Web Analytics Made Easy - Statcounter

خَرزَهره درختچه‌ای سمی و همیشه‌سبز از راسته گل‌سپاسی‌سانان، تیرهٔ خرزهره‌ایان است که به طور معمول در پارک‌ها برای اهداف زینتی کاشت می‌شود. برگ خرزهره شبیه به برگ بید اما بزرگ‌تر از آن است.

محمدعلی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح‌های بادشکن غیرزنده طی ۲ سال گذشته در بخش کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل افزود: طرح بادشکن غیرزنده سال ۱۳۹۹ با استفاده از نیزارها در روستای حسین آباد کویرات انجام شده بود و ۱۴۰۰ در قراردادی با شرکت تعاونی مرتع‌داران، استفاده از خرزهره برای اجرا این طرح به کار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرس خرزهره در شهرداری انجام و اجرای طرح بادشکن غیرزنده با این روش در سطح ۱۵ کیلومتر از تپه‌های روستای حسین آباد کویرات عملیاتی شد که موفقیت‌آمیز بود. 

رییس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای بادشکن غیرزنده با استفاده از خرزهره از حرکت بسیاری از ماسه‌ها جلوگیری شده است که در این بین دامداران و بهره‌برداران عضو شرکت تعاونی مرتع‌داران در روستای حسین آباد در اجرا و حفاظت از این طرح همکاری و نقش مهمی داشتند.

وی تصریح کرد: در بحث حفاظت که مهتر از اجرا است همکاری داشتند ادامه این مهم هم در سال ۱۴۰۱ در سایر تپه هایی که حرکت شن های روان داریم انجام شود.

کاظمی با بیان اینکه ۴۰۳ هزار هکتار از مساحت استان اصفهان را عرصه جنگلی و ۶ میلیون و ۳۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی در سفر پیش روی رییس جمهور به این استان مصوب شده است که امید می‌رود با قطعی شدن آن، طرح‌های مورد نظر اجرا شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معادل۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان (معادل۳۲ درصد) در برگرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در شهرستان های فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.‌

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان کاشان منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان کاشان آران وبیدگل بادشکن غیرزنده استان اصفهان میلیون هکتار منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم

این منطقه که وسعت آن ۵۳۰ هکتار است به دره بیدبالا معروف است و ۱۰۰ هکتار از وسعت آن پوشیده از لاله واژگون یا همان اشک مریم است.


لاله‌ها از اواسط اردیبهشت شروع به رشد می‌کنند و تا اواسط خرداد نیز به بذردهی می‌رسند و بیشتر به رنگ قرمز هستند.


روستای دره بیدبا فاصله ۲۰ کیلومتری درشمال غرب داران واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • ببینید | حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ