Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:26:18 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۳۲۰۵

چند خبر کوتاه از کردستان

به گزارش ایرنا، رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مریوان گفت: همزمان با آغاز هفته صنایع‌ دستی نمایشگاهی از آثار هنرمندان این شهرستان در شهر برده‌رشه مریوان برپا شد.

فریاد حدادیان افزود: در این نمایشگاه آثاری از صنایع ‌دستی حاصل ذوق و هنر فعالان این حوزه در قالب ۱۲ غرفه به ‌نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این غرفه‌ها محصولاتی از جمله کلاش‌، زیورآلات سنتی، مصنوعات چوبی، البسه محلی و ارغوان‌بافی برای علاقه‌مندان معرفی و عرضه شده است.

حدادیان هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از هنرمندان این شهرستان و معرفی هنر صنایع ‌دستی عنوان کرد و یادآور شد: این نمایشگاه به ‌همت شهرداری برده‌رشه و با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مریوان برگزار و به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر میزبان بازدیدکنندگان است.

کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بانه

فرمانده یگان ‌حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه توسط کارکنان ناجا، در بازرسی از منزل شخصی در این شهرستان یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

سرهنگ رسول مرادی افزود: در این رابطه یک ‌نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل ‌شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران مواربث‌ فرهنگی می‌توانند با شماره ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ تماس گرفته و مراتب را در اسرع وقت به اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گزارش دهند.

کسب نشان برنز توسط کشتی گیر کردستانی در رقابت‌های بین المللی جام تختی

"محمدحسین نوروزیان" کشتی‌گیر کردستانی وزن ۷۹ کیلوگرم در پایان مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام تختی موفق شد عنوان سوم و نشان برنز را کسب کند.

چهل و دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی با حضور ۱۳۵ کشتی گیر از کشورهای ایران، ارمنستان و گرجستان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه به میزبانی استان مازندران و در شهر تنکابن این استان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۲۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و تیم های ارمنستان و گرجستان به ترتیب با ۹۳ و ۲۸ امتیاز دوم و سوم شدند.

در پایان رقابت های کشتی آزاد وزن ۷۹ کیلوگرم "محمد حسین نوروزیان" کشتی گیر شایسته کردستانی موفق شد جایگاه سوم و نشان برنز این مسابقات را به خود اختصاص دهد و محمد نخودی و مصطفی قیاسی به ترتیب در این وزن عناوین اول و دوم را کسب کردند.

با اعلام مسوولان فدراسیون کشتی کشور چهل و دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی به عنوان مرحله ما قبل نهایی چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می شود.

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها کردستان کشتی وزارت ورزش و جوانان سنندج وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کشتی وزارت ورزش و جوانان کردستان کشتی وزارت ورزش و جوانان سنندج وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری و صنایع بین المللی کشتی آزاد کشتی گیر جام تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است