Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه شهدای 17 شهریور در خط 7 مترو تهران گفت:‌ ایستگاه مترو 17 شهریور دارای موقعیت خاصی است چرا که در قسمت شرقی بازار قرار گرفته شده و یکی از مهمترین ایستگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعات کلیدی که مدیریت شهری کنونی به آن توجه دارد مسأله روح شهر در کنار کالبد شهر است؛ پیش از این به این موضوع توجه نشده بود و بسیاری از مشکلاتی که اکنون شاهدیم به خاطر همین بی‌توجهی‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه معماری داخلی فضاهای شهری حائز اهمیت است گفت:‌مقام معظم رهبری تأکید دارند که در طراحی و ساخت حتماً هویت ایرانی ـ اسلامی لحاظ شود که این موضوع خوشبختانه در ایستگاه 17 شهریور مورد توجه قرار گرفت.

شفیعی گفت: مترو تهران امروز پیشرو در دنیا است و از 215 شهر دارای مترویی جهان مترو تهران هزینه بهره‌برداری و کرایه آن ارزان‌ترین است و به لحاظ طول شبکه و جابه‌جایی مسافر در رتبه 20 تا 30 قرار داریم.

وی گفت:‌بنابراین مترو تهران جزو برترین‌های دنیا است و این در حالی بوده که مشکلات اقتصادی، بدخواهان برای ما ایجاد کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:‌در سال جاری برای تهران 6 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص داده شده که 2500 میلیارد تومان آن از منابع شهرداری به صورت نقد و غیرنقد، 1500 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت، 2 هزار میلیارد تومان از مجتمع‌های ایستگاهی و 31 هزار میلیارد تومان به صورت زمینه جذب بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌در بحث TOD یا توسعه حمل و نقل عمومی‌محور رویکرد جدیدی خواهیم داشت و سعی می‌کنیم منابعی هم در این راستا داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر احداث خطوط چهارگانه جدید تکمیل خطوط هفتگانه قبل نیز مدنظر است و امسال حداقل 7 ایستگاه از محل منابع پیش‌بینی شده افتتاح می‌شود و از ورودی‌های جدیدی بهره‌برداری می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:‌همچنین بنا داریم که ایستگاه‌ها را کامل احداث کنیم کما اینکه در مورد ایستگاه امروز هم همین اتفاق افتاد ولی در مدیریت شهری سابق این چنین نبود و ایستگاه‌ها ناقص افتتاح می‌شد.

شفیعی در پایان به ضرورت همکاری سازمان استاندارد جهت استانداردسازی آسانسورهای مترو تأکید کرد و گفت:‌درخواست داریم که همکاری‌های لازم در این راستا انجام گیرد تا شاهد بهبود هر چه بیشتر کیفیت خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طراحی ایستگاه ایستگاه ۱۷ شهریور معماری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میلیارد تومان مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم

حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد وگفت: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص‌ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رییس جمهور به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد، اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد