Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:37:24 GMT

توسعه اقتصادی لرستان نیازمند نگاه ویژه مسولان است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۷۲۲

توسعه اقتصادی لرستان نیازمند نگاه ویژه مسولان است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه جمعه در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت  محمد جواد حاجی حسینی  با گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) بیان کرد:اقتصاد ایران در بین ۲۰ اقتصاد جهان قرار دارد اما به لحاظ تجارت و ایجاد ثروت دارای زیرساخت های ناکافی است.

وی اظهار داشت: در این راستا کارهای اساسی فراوانی باید صورت گیرد تا به نقطه مطلوب برسیم اما ما در در حال حرکت در مسیر هستیم و باید از افراد متعهد و دارای دانش لازم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه خرم آباد با اشاره به وضعیت لرستان عنوان کرد: لرستان باید در محور اشتغال ویژه دیده شود و باید برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شود و ۱۸ میلیارد دلار در ۴۸ طرح بزرگ صنعتی در ۱۳ استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه لرستان در این میزان سرمایه گذاری دیده نشده است در حالیکه لرستان دچار مشکل اشتغالزایی است و این استان دارای ظرفیت کلانی در پتانسیل های مختلف است.

وی با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی در لرستان گفت: منابع لرستان خام فروشی می شود و با چندین برابر ارزش افزوده به کشور باز می گردد اما در طرح آمایش صنعت لرستان با ظرفیت های عظیم باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: لرستان در بحث بیکاری، تورم، پیامدهای اجتماعی این معضلات جزو استان های نخست است و کارخانه های استان تنها اسمی از آنها باقی مانده است و یا در حالت نیمه فعال قرار دارند.

امام جمعه خرم آباد افزود:در شهرک های صنعتی استان کارگاه های زیاد نیمه تعطیل وجود دارد و برخی نیز دارای مشکل قضایی هستند و از ۵۰۰ هزار خانواده استان ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد و ۴۰ هزار تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی اظهار داشت: صنایع تبدیلی قادر به ایجاد تحول در لرستان است و انجیر سیاه و انار در لرستان به راحتی در صنایع تبدیلی مورد استفاده هستند وحبوبات محصولات باغی و میوه های استان نیازمند صنایع تبدیلی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: در صورت تکمیل سدهای نیمه تمام لرستان و ایجاد صنایع تبدلیل ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمدزایی استان خواهد بود اما استان نیازمند توجه مسولان در این حوزه است.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: مصوبات سفر ریاست جمهوری باید با سرعت بیشتری اجرایی شود تا مردم احساس کنند تحولی در این استان در حال انجام است و لرستان با این حجم ظرفیت ها و پیشینه عقب ماندگی اقتصادی با اعتبارات موجود راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه نامتوازن استان ها نیز باید به استان های دچار عقب ماندگی توجه خاصی شود تا فاصله ها برطرف شود چراکه لرستان در ایجاد امنیت و آرامش کشور تاثیرگذار بوده است و نباید این استان دستخوش اتفاقات ناگوار نشود.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت صنعت لرستان نیازمند توجه خاص است چراکه ممکن است مشکلات بیشتری در استان ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مقرر شده بود فقط در چهار دسته مواد مصرفی افزایش قیمت داشته باشیم و دولت باید با مطالعه منطقی و کارشناسی و علمی صحبت کند اظهار داشت: نبایداجازه بدهیم صادق الوعد بودن دولت آسیب ببیند.

برچسب‌ها صمت لرستان امام جمعه خرم آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صمت لرستان امام جمعه خرم آباد صمت لرستان امام جمعه خرم آباد امام جمعه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی