Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:46:20 GMT

زرجوب و گوهررود تراژدی دردناک آلودگی رشت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۸۷۶

زرجوب و گوهررود تراژدی دردناک آلودگی رشت

مشاور کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: گندابی از فاضلاب شهری و پساب‌های صنعتی و بیمارستانی به دو مجرای آبی حیاتی شهر رشت یعنی رودخانه‌های "زرجوب" و "گوهررود" وارد می‌شود و ورود انواع پساب‌ها به این دو رودخانه سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

عماد مطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره خطرات ورود انواع پساب‌ها و فاضلاب به رودخانه‌های شهر برای سلامتی شهروندان رشت، اظهار کرد: در حال حاضر گندابی از فاضلاب شهری و پساب‌های صنعتی و بیمارستانی وارد دو مجرای آبی حیاتی شهر رشت یعنی رودخانه‌های "زرجوب" و "گوهر رود" می‌شود و ورود انواع پساب‌ها به این دو رودخانه سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو رودخانه زرجوب و گوهر رود در طول مسیر از شهر رشت عبور می‌کند، ادامه داد: تمام ورودی فاضلاب به همراه رسوبات مواد آلی و فلزات سنگین سلامت شهروندان را به تهدید می‌کند و تهدیدی برای بهداشت عمومی جامعه است، لذا باید تلاش کنیم تا این چالش رفع و سلامت و بهداشت شهروندان حفظ شود.

مشاور کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: باید فرایند تصفیه پساب و فاضلاب واحدها، مراکز صنعتی و بیمارستانی توسط سیستمی دقیق و مناسب و با رعایت کامل ملاحظات زیست محیطی انجام شود تا بتوانیم بار آلودگی این دو رودخانه مهم شهر رشت را کنترل کنیم.

وی در خصوص راهبردهای اصولی برای استاندارد کردن بار آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود، خاطرنشان کرد: در واقع با برنامه‌های راهبردی به مفهوم واقعی و با در نظر گرفتن تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها وضع موجود می‌توان آن را به حد استاندارد رساند.

مطالبی با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست و حوضه‌های آبریز و آبخیز اهمیت و ضرورت پایش مستمر در حوزه نظارت بر رودخانه‌ها را مشخص می‌کند، گفت: باید علاوه‌بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مسیر پایش آنلاین و لحظه‌ای حرکت کنیم تا بتوانیم به روز و و دقیق از محیط زیست آبی حفاظت کنیم.

وی در خصوص مسئولیت شهروندان در حفظ و نگهداری محیط زیست، اظهار کرد: باید برای نسل بعدی امانت‌دار خوبی باشیم و لازم است تمام شهروندان در حفظ و نگهداری محیط زیست کوشا باشند تا به سلامت خود و نسل بعدی کمک کنند، به جای شعار دادن باید عمل کردن به وظایف را در اولویت قرار دهیم تا شاهد مشکلات کمتری در شهر باشیم.

کد خبر 581030

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر رشت مدیریت شهری آلودگی شهرها برنامه ریزی شهری خدمات شهری شهرداري رشت پروژه های شهری مدیران شهری توسعه شهری ساماندهي شهري لايروبي رودخانه مشکلات شهري رودخانه های شهری ساماندهی رودخانه مشارکت شهروندان خدمات شهروندان رضایت شهروندان شهرداری رشت شورای شهر رشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دو رودخانه رودخانه ها محیط زیست شهر رشت پساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم پاکسازی رود دره درکه که با حضور مهدی اسفندیاری مشاور اجرایی این اداره کل و... به مناسبت هفته زمین پاک در منطقه یک برگزار شد گفت: کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تکلیف قانونی است و دستگاه‌های خصوصی و عمومی در کنار شهروندان باید ملزم به اجرای آن باشند.

او با اشاره به شعار هفته زمین پاک گفت: با توجه به شعار امسال که " سیاره زمین در مقابل پلاستیک" است باید حفظ محیط زیست از این ماده زیانبخش دغدغه ای عمومی در نظر گرفته شود و مردم بدانند که کیسه پلاستیکی تبدیل به میکروپلاستیک می‌شود و به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند برای همین باید از رها سازی آن در محیط های طبیعی به خصوص بکر و طبیعت کوهستان خودداری کنند.

کریمی از همه شهروندان و مدیران و سازمان ها خواست با تدبیر و تلاش، مواد پلاستیکی را جایگزین مواد قابل بازیافت کنند و با فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت شهروندان، زمین را حفظ نمایند.

نوید انصاری مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک نیز گفت: برنامه های "هفته زمین پاک" از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه در منطقه یک برگزار شد و در این راستا پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه نیز با همکاری شهرداران ناحیه دو و کوهستان، مدیران و کارشناسان محیط زیست منطقه یک، اعضای خانه و کانون های محیط زیست، شورایاری محله درکه، کانون نوجوانان محله درکه و ... و با اجرای برنامه های نمایشی، میز خدمت از طرف مرکز بهداشت درکه همراه بود و در پایان به ۱۵ نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد