Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر اینکه بانک‌هایی که اصول ایمنی را رعایت نکنند، پلمب می‌شوند گفت: پلیس پیشگیری و افسر مربوطه هر سه ماه یکبار تذکرهایی در زمینه ایمنی و حفاظت به صورت کتبی به بانک‌ها ابلاغ می‌کنند.

سردار حسین رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست افزود: پس از اتفاقی که برای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران رخ داد این موضوع به صورت جدی از سوی پلیس ابلاغ شد و این تذکر را می‌دهیم که بانک‌هایی که اصول و دستورهای ایمنی که مکرر به آنها اعلام کردیم رعایت نکنند، پلمب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ بانکی برای این موضوع پلمب نشده است، اظهارداشت: افسران کارشناس پیشگیری از وقوع جرم پلیس برای طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و بانک‌ها قوانین دارند و این مراکز به ویژه بانک‌ها مکلف به رعایت این قوانین و مقررات هستند.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها این مسائل و قوانین را رعایت نمی‌کنند به همین منظور به صورت نوبتی و هر سه ماه یکبار توسط پلیس پیشگیری و افسر کارشناس مربوطه پلیس از این مراکز بازدید شده و تذکرهای لازم به آنها داده می‌شود و این تذکرات به صورت کتبی هم به آنها ابلاغ می‌شود و حتی از آنها امضا گرفته می‌شود که مکلف هستند در ظرف یک تا دو ماه عیب‌های مربوط به مسائل ایمنی را برطرف کنند.

برخی بانک‌ها اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند
فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به این سوال که آیا آماری دارید که چه تعداد از بانک‌ها اصول ایمنی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: آماری در این زمینه نداریم و برخی از بانک‌ها به صورت جدی مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند و این مسائل را به صورت خاص رعایت می‌کنند اما برخی دیگر از بانک‌ها اصلا رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید به این مورد سرقت نگاه کنیم که براثر تعللی که بوده این حادثه رخ داده است، تاکید کرد: اعتقاد دارم که امن‌ترین مکان برای نگهداری امانات مردم بانک‌ها هستند چون اکنون فقط به بانک‌ها نگاه نمی‌کنیم وقتی یک سرقتی رخ داده است ما با سارقان مختلف با سرقت منزل و مغازه روبه‌رو هستیم که البته این افراد دستگیر می‌شوند و با آنها هم برخورد می‌کنیم.

مسئولان بانک تمهیدات لازم را اتخاذ کنند
فرمانده انتظامی پایتخت به مردم توصیه‌ کرد و گفت: حتما توصیه دارم که مردم به صندوق امانات اعتماد کنند البته معتقدم کسانی که در این زمینه مسئول هستند باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و پیش‌بینی‌های ایمنی، حفاظتی و مراقبتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتما پلیس از این به بعد دستوری به همکاران خود اعلام می‌کند که در بازدید از بانک‌ها در مراقبت و تاکید بر مسائل ایمنی و حفاظتی صندوق‌های امانت توجه ویژه‌ داشته باشند.

به گزارش ایران اکونومیست، سارقان حرفه‌ای در تعطیلات نیمه خردادماه جاری وارد بانک ملی شعبه دانشگاه در پایتخت شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت بردند. دزدان پس از انجام سرقت که بیش از ۱۰ ساعت در بانک بودند، از همان درِ پارکینگ بانک که وارد شده بودند، خارج شدند.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت روز جمعه در نشست خبری با تشریح دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران و کشف بخش اعظم اموال مالباختگان، گفت: پلیس مسائل ایمنی اماکن مختلف را همواره به صورت فصلی بررسی و به مسوولان آنها متذکر می شود و آنها مکلف به توجه هستند در غیر این صورت مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود.

روز جمعه ۲۰ خردادماه و پس از گذشت یک هفته از سرقت پر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، رییس پلیس پایتخت از دستگیری اکثر سارقان با تلاش ماموران پلیس آگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ناجا ، سرقت ، بانک ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ناجا سرقت بانک ها بانک ملی شعبه دانشگاه رعایت نمی کنند صندوق امانات بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد در سال جدید به ریاست تیموری فرماندار بهاباد و با حضور موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، و سایر اعضای کارگروه در محل سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.


در ابتدای این جلسه رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا‌ها عدم تغییر قیمت نان علیرغم افزایش هزینه‌های ثابت و جاری واحد‌های نانوایی را به عنوان مهمترین دغدغه و افزایش سهمیه آرد ماهانه را مهمترین درخواست نانوایان از کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد توسط مسئولان استانی گردید.


فرماندار شهرستان بهاباد ضمن تشکر و قدردانی از همه نانوایان به خاطر تلاش شبانه روزی در تامین قوت غالب مردم از بروز برخی بی نظمی‌ها در ساعات فعالیت شماری از نانوایی‌ها و همچنین افت محسوس کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و از متصدیان واحد‌های نانوایی درخواست کرد نسبت به پخت و عرضه نان سالم و باکیفیت در ساعات مقرر اهتمام ورزند.


موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خداقوت به فعالین حوزه گندم، آرد و نان شهرستان به تشریح دستورالعمل هوشمندسازی یارانه آرد و نان پرداخت و افزود: در سامانه هوشمند نانینو در صورت تبدیل آرد تخصیصی به نان مشوق‌هایی برای نانوایان در نظر گرفته شده است و سهمیه ماهانه به صورت خودکار افزایش می‌یابد و در صورت عدم تبدیل بخشی از آرد تخصیصی به نان ضمن اعمال جریمه، سهمیه آرد آن واحد نانوایی به صورت خودکار کسر می‌گردد.


شایان ذکر است در ابتدای این جلسه رییس اتحادیه و جمعی از نانوایان شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و تصمیمات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی