Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، پشه آئدس که ناقل بیماری های خطرناک و کشنده ای از جمله تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا است در مناطق استوایی جهان به ویژه آسیای جنوب شرقی وجود دارد و به تازگی شیوع بالای آن در برخی از کشورها از طریق جا به جایی کالا در سفر ها گزارش شده است .

تب، استخوان درد شدید، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد در ماهیچه و مفاصل و در نهایت خونریزی چشم، ناخن ها  دست ها از نشانه‌های بیماری پشه آئدس است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، این پشه‌های ناقل، مانداب‌های کوچک همچون آب جمع شده زیر گلدان یا لاستیک‌های رها شده در محیط و بطور کلی ظروف کوچک دست ساز انسان (مانند: ظروف جمع آوری آب کولرهای گازی) را بعنوان زیستگاه‌های ترجیحی خود برای تخمگذاری انتخاب می کنند و چنانچه پشه والد آلوده به ویروس باشد تخم‌ها نیز آلوده خواهند بود.

نیش زدن پشه آئدس منجر به “تب دنگی” یا “تب استخوان شکن” می شو و فرد در صورت گزیدگی، پس از گذشت چند روز از علائم سطحی، احساس بهبود موقت کرده و سپس به طور کاملا ناگهانی دچار کما و بعد مرگ خواهد شد.

از این رو ،به منظور مراقبت انسانی و چک حشره شناسی و  با توجه به اهمیت برنامه نظام مراقبت بیماری های منتقله از پشه آئدس ( تب دنگی، چیکونگونیا و زیکا ) و قرارگیری کشور ایران بر روی کمربند آئدس و امکان اپیدمی در صورت کنترل نکردن و مراقبت مطلوب در کانون های مورد نظر، با حضور کارشناسان حشره شناسی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حسن آباد، تله گذاری و مراقبت حشره شناسی پشه ائدس در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد.

ویژگی های فیزیکی پشه آئدس

پشه های ائدس با بدن باریک و معمولی سیاه، الگوهای منحصر به فرد پوسته های روشن و تیره در شکم و قفسه سینه و نوارهای روشن و تیره متناوب روی پاها از سایر انواع پشه متمایز می شوند.

پشه‌ آئدس ماده بیشتر با شکل شکم، که به یک نقطه در نوک آن می رسد، و با دست های فک بالا متمایز می شوند که کوتاه تر از پروبوسیس هستند، پشه های آئدس به طور مشخص بدن خود را پایین و موازی با زمین نگه می دارند .

به گزارش ایرنا روزانه به طور میانگین ۲۵ هزار مسافر در غالب ۱۷۰ پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تردد دارند.

برچسب‌ها شهرستان ری فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری فرودگاه بین المللی امام خمینی بهداشت و سلامت شهرستان ری فرودگاه بین المللی امام خمینی بهداشت و سلامت امام خمینی پشه آئدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر بندر امام با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

ایسنا در خبری نوشت: عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901751

دیگر خبرها

  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد