Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@17:55:52 GMT

آشنایی با نحوه عملکرد راکت موبایل یاب

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۹۱۶

آشنایی با نحوه عملکرد راکت موبایل یاب

این وسیله که با نام‌های دیگری همچون گوشی یاب و دستگاه موبایل یاب نیز شناخته شده، دارای انواع گوناگونی است. همین موضوع توانسته باعث تفاوت بین قیمت‌های موجود شود. امکانات و ویژگی‌هایی که می‌توانید از این دستگاه‌ها مشاهده کنید، گسترده هستند. وجود تنوع در امکانات باعث شده‌اند تا سازمان‌های بیشتری نسبت به خرید این محصول اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اطلاعات بیشتری را راجع به راکت‌های گوشی‌یاب در اختیارتان خواهیم گذاشت؛ پس همراه ما باشید.

کاربردهای راکت موبایل یاب چیست؟

دستگاه موبایل یاب توانسته کاربردهای متنوعی را به خود اختصاص دهد و از این طریق تأمین‌کننده امنیت تا سطح بالایی باشد. از این دستگاه می‌توان در جهت هوشمندسازی لوازم بازرسی استفاده کرد. در یک نگاه کلی از مهم‌ترین کاربردهای این راکت می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

· این دستگاه برای انواع مکان‌ها همچون دانشگاه‌ها، مدارس، سالن‌های برگزاری انواع امتحانات و همچنین کنکور بسیار مناسب است؛ چرا که با کمک آن می‌توان به وجود موبایل و... پی برد.

· از این راکت‌ها می‌توان در اماکنی که پرتردد هستند، بهره برد. از این مکان‌ها می‌توانیم به اماکن زیارتی اشاره داشته باشیم.

· از دیگر مکان‌هایی که این راکت‌ها کاربرد زیادی دارند، شامل فرودگاه‌ها، راه‌آهن و پایانه‌های داخلی و خارجی می‌شوند.

· برای اینکه بتوان بر روی مراجعه‌کنندگان نظارت بیشتر و بهتری را در اماکنی همچون ادارات و سازمان‌های دولتی داشت، استفاده از گوشی‌یاب پیشنهاد می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، تمامی این مکان‌ها نسبت به امنیت حساس هستند؛ از این رو استفاده از راکت موبایل یاب می‌تواند تا حدودی تأمین‌کننده امنیت باشد.

دستگاه موبایل یاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

دستگاه‌های گوشی‌یاب برای اینکه بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند، نیاز دارند تا از ویژگی‌های گوناگونی برخوردار باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

· این دستگاه‌ها باید دارای سرعت بالایی باشند تا فرایند کشف را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند. با این دستگاه می‌توان مواردی همچون موبایل، تبلت، انواع مختلف اسلحه، چاقو و همچنین بسته سیگار را کشف کرد. در واقع کاربردهای آن تنها به نامی که دارد، محدود نمی‌شوند.

· این دستگاه‌ها به آلارم صوتی مجهز شده‌اند. این دستگاه زمانی که متوجه چیز مشکوکی بشود، به صدا در می‌آید.

· به غیر از آلارم صوتی شاهد ال ای دی نوری و سیستم لرزاننده نیز خواهید بود.

· این دستگاه‌ها می‌توانند به صورت نقطه‌ای محل شی را متوجه شوند.

· این دستگاه‌ها دارای یک شاسی هستند که با کمک آن می‌توان میزان حساسیت را افزایش داد.

· باتری این راکت‌ به صورت سوکتی تعویض می‌شود؛ از این رو فرایند تعویض به آسانی انجام می‌گیرد.

· دقت بهترین این دستگاه‌ها بسیار بالا بوده و امکان خطا بسیار اندک است.

آیا با نحوه عملکرد راکت موبایل یاب آشنایی دارید؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که درباره راکت بازرسی بدن اهمیت داشته، این بوده که عملکرد آن به چه صورت است؟ برای اینکه بتوان از این دستگاه استفاده کرد، فرد مأمور باید راکت را در نزدیکی بدن شخص قرار دهد. زمانی که این دستگاه در نزدیکی بدن قرار می‌گیرد، بر اساس دستوراتی که به آن داده شده است، امواج مغناطیسی تولید می‌کند. در صورتی که راکت‌ها با چیز مشکوکی مواجه شدند، در آن صورت امواج بر اساس شدتی که حس می‌کنند، تغییر پیدا خواهند کرد. دستگاه به هر تغییری که از امواج مغناطیسی دریافت می‌کند، واکنش نشان می‌دهد. دستگاه‌ها به شکل‌های مختلف از خود واکنش نشان می‌دهند.

واکنش‌های دستگاه بازرسی بدن به چه صورت هستند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، راکت موبایل یاب می‌تواند به شکل‌های گوناگون واکنش نشان دهد. روشن شدن چراغ نمونه‌ای از این روش‌ها است. این دستگاه‌ها دارای یک ال ای دی هستند. زمانی که چیز مشکوکی تشخیص داده شود، در آن صورت چراغ مورد نظر روشن شده و مأمور را مطلع می‌کند. دو روش دیگر نیز وجود دارند. یکی از آن‌ها صدای آلارم یا هشداردهنده بوده و دیگری سیستم ویبره است. بهترین روش صدای آلارم است.

تفاوت در صداهای هشدار

یکی دیگر از موارد پراهمیتی که باید درباره راکت موبایل یاب به شما بگوییم، تفاوت در صدا است؛ چرا که جنس فلزات با یکدیگر متفاوت هستند. هر چقدر تغییرات شدیدتر و گسترده‌تر باشند، نشان‌دهنده این موضوع خواهد بود که میزان فلزات بسیار زیاد است. پس مأموران باید به این موضوع بسیار دقت کرده و حواس خود را جمع کنند.

نحوه کار با راکت موبایل یاب

حالا قصد داریم نحوه کار با راکت موبایل یاب که به فلزیاب دستی نیز مشهور است به شما توضیح دهیم. مأموران باید راکت را در فاصله مشخصی از بدن مراجعه‌کننده قرار داده و سپس آن را به آرامی حرکت دهند. مأمور باید آن را در راستای تمام بدن فرد بچرخاند. این حرکت باید به آرامی صورت گرفته تا راکت به خوبی بررسی‌های لازم را انجام دهد. اگر چیز مشکوکی دیده شد، مأمور موظف است بررسی‌های لازم را انجام داده و از ایمنی، کاملاً اطمینان پیدا کند. همان‌طور که اشاره کردیم این صدا می‌تواند به صورت بوق، نور و یا ویبره باشد. در کل هدف از انجام این کار، اطمینان پیدا کردن از امنیت است.

استفاده از راکت بازرسی بدنی در چه مکان‌هایی امکان‌پذیر است؟

در کل هر مکانی که به تأمین امنیت احتیاج داشته باشد، به یک راکت بازرسی بدنی و فرد مسئول نیاز خواهد داشت. این راکت‌ها درصد خطای انسانی را کاهش می‌دهند و می‌توانند سرعت‌ عمل را نیز افزایش دهند. در کل مکان‌های متعددی وجود دارند که می‌توان در آن‌ها از این دست تجهیزات نهایت بهره را برد. این مکان‌ها شامل فرودگاه‌ها، شرکت‌های امنیتی، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، محل برگزاری جلسات امتحان و... می‌شوند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات لازم را درباره راکت موبایل یاب به شما ارائه دهیم. این راکت‌ها با عملکردی که دارند، می‌توانند تأمین‌کننده امنیت باشند. این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌ها و امکانات متعدد هستند. کار با این راکت‌ها بسیار آسان بوده و تنها نیاز به حوصله و البته دقت بالا دارد. این راکت‌ها به شکل‌های گوناگون از خود واکنش نشان می‌دهند که شامل ویبره، چراغ و هشدار می‌شوند. همچنین از آنجایی که این راکت‌ها دارای انواع گوناگونی هستند، می‌توانید تنوع قیمتی را مشاهده کنید.

کد خبر 1640069

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دستگاه ها راکت ها بازرسی بدن واکنش نشان چیز مشکوکی ویژگی ها گوشی یاب مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب

فیلتر ممبران که با نام فیلتر اسمز معکوس RO نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود که وظیفه‌ اصلی آن، حذف آلاینده‌ها و ناخالصی‌های موجود در آب با دقت بسیار بالا است. این فیلتر از یک غشای نیمه تراوا تشکیل شده است که با ایجاد سد مکانیکی، اجازه عبور مولکول‌های آب و ذرات بسیار ریز را می‌دهد، اما مانع عبور آلاینده‌هایی مانند نمک‌ها، فلزات سنگین، مواد شیمیایی، ذرات معلق، میکروارگانیسم‌ها و سایر آلاینده‌های موجود در آب خوراک دستگاه تصفیه آب می‌شود.

در ادامه به بررسی کاربرد و اجزای به کار رفته در فیلتر ممبران می‌پردازیم.

کاربرد های فیلتر ممبران در تصفیه آب

استفاده از فناوری فیلتراسیون غشایی در تصفیه آب، باعث بهبود استانداردهای کیفیت آب شرب و کاهش استانداردهای تخلیه فاضلاب صنایع می‌شود. به طور کلی، کاربردهای این فناوری در زمینه‌های تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه فاضلاب صنعتی و نمک‌زدایی برجسته است.

1- تصفیه آب آشامیدنی

استفاده از فیلتر ممبران در تصفیه آب آشامیدنی به عنوان یک روش پیشرفته و موثر شناخته می‌شود. این فناوری، با استفاده از غشای نیمه تراوا، ذرات و آلاینده‌های مختلف را از آب حذف کرده و آن را به شیوه‌ای موثر تصفیه می‌کند. غشای نیمه تراوا، با منافذ بسیار ریز به ذرات بزرگتر از اندازه منافذ اجازه عبور نمی‌دهد. بنابراین آلاینده‌ها و باکتری‌های مضر از آب جدا می‌شوند.

این فیلترها همچنین به عنوان مانعی در برابر ورود ترکیبات شیمیایی مضر به آب تصفیه شده یا پرمیت عمل می‌کنند. با توجه به مکانیزم فیزیکی تصفیه غشایی، آب تصفیه شده به این روش برای مصارف آشامیدنی قابل استفاده است. به این ترتیب، استفاده از فیلترهای ممبران در تصفیه آب آشامیدنی بهبود چشمگیری در کیفیت آب ایجاد می‌کند.

2- تصفیه فاضلاب صنعتی

فیلتر ممبران به دلیل توانایی فوق‌العاده در حذف آلاینده‌ها، کاربرد گسترده‌ای در تصفیه پساب صنعتی دارد. این فیلتر با استفاده از غشای نیمه تراوا، طیف وسیعی از آلاینده‌ها را از فاضلاب صنعتی حذف می‌کند. استفاده از فیلتر ممبران در تصفیه فاضلاب صنعتی می‌تواند حجم پساب را تا 90 درصد کاهش داده و از ورود آلاینده‌ها به محیط زیست و منابع آبی جلوگیری کند.

3- نمک‌زدایی

شیرین سازی آب دریا یکی از ابزارهای مهم برای رفع کمبود منابع آب است. روش‌های نمک زدایی آب دریا شامل اسمز معکوس (RO)، تبخیر فلاش چند مرحله ای (MED) و تقطیر با هوای فشرده (VC) می‌شود. در میان این روش‌ها، فناوری فیلتر ممبران اسمز معکوس به مقرون به صرفه ترین ابزار نمک زدایی تبدیل شده است.

معرفی قطعات فیلتر ممبران

در ساختار کلی فیلتر ممبران، چندین اجزای مختلف وجود دارد که عملکرد ممبران در تصفیه آب را بهبود می‌بخشند. از جمله قطعات فیلتر ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غشای نیمه تراوا: این غشا دارای صفحاتی با منافذ بسیار ریز است که اجازه عبور ذرات بزرگتر از این منافذ را نمی‌دهند. غشای نیمه تراوا به صورت مارپیچی دور میله‌‌ای پلاستیکی پیچیده شده و داخل محفظه‌ای به نام پرشروسل قرار می‌گیرد. مجرای فاضلاب: پس از ورود آب ناخالص با آلاینده‌های مختلف به دستگاه تصفیه آب، ذرات با اندازه بزرگتر از 0001 میکرون امکان عبور از منافذ غشای نیمه تراوا را ندارند و وارد مجرای پساب می‌شوند تا از دستگاه خارج شوند. مجرای آب تصفیه شده یا لوله پرمیت: ساختار فیلتر ممبران به گونه‌ای طراحی شده است که فقط آب خالص می‌تواند از منافذ آن عبور کند. آب پس از عبور از غشا، بدون آلودگی وارد مجرای آب می‌شود و از دستگاه خارج می‌شود. واشر یا اورینگ: واشرها در دو طرف غشا قرار می‌گیرند و وظیفه‌ آنها، ایجاد آب‌بندی کامل است تا از نشت آب جلوگیری شود. خرید فیلتر ممبران تصفیه آب

برای خرید فیلتر ممبران تصفیه آب باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. اولین مورد، نوع و کیفیت آن است. باید از فیلترهای ممبران با کیفیت و مطابق با کاربرد مورد نظرتان استفاده کنید. برای تصفیه آب دریا و آب لب شور ممبران‌های به‌خصوصی مثل ممبران 8 اینچ فیلمتک BW30-400 وجود دارد. همچنین، مهم است که به فروشندگان معتبر و با تجربه در این حوزه مراجعه کنید. وب سایت آبین با سال‌ها تجربه در زمینه عرضه تجهیزات تصفیه آب، به عنوان برترین مرجع برای خرید فیلتر ممبران محسوب می‌شود. علاوه بر این، کارشناسان آبین آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه انتخاب فیلتر ممبران مناسب، بسته به نیازهای عملیاتی کاربران هستند.

 

دیگر خبرها

  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث