: از آنجایی که برداشت گندم در هر هکتار تقریبا دو برابر کلزا است، قیمت کلزا نیز معمولا دو برابر گندم تعیین می‌شود تا تعادل ایجاد شود، از همین رو و با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، قیمت کلزا نیز حدود دو برابر این رقم، یعنی ۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است که پیش از این، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود، با تعیین نرخ جدید، مابه التفاوت قیمت به کشاورزانی که پیش از این محصول خود را با قیمت پایین‌تر به شرکت بازرگانی دولتی فروخته اند، پرداخت می‌شود.

تا پیش از اعلام نرخ جدید، کشاورزان مناطقی که فصل برداشت کلزا در آنجا زودتر است، محصول خود را به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان به شرکت بازرگانی دولتی می‌فروختند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلزا سویا خرید تضمینی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید