Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت مواد غذایی قیمت تمام شده غذا را به شدت بالا برده تا رستوران گردی که تنها تفریح خانواده‌هاست هم از دست برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با نزدیک شدن به فصل تابستان بسیاری از خانواده‌های تبریزی هم به دنبال تفریحی برای شب‌های بلند تابستان هستند. یکی از این تفریح‌ها خانوادگی در کنار کمبود فضای سبز و نامناسب بودن فضای پارک بزرگ ائل گلی برای تردد خانواده‌ها در شب رستوران رفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همین موضوع این روزها به یک تفریح گرانقیمت تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌ها قید آن را زده‌اند. اما آیا افزایش قیمت رستوران‌ها منطقی است؟

یک شام در رستوران ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان

گشتی در رستوران‌های شهر نشان می‌دهد که قیمت غذا در رستوران‌ها نسبت به دو ماه قبل افزایش بیش از سه برابری داشته و قیمت غذا به اعداد نجومی رسیده است. به طور مثال قیمت هر پرس چلوکباب به طور متوسط به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و هرخانواده چهار نفره برای یک شام یا نهار باید بیش از ۵۰۰ هزار تومان خرج کنند.

وضعیت در غذاهای فست‌فودی هم بدتر است و قیمت پیتزا و ساندویچ در بسیاری از رستوران به طور متوسط به ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان رسیده و یک خانواده چهار نفره باید نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان برای یک وعده پرداخت کنند.

اما آیا افزایش قیمت‌ها منطقی است یا رستوران‌ها این قیمت‌ها را تند کرده‌اند؟

افزایش اجاره‌بها، اصلی‌ترین دلیل گرانی غذا

یکی از رستوران‌داران در یکی از پاساژهای مرکز شهر در گفت‌وگو با آناج در خصوص افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: موضوع فقط افزایش قیمت مواد غذایی و تامین آن نیست بلکه از ابتدای سال جاری اجاره مغازه‌ا افزایش شدید داشته است.

وی ادامه داد: با شروع کرونا اجاره رستوران ما ناگهان سه برابر شد و امسال هم اجاره را دو برابر کرده‌اند.

این رستوران‌دار تبریزی با اشاره به افزایش قیمت غذا عنوان کرد: با توجه به افزایش شدید قیمت مواد غذایی و اجاره با وجود این افزایش قیمت‌ها، سود ما بسیار کمتر از گذشته است.

وی ادامه داد: هیچ نهاد و مسئولی هم بر قیمت اجاره‌ها نظارت ندارد تا هم به رستوران‌دار و هم مردم فشار وارد نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد مشتریانتان کم شده یا خیر،گفت: در حال حاضر چون افزایش قیمت‌ها جدید است، کاهش چشمگیری نداشتیم اما با توجه به وضعیت، قطعا در ماه‌های آینده این اتفاق رخ می‌دهد.

کمبود مکان‌های تفریحی برای جایگزینی رستوران‌گردی

اگرچه رستوران‌گردی یکی از تفریح‌های مورد علاقه خانواده‌هاست اما یکی از دلایل علاقه مردم به این موضوع کمبود مکان‌های تفریحی است.

کمبود فضای سبز و نامناسب بودن وضعیت پارک‌های تبریز از جمله مشکل روشنایی در اکثر آنها و خانوادگی نبودن فضای پارک‌های بزرگی مانند ائل گلی از جمله دلایلی است که مردم را به سمت رستوران گردی سوق داده است.

با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت در رستوران‌ها به نظر می‌رسد تنها تفریح مردم هم از دست خواهد رفت و مسئولین باید به فکر فراهم کردن فضای تفریحی برای ایجاد نشاط در بین خانواده‌ها باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت ها رستوران گردی خانواده ها رستوران ها هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران

منبع: خبرآنلاین

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی