Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در طول ۸۰ روزه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حوزه پلیس امنیت اقتصادی با رشد ۹۷۰ درصدی در تشکیل پرونده‌ها مواجه بوده ایم و ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده شش هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از اصفهان،  سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: کشور در وضعیت حساسی به سر می‌برد و دولت سیزدهم باقوت در حال فعالیت است همچنین یکدلی و یکرنگی خاصی بین قوای سه‌گانه در راستای دفاع از حقوق مردم انجام می‌شود و لازم است آرامشی در جامعه محقق شود تا برنامه دولتمردان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی در استان اصفهان با همدلی در جهت تحقق حقوق مردم فعالیت می‌کنند و خوشبختانه این استان بهترین وضعیت را ازلحاظ وحدت دستگاه‌های امنیتی و قضائی دارا است و اگر اشکالات جزئی در سطح پایین‌تر وجود دارد ناشی از کم‌توجهی اشخاص است.

وی ادامه داد: قرارگاه صیانت در جهت حذف اشکال مأموریت‌ها باقوت این مسئولیت خطیر را انجام می‌دهد و با پاک‌سازی عناصر نامطلوب آمار جرایم کارکنان در طی هشت‌ساله اخیر روندی کاهشی داشته است و این ادعا را داریم که سازمان ما یکی از پاک‌ترین سازمان‌هاست.

سردار میرحیدری اضافه کرد: براساس آمار میزان تماس‌های مردمی به سامانه ۱۹۷ در ۸۰ روز گذشته سال جاری، ۱۸ درصد رشد داشته است و از این میزان ۱۱ درصد پاسخگویی و راهنمایی تماس‌گیرندگان بوده است. در ارتباط با کل تماس‌ها در طول این ۸۰ روز انتقادات ۲۱ درصد و تقدیر ۴۲ درصد رشد داشته‌اند.

وی گفت: در مورد فوریت‌های ۱۱۰ پیش از این از سربازان  کمک گرفته بودیم اما اکنون این امکان فراهم شد تا تعداد نیروی تخصصی و کادری برای این مرکز فراهم شود.

وی اظهار کرد: کل تعداد تماس‌ها در طول ۸۰ روز امسال در مرکز فوریت‌های ۱۱۰ حدود ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ مورد بوده است که میزان تماس نسبت به مدت مشابه شش درصد رشد داشته که از این میزان ۱۹ درصد مشاوره و راهنمایی بوده است، لازم است مردم موارد مربوط به پلیس ۱۱۰ را بشناسند چراکه موارد غیرفوریتی نباید با پلیس ۱۱۰ مطرح شود و این پلیس برای امور فوریتی است.

سردار میرحیدری گفت: میانگین تعداد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در استان اصفهان، ماهانه ۳۴۰ هزار تماس، روزانه حدود ۱۲ هزار تماس و ساعتی ۵۰۰ مورد تماس است، همچنین در سال جاری با افزایش نیروی انسانی و خطوط تلفن نسبت به کاهش مشغول بودن تماس با فوریت های ۱۱۰ و خدمت رسانی بهتر به مردم اقدام کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته سرقت‌های مهم ۹ درصد و کل سرقت‌ها پنج درصد کاهش داشته است و امسال در طول ۸۰ روزه گذشته کل سرقت‌ها یک درصد افزایش داشته است. همچنین سرقت اماکن در سال قبل افزایش بسیاری داشت اما امسال با روند پنج درصدی کاهش روبه‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: ضایعات فروشی‌های حاشیه شهرها که موردتوجه افراد سودجو است فرصت و تقاضای خرید اموال مسروقه از مردم را ایجاد می‌کنند و باعث آزار مردم و ایجاد فرصت برای سارقان هستند که باید مسئولان ذی‌ربط برای ساماندهی ضایعات فروش‌ها تلاش بیشتری داشته باشد.

سردار میرحیدری ادامه داد: سرقت مغازه‌ها با ۱۷ درصد کاهش و سرقت منزل از ۳۰ درصد به سه درصد رسیده است همچنین افزایش انهدام باندهای سرقت هفت درصد افزایش داشته و ۴۶ باند سرقت امسال منهدم شده و سوابق این باندها به مقام قضائی ابلاغ شده است، این در حالی است که نسبت به مدت زمان مشابه سرقت موتورسیکلت شش درصد و سرقت خودرو پنج درصد کاهش، سرقت احشام ۱۵ درصد، سرقت‌های مهم شش درصد و کیف‌قاپی پنج درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در دو ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، سرقت داخل خودرو شش درصد و سرقت قطعات خودرو دو درصد افزایش داشته ، تجاوز به عنف ۴۰ درصد کاهش داشته ، جعل ۳۱ درصد کاهش داشته، کلاهبرداری ۹ درصد کاهش داشته و جرایم رایانه‌ای ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت کلاهبرداری رایانه‌ای ۳۶ درصد کاهش و برداشت اینترنتی هم ۱۰۳ درصد افزایش داشته و مزاحمت اینترنتی ۱۱ درصد کاهش و انتشار عکس‌های خانوادگی ۳۶ درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری افزود: پلیس امنیت اقتصادی در راستای مبارزه با مفسدان اقتصادی و قاچاق کالا امسال با رشد ۹۷۰ درصدی در تشکیل پرونده‌ها مواجه بوده و ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده شش هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: امسال  ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف شده است و در حوزه موادمخدر نیز با تغییراتی که در کشور همسایه ایجاد شد با کاهش ورود موادمخدر به داخل کشور روبه‌رو بودیم بر این اساس کشفیات موادمخدر در ۸۰ روز گذشته نیز با کاهش ۵۶ درصدی روبه‌رو بوده است ضمن اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر دو درصد افزایش و در برخورد با خرده‌فروشان چهار درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با انتقاد از آماده نشدن کمپ ماده ۱۶ فدک در اصفهان، ادامه داد: در استان اصفهان نبود کمپ ماده ۱۶ مشکلات زیادی ایجاد کرده است و تاوان آن را مردم می‌دهند ؛ درحالی‌که پلیس آمادگی دارد ظرف ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند اما لازم است شورای هماهنگی مقابله با موادمخدر، بهزیستی و دستگاه‌های مختلف در زمینهٔ آماده شدن این کمپ تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بیان داشت: به‌زودی یگان انتظامی در منطقه حصه فعال شده و در جوی‌آباد هم کلانتری این منطقه تلاش بسیاری در برخورد با معتادان متجاهر و ناامنی دارد، در مورد فلاورجان هم طرح تخریب مراکز توزیع مواد مخدر به‌شدت دنبال می‌شود.

سردار میرحیدری در مورد وضعیت ترافیک، اظهار کرد: فوتی‌های ناشی از تصادف‌های درون‌شهری شش درصد کاهش داشته و در حوزه تصادف‌های برون‌شهری با افزایش روبه‌رو بودیم، پلیس راهور شهر اصفهان بین کلان‌شهرها رتبه دوم را کسب کرد اما در کل وضعیت جاده‌ها با تردد زیادی که در این استان وجود دارد تا حدود زیادی تخریب شده است که عاملی تاثیرگذار در آمار تصادفات است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های درون‌شهری در طول ۸۰ روز گذشته امسال ۳۶ درصد کاهش داشته است، گفت: نزاع و درگیری که در سال های قبل افزایش بسیاری داشت، امسال در حوزه نزاع فردی با ۳۰ درصد کاهش و نزاع دسته‌جمعی با ۳۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: قتل اخیر در خیابان گلستان، درگیری بین دو گروه اراذل‌و اوباش بود که درگیری منتج به کشته شدن یکی از آن‌ها شد و ۱۱ نفر نیز در این ماجرا دستگیر شدند.

سردار میرحیدری تصریح کرد:اتباعی که برای ورود به استان‌های مختلف یا سفر به خارج از کشور اقدام می‌کنند، از استان اصفهان عبور می کنند که در صورت داشتن هرگونه جرایمی با این افراد برخورد خواهد شد.در همین راستا تا کنون ۸۲ خودرو که مسافر اتباع بدون مجوز داشته توقیف شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودروهای شوتی سردار میرحیدری جرائم اقتصادی اصفهان کمپ ماده 16 اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان درصد کاهش داشته درصد افزایش داشته سردار میرحیدری درصد رشد داشته نسبت به مدت درصد کاهش پرونده ها پنج درصد سرقت ها تماس ها روبه رو شش درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان گفت: شهرستان‌های ارزوئیه، انار، رابر، راور، زرند و کوهبنان در سال گذشته سرقت مسلحانه نداشتند و سرقت خرد در قلعه گنج، فهرج، ریگان، رفسنجان و منوجان کاهش داشته است.

سیدمهدی قویدل ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان برگزار شده و شهرستان‌های زرند، رفسنجان، بم و بافت بیشترین جلسات را داشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با تمام اقدامات انجام شده همچنان آمار سرقت در استان زیاد است، گفت: در سال ۱۴۰۲ اتهام اول استان کرمان سرقت بوده که چهار درصد افزایش داشته و متهمان ورودی به زندان هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

قویدل با اشاره به اینکه ۱۱ شهرستان استان کرمان روند افزایشی سرقت را دارند، افزود: ۱۲ شهرستان روند کاهشی سرقت داشتند؛ ضمن اینکه در راور، جیرفت، بافت، زرند، کهنوج، کوهبنان و منوجان شاهد کاهش سرقت به عنف بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های استان سرقت خرد است، بیان کرد: شهرستان‌های ارزوئیه، انار، رابر، راور، زرند و کوهبنان در سال گذشته سرقت مسلحانه نداشتند و سرقت خرد در قلعه گنج، فهرج، ریگان، رفسنجان و منوجان کاهش داشته است.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های مهم استان در کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت و سیرجان رخ داده، گفت: کرمان، رفسنجان، سیرجان و بم چهار شهرستان اول استان از نظر تعداد فراوانی سرقت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از آمار زندانیان استان مربوط به اتهام سرقت است، افزود: سه موضوع مهم برای کاهش سرقت در دستور کار است که شامل ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی، افزایش پوشش پایش تصویری، ساماندهی معتادان متجاهر و اتباع بیگانه غیرمجاز می‌شود.

قویدل با ابراز گلایه از عدم اجرای برخی مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: قرار بود دو نقطه برای تجمیع و ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی خارج از شهر اقدام شود که تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی تاکید کرد: در حوزه هوشمندسازی برای کاهش جرائم، وقوع تصادفات، سرقت و ... با چالش مواجه هستیم و قرار است ترک فعل‌ها در این موارد را به دادستان اعلام کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه جمع آوری سلاح انجام شده، گفت: طی ۱۲ سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۶ سلاح جنگی و شکاری در استان کشف شده که ۱۰ هزار و ۸۹۴ مورد از آنها جنگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین کشفیات سلام را در جیرفت، بم و رودبار جنوب داشتیم، افزود: این آمار روند افزایشی کشف سلاح و ورود سلاح و مهمات به استان را نشان می‌دهد.

قویدل تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی، تقویت ایست و بازرسی‌ها، رسیدگی جدی و سریع به پرونده‌های سلاح و مهمات، برخورد قاطع و بازدارنده با قاچاقچیان سلاح و مهمات و اقدامات رزمایشی از جمله پیشنهادات ما برای برخورد با این حوزه است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس پلیس آگاهی استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۵ درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم و کشف سرقت نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به رشد ۶۵ درصدی کشف سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان در سال جدید بیان کرد: چند باند فرا استانی سرقت منزل در کرمان دستگیر و اخیرا یک باند سرقت پنج نفره در بندرعباس دستگیر شده و باند فعال که سرقت سریالی انجام بدهد، در حال حاضر نداریم.

میرحبیبی با اشاره به اینکه پایش تصویری در شهر کرمان و جاده‌ها مشکل دارد، گفت: در صورت بهبود این وضعیت، مشکلات کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • ماجرای قمه‌کشی در ارومیه