Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@07:01:29 GMT

ممنوعیت صادرات ایجاد نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۸۳۱۱

ممنوعیت صادرات ایجاد نمی‌کنیم

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: به هیچ وجه در کشور قصد ایجاد فضای ممنوعیت صادراتی نداریم. سید احسان خاندوزی پیش از ظهر جمعه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی مهمترین چالش‌ها و موانع حوزه تولیدکنندگان و صادرکنندگان را مورد بررسی قرار می‌دهیم چرا که این تلاشگران در صف اول اقتصاد کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه انتظارات فعالان این عرصه به حق است و دولت با جهت‌گیری مناسب در تلاش برای تسهیل محیط کسب و کار است، تصریح کرد: ما باید به سمت توانمندسازی فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از فعالان این عرصه حرکت کنیم که در ماه‌های اخیر آثار دولت الکترونیکی را در صدور مجوز‌ها شاهد هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی به راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز در سطح استان‌ها اشاره کرد و گفت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری و خدمات ارائه شده در این بخش در همه استان‌ها راه‌اندازی شده و سعی بر این است تا با تمرکز بیشتر در این بخش بتوان زمان صدور مجوز‌ها را به حداقل رساند.

خاندوزی به مطالبات مالیاتی فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: در این دوره بر این است تا به سمت الکترونیکی کردن مالیات‌ستانی حرکت کنیم تا به دور از اعمال سلیقه‌ها بتوانیم از مؤدیان مالیات به حقی را دریافت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این کار خود جلوی فساد مالی را خواهد گرفت و حتی شکایت‌های مالیاتی نیز در بستر الکترونیکی فضای اعتماد بیشتری را برای فعالان اقتصادی به وجود می‌آورد.

خاندوزی اضافه کرد: به غیر از یک‌هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته به استان به صورت نقد، قرار است ۲۵۰ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ به این استان اختصاص یابد که بخشی از این منابع پرداخت شده و بخش دیگری نیز تا آخر تیرماه در اختیار فعالان اقتصادی استان اردبیل قرار خواهد گرفت.

وی به موضوع عوارض صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ماجرای اخیر روسیه و اوکراین که اقتصاد دنیا را تحت تأثیر قرار داده، ما شاهد قطع صادرات در بسیاری از کشور‌ها هستیم و حتی برخی کشور‌ها تحریم‌های سختگیرانه‌ای را در این حوزه اعمال کردند.

خاندوزی بیان کرد: به سمت ممنوعیت صادرات حرکت نخواهیم کرد بلکه تلاش ما بر این است تا با مکانیزم‌های مناسب هم به صادرات محصولات و هم به تأمین نیاز داخلی کمک کنیم.

وی در مورد قطع برق واحد‌های صنعتی به پیشنهاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و گفت: در بلند مدت باید تأمین برق واحد‌های صنعتی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا این واحد‌ها خودشان برق مورد نیازشان را تأمین کنند.

خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کوتاه مدت بازار انرژی و برق می‌تواند محل مناسب برای تأمین نیاز برق واحد‌های تولیدی و صنعتی باشد و در تابستان امسال سعی خواهد شد تا کمترین قطعی برق در این حوزه اتفاق بیفتد.

عضو هیئت دولت سیزدهم تصریح کرد: سقف تسهیلات اعطایی در استان‌ها افزایش یافته و ما اختیارات بیشتری را به بانک‌ها و حتی مدیران استانی داده‌ایم تا برای مشتریان خاص بتوانند ۲۵۰ میلیارد تومان منابع را پرداخت کنند.

وی این افزایش اختیارات را به بانک‌ها بین هفت تا ۲۵۰ میلیارد تومان منابع اعلام کرد و افزود: بنده خود ۳۵ مسئولیت وزارت اقتصاد و دارایی را به مدیران استانی تفویض کردم تا بتوانند با فراغ بال بیشتر و شرایط مطلوب‌تر از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت کنند.

خاندوزی در مورد تعهدات ارزی گفت: رفع تعهدات ارزی در اولویت وزارت اقتصاد و دارایی است و سعی ما بر این است تا در رسته‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی این رفع تعهدات را به معنای واقعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار نیست حتی یک ریال فراتر از قانون از سرمایه‌گذاران دریافت کنیم بلکه بر اساس صورت وضعیت نهایی مالیات‌ستانی انجام شده و شرایط بهتری را در حوزه اعمال قوانین و مقررات شاهد باشیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از تأمین دستگاه ایکس. ری گمرک بیله‌سوار به عنوان اولویت مصوبات سفر استانی خبر داد و اضافه کرد: تا چند ماه آینده این دستگاه در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات کالا بخش خصوصی تولید کنندگان کسب و کار دولت الکترونیک اقتصاد و دارایی میلیارد تومان واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست

رئیس‌جمهور گفت: قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. در کنار تولید قدرت نظامی یک کشور با قدرت تولید و اقتصاد و توانایی صادراتی هم نیرومند می‌شود، امروز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما در جایگاه تولید قدرت برای ایران قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «ایران در عرصه‌های مختلف می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد»، تاکید کرد: این نمایشگاه دستاوردهای جوانان ما را نشان می‌دهد که تهدید و تحریم را به فرصت بدل کرده‌اند. ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی، تجاری و صادراتی آن است که ما توانسته‌ایم و بازهم می‌توانیم.

رئیسی یادآور شد: امکانات و ظرفیت‌های بسیاری در اقلیم‌های مختلف وجود دارد. خداوند این امکان را فراهم کرده و او عادل است. او به عدالت نیاز بشر را تأمین کرده و در دسترس او قرار داده و اگر آحاد بشر به دلیل زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی اقداماتی برای محرومیت کشورها از منابع و ظرفیت‌ها انجام ندهند و به طبیعت، جهان و بشریت ظلم نکنند، امکانات در اختیار همه قرار دارد و می‌توان نیاز بشر را مرتفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: جریان تحریم یکی از نمادهای ظلم نه تنها به دولت‌ها که به ملت‌هاست. اگر ملتی را با ایجاد تنگنا و تحریم از رسیدن به اهداف خود برای توسعه و پیشرفت بازداشت، این هم یک جنگ است اما نه جنگ نظامی بلکه جنگ اراده‌هاست و ملت ایران در این جنگ اراده کرده با اتکا بر توانمندی ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد تا نه ما، بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند سیاست تحریم‌ها علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است. این امر مدیون کار مهندسان، کارگران و تولیدکنندگان ماست که افسران و سربازان خط مقدم شکست دادن دشمنان ایران در زمینه اقتصاد، تولید و فناوری هستند.

وی با بیان این‌که «ایران پیشرفته و فن‌آور است»، تصریح کرد: تولیدات صنعتی و کشاورزی نیاز به نقشه راه دارد. در این نمایشگاه انواع توانایی‌هایی ایران در صنایع دارویی، شیمیایی، شیلات و صنایع دستی و گردشگری را رونمایی کردیم‌. این نمایشگاه دیدن یک محصول نیست بلکه مذاکره و تنظیم قراردادها و پیگیری تجارت و صادرات هم در آن پیش‌بینی شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما امکان و ظرفیت بسیار داریم و باید آن‌ها را از قوه به فعلیت درآورد. این‌که تصور شود علم و دانش و نوآوری و فناوری در اختیار کسانی است که فکر می‌کنند آنان می‌توانند نگاه نادرستی است و کامل نیست. امروز گرچه غرب تلاش می‌کند در منطقه ما به فناوری‌های نو دسترسی ایجاد نشود و اگر ایجاد شد آن نکته اساسی در اختیار خودش بماند تا سلطه خود را بر منطقه حاکم کند اما در ایران این دانش‌ها بومی شده و حتی با ترور دانشمندان و تحت فشار قرار دادن متخصصان ما، نمی‌توانند مانع از دسترسی ایران به فناوری‌های نو شود.

رئیسی تاکید کرد: هرجا فشار بیشتری به ما در این زمینه وارد شده است ما در آنجا بیشترین توفیق را داشته‌ایم. از جمله در صنایع هسته‌ای و دفاعی که البته در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد. این فتوای مرجع ما و رهبری انقلاب اسلامی است. ما از این فناوری در صنایع مختلف اقتصادی استفاده می‌کنیم.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: برخلاف خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد و کشورهای جهان می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و کشورهای جهان مؤثر باشند. نظام سلطه با همه توطئه‌ها نمی‌تواند کشورهای مصمم و دولت‌های مستقل را از رسیدن به توسعه و پیشرفت اقتصادی باز دارد.

وی گفت: قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. در کنار تولید قدرت نظامی یک کشور با قدرت تولید و اقتصاد و توانایی صادراتی هم نیرومند می‌شود. امروز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما در جایگاه تولید قدرت برای ایران قرار دارند.

تکمیل می‌شود....

کد خبر 748310

دیگر خبرها

  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست