Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با رییس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه این سازمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: قاچاق دام باعث متضرر شدن کشاورز شده و سود اصلی به جیب دلالان می رود ، همچنین علاوه بر احشام مازاد، دام های مولد نیز به آن سوی مرزها قاچاق می شوند که با صادرات دام، معضل قاچاق احشام نیز کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید با پیگیری و نظارت دستگاه های متولی و مرتبط زمینه فروش دام های مازاد به کشور عراق فراهم شود، به گونه ای که کشاورزان دامدار دچار ضرر و زیان نشوند و از خروج دام های مولد از کشور نیز جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: تلاش های استاندار ایلام برای ایجاد و گشایش گذرگاه ها و بازارچه های مرزی قابل قدردانی و ارزشمند است، چرا که کشاورزان از طریق این بازارچه ها زمینه ورود به بازارهای عراق را پیدا خواهند کرد و سود حاصله از این داد و ستدها هم به خود کشاورزان برمی گردد.

وی با انتقاد از قیمت سرسام آور میوه در بازارهای استان ایلام، ادامه داد: در سایه نبود نظارت های دقیق و مداوم قیمت تمام شده میوه در استان بیشتر از سایر نقاط کشور است که سود کلان این تفاوت قیمت ها به جیب واسطه ها می رود و در این میان کشاورز و خربدار متضرر می شوند، باید نظارت ها بر بازار میوه جدی تر باشد و شهرداری ها و شورای های شهر زمینه عرضه میوه و تره بار با نرخ دولتی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: مسوولان جهاد کشاورزی با معرفی ظرفیت های استان از جمله گلخانه ها باید سعی در جلب سرمایه گذاران و اطمینان بخشی به آنها برای ورود به سرمایه گذاری در حوزه زیربخش های کشاورزی داشته باشند.

وی خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی و علمی در زیربخش های کشاورزی شد تا شرایط تولید بیشتر، توزیع، سودآوری بالا و پایدار، بازاریابی و اشتغال زایی در زیربخش های کشاورزی مدیریت شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار همچنین از مسوولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خواست تا با واگذاری اراضی ملی به کشاورزان زمینه بهره برداری انها از این اراضی را فراهم کند و البته با افراد متخلف که باعث تخریب یا تصرف اراضی شوند برخورد کند.

وی به موضوع قطع درختان جوان توسط برخی افراد خودخواه و ناآگاه اشاره کرد و گفت: باید افرادی که موجب قطع، قلع و قمع درختان می شوند ابتدا با آموزش و آگاه سازی برخورد و در صورت لزوم قوای قهریه وارد عمل شوند. 

بازدهی اشتغال و تولید در زیربخش های کشاورزی بیشتر از سایر بخش ها از جمله صنعت پتروشیمی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام هم گفت: ایلام استانی سرشار از قابلیت و پتاسیل مغفول مانده است که تولید گندم به میزان سه برابر نیاز استان، ۲.۵ برابر گوشت و سه برابر مرغ، مرز مشترک طولانی با عراق و بیشترین متوسط میانگین بارش کشور با ۴۵۰ میلیمتر گوشه ای از این ظرفیت هاست.

آذرنوش عموزاده افزود: در استان ایلام چند طرح مهم از جمله طرح احیای اراضی دهلران از سد کرخه، سامانه مدیریت آبهای غرب و شمال غرب و ۱۹ ایستگاه پمپاژ کوچک در حال اجراست که تکمیل این پروژه های نیمه تمام انقلابی قابل توجه در توسعه اراضی آبی استان ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: برای طرح سامانه مدیریت آبهای شمال غرب و غرب تاکنون پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که با تکمیل آن بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهد شد و با تکمیل ۱۹ ایستگاه کوچک پمپاژ آب ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار دیگر آبی و ۱۵۰ هزار هکتار هم از محل آب سد کرخه آبی می شود.

عموزاده ادامه داد: اگر همچون صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی برای حوزه کشاورزی نیز سرمایه گذاری و تزریق اعتبار صورت بگیرد با توجه به پتانسیل بالای این حوزه موجب افزایش رونق اشتغال و بهره وری در استان می شود و به مانند مثال گلخانه ها توانایی بکارگیری بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در هر هکتار را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۰۰ تن در هکتار برداشت محصول گلخانه ای داریم، گفت: استان ایلام دارای ۱۵ هکتار گلخانه است که باید این مقدار به ۳۰ هکتار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولید از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی به ویژه در صنعت مرغداری است که در این راستا احداث ۲ کشتارگاه مرغ در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به نام هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی نام گذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام الله نور کریمی تبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام الله نور کریمی تبار وزارت جهاد کشاورزی ایلام الله نور کریمی تبار حجت الاسلام والمسلمین سازمان جهاد کشاورزی زیربخش های کشاورزی استان ایلام کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ ضمن اعلام مقابله با تغییر کاربری به وسعت ۵۹ هکتار، از قلع و قمع ۶۸ مورد دیوارکشی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید غلامی با اعلام اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری 59 هکتار در این حوزه قضایی پیشگیری شده است گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را 59 هکتار و معادل 2300 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد 68 قطعه که شامل دیوارکشی به تعداد 68 مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد 3 مورد، دپوی مصالح ساختمانی 16 مورد و استخر 2 مورد، قانون به اجرا درآمد.

مقابله با تغییر کاربری 12870 هکتار اراضی کشاورزی البرز مقابله با تغییر کاربری 65 هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

وی با اعلام اینکه شخصا در این اعمال تبصره 2 ماده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی حضور داشته است از تلاش و مساعی شهردار بخش کوهسار، عوامل پلیس پیشگیری شهرستان ساوجبلاغ ، نماینده فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، رئیس و عوامل کلانتری چندار، عوامل یگان امداد، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان ادارات گاز، برق ،آب و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین