Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست میراث‌فرهنگی گلستان از برگزاری برنامه‌های متنوع در روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رحمان فرمانی اظهار کرد: ۱۰ ژوئن هرساله که به‌عنوان روز بین‌المللی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است که فرصتی برای ترویج، حفظ و احیای این هنر ارزشمند و همچنین توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به‌پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی قرار می‌گیرد و امسال نیز ۲۶ عنوان برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این هفته در استان، بیان کرد: تجلیل از هنرمندان شاخص، نخبگان و کارآفرینان برتر حوزه صنایع‌دستی در سطح استان، بزرگداشت هنرمندان فقید در حوزه صنایع‌دستی استان، برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سطح استان، ارائه تخفیف محصولات صنایع‌دستی در فروشگاه‌های سطح استان و نشست صمیمی معاون استاندار با هنرمندان صنایع‌دستی از اهم برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان گلستان است.

فرمانی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های روز جهانی صنایع‌دستی در استان می‌توان به افتتاح مراکز مرتبط با صنایع‌دستی ازجمله خانه‌های صنایع‌دستی، مرکز ترویج صنایع‌دستی، آموزشگاه صنایع‌دستی، کارگاه صنایع‌دستی و...، اعطای اولین مجوز و افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی، رونمایی از تابلو دبیرخانه شهر و روستاهای ملی استان، رونمایی از المان فرش در شهر ملی فرش ترکمن و رونمایی از بسته‌بندی صنایع‌دستی اشاره کرد.

وی گفت: نشست با شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردم‌نهاد صنایع‌دستی استان، نشست تخصصی زیورآلات ترکمن در گنبدکاووس، نشست تخصصی با استارتاپ‌ها، برگزاری وبینار تخصصی صنایع‌دستی با موضوع بازاریابی و تجاری‌سازی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سطح استان، معرفی و ترویج صنایع‌دستی در صداوسیمای مرکز گلستان، معرفی محصولات و رشته‌های صنایع‌دستی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب پادکست، متن، عکس، کلیپ و... و تبلیغات شهری با موضوع معرفی شهرها و روستاهای ملی و پیشکسوتان صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی‌شده به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی در استان است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی بومی منطقه، زمینه حفظ، احیا، معرفی و فروش تولیدات فاخر هنرمندان گلستانی فراهم آید.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان صنایع دستی روز جهانی سطح استان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب وکار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

عرب افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تاکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیس و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می کند.

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود