Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رضا اسکندری در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا (ع) و با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، یکی از مصادیق توسعه‌یافتگی کلانشهر‌ها را افزایش خطوط مترو دانست.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این مهم در کلانشهر‌های ایران پیشرفت خوبی طی سال‌های اخیر داشته و کلانشهر شیراز هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با همت و تلاش مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در شیراز با پیشرفت خوبی در خط دوم مترو روبه‌رو هستیم، همچنین از ابتدای شروع به کار فعالیت دوره ششم شورای شهر شیراز با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، راه‌اندازی خط ۲مترو و خط ۳ طی جلسات متعددی به بحث و بررسی گذاشته شد.

اسکندری گفت: راه‌اندازی مترو در شیراز مورد توجه شوراییان این کلانشهر است که انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت نمونه بارز این موضوع است که امید است نقدینگی این پروژه هر چه سریع‌تر تزریق شود.

او گفت: برای نخستین بار در بودجه سال ١٤٠١ شهرداری شیراز، معادل این مبلغ جزو تکالیف شهرداری آمده تا در بهره‌برداری از این پروژه تسریع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر تداوم این خطوط در ایستگاه‌های بیشتر به‌عنوان انتظار شورای اسلامی شهر از مجموعه مدیریت شهری، تاکید و گفت: با توجه به بافت جمعیتی در شرق این کلانشهر، نیاز شهروندان برای دسترسی به خطوط مترو را بیش از پیش کرده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شروع عملیات اجرایی تونل خط سه نیز از دیگر انتظارات اعضای شورای شهر شیراز و کمیسیون حمل‌ونقل از مدیریت شهری است.

اسکندری به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مبنی بر بهره‌برداری از چند ایستگاه خط ۲ تا پایان امسال اشاره و گفت: این موضوع تا دهه فجر سال جاری انجام شود و بهره‌برداری کامل از این خط تا ایستگاه امام حسین (ع) تا سال ١٤٠٢ پیش‌بینی‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون عمران شورای شهر شیراز خط 2 مترو ایستگاه امام حسین شیراز شورای اسلامی شهر بهره برداری شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

کیفیت هوا  در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود