Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن روشنی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود:‌ براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کنترل کیفیت هوا، شاخص میانگین امروز برای آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو نیم میکرون عدد ۷۷ و شاخص ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون نیز  ۷۱ است و بنابراین هوای امروز تهران برای همه گروه‌های سنی قابل قبول است.  

او افزود: شاخص آلاینده اوزون ۷۰، شاخص آلاینده دی اکسید نیتروژن برابر با ۵۹، شاخص آلاینده دی اکسید گوگرد مساوی با ۱۳ و شاخص آلاینده منو اکسید کربن برابر با عدد ۱۷ است و این نشان می‌دهد که وضعیت هوای تهران قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلظت آلاینده در منطقه ۱۱ و دانشگاه شریف بالاتر از حد مجاز

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: میانگین همه ایستگاه‌ها غلظت‌شان به صورت میانگین عدد ۷۷ بوده و تنها دو ایستگاه منطقه ۱۱ و دانشگاه شریف بالاتر از حد مجاز است. اما در کل تفاوت بین مناطق شمالی و جنوبی تهران خیلی محسوس نیست.  

او افزود:‌ براساس تجربیات سال‌های گذشته تا انتهای مرداد ماه در ساعت‌های بعدازظهر با افزایش غلظت ازن مواجه‌ایم.

ماندگاری گرد وغبار به وزش و جهت آن بستگی دارد 

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره ورود و ماندگاری گرد و غبار به ایران از کشورهای همسایه مانند عراق را بستگی به باد و جهت آن دانست و در این‌باره توضیح داد: فاصله منبع انتشار آلاینده مهم بوده و هر چقدر فاصله از منبع بیشتر شود از غلظت‌ها کاسته می‌شود. همچنین ماندگاری گرد وغبار در کشور هم بستگی به جهت و بادخیز بودن منطقه دارد. به همین علت معمولا غلظت ذرات معلق در غرب ایران بیشتر است .

او در ادامه افزود:‌ البته ممکن است جریاناتی مثل وزش باد در برخی مناطق پیش بیایید که گرد وغبار در برخی مناطق بیشتر و یا کمتر شود.  

کد خبر 682507 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا تهران ماندگاری گرد شاخص آلاینده گرد وغبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷  بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران «پاک» است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق