Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:43:42 GMT

صنايع دستي حلقه‌ي ميان اقتصاد و هويت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۵۹۲

خبرگزاری آریا-معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: همه فعالان عرصه فرهنگ برای تحول محتوایی و بازتعریف اقتصاد بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی به میدان بیایند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرم جلالی  به مناسبت هفته‌ی صنایع دستی در مورد این روز و کار‌هایی که انجام شده و کار‌هایی که باید انجام شود تا به شرایط مناسب در این حوزه رسید گفت:
نام گذاری روز‌ها همانطور که همه فعالان فرهنگی می‌دانند یک انگیزه است برای تحول و تعهد و تعلق و پاسداشت کسانی که در آن حوزه کار می‌کنند و من به عنوان یک خادم فرهنگی تمام تلاشم این است که صنایع دستی معنای گذشته خودش راپیدا کند، برگشتن به سنت‌های قدیمی و استفاده از هنر‌های دستی احتیاج به کاربردی سازی و یک دایره معنایی جدید دارد و تمام تلاش ما این است که ما یک باز زنده سازی کنیم در مولفه‌هایی که در یک گوشه مانده، اگر صنایع دستی ما همچنان به شکل تزیینی استفاده می‌شود می‌طلبد که همه فعالان عرصه فرهنگ از کسانی که در حوزه‌های کسب و کار هستند و کسانی که در حوزه طراحی و تکنولوژی و فناوری کار می‌کنند باید همه این‌ها در یک پیوستار عمومی همگرا شوند و ما شاهد یک تحول محتوایی، تحول رویکردی و تحول ساز و کاری باشیم و مبنایی که برای کارم انتخاب کردم است، اقتصادی که مبتنی بر یک هویت شکل میگیرد و هویت ما آنقدر غنی است و آن قدر ما داشته‌ها و سرمایه فرهنگی و اجتماعی وسیعی داریم که می‌توانیم کلید واژه‌های اقتصادی را بر اساس آن هویت باز تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از فروش حرف میزنیم و اگر از تولید و مواد اولیه صحبت می‌کنیم، اگر رفاه و معیشت هنرمندان صحبت می‌کنیم همه این‌ها در این منظومه معنایی تعریف دیگر می‌شوند هویت ایرانی_ اسلامی معنا می‌شوند.
جلالی ادامه داد امیدوارم هنر هنرمندانی که با عشق و دلدادگی کار می‌کنند این عشق و دلدادگی عجین شود با دانش روز و بتوانیم شاهد برگشت صنایع دستی به صنایع زیستی و زندگی و باعث افتخار ما باشد و من درخواست میکنم از همه کارشناسان، دست‌اندرکاران و منتقدان برای گفتگو و پیدا کردن راه حل‌ها، بیایند راهکار‌ها را به ما بگویند و راه‌های برون‌رفت را بگویند. آنجا‌هایی که میشود همگرا شد و گرانیگاه‌های کار را توضیح دهند تا ما به عنوان خادم این فرهنگ بدانیم یک نقشه بزرگی ایجاد شود که مبتنی بر تلاش‌های همکارانم در گذشته و اتفاقاتی که افتاده است سرمایه‌ای برای شروع دوره جدید صنایع دستی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان به ضرورت دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارشان پی برده‌اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال بازاریابی از برنامه‌ها و اولویت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک است.

به گفته وی برگزاری دوره‌های دیجیتال بازاریابی در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقه‌مندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه‌اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی  کنند که با استقبال خوبی مواجه شد.

عرب خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک، سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی به طور کامل در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بومگردی در اصفهک است.  

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند