Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس قصد دارد تا با فروکش کردن همه‌گیری کرونا در این کشور حجم زیادی از لباس‌های محافظتی از جمله روپوش و ماسک‌های صورت (شیلد) را که میلیون‌ها پوند برای خرید آن هزینه کرد، دور بریزد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کمیته پارلمانی حساب‌های عمومی انگلیس روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که دولت لندن ۴ میلیارد پوند از تجهیزات بلااستفاده‌ای را که گفته می‌شود زیر خط استاندارد‌های سازمان بهداشت کشور است و یا دیگر مورد استفاده نیست دور خواهد ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش دولت این کشور دو شرکت جمع‌آوری زباله را برای این پروژه استخدام کرده که قرار است ماهانه ۱۵ هزار بسته را از انبار‌های وزارت بهداشت خالی کنند. آن‌ها اقلام جمع‌آوری شده را بازیافت یا می‌سوزانند.

این درحالیست که کمیته پارلمانی حساب‌های عمومی انگلیس در گزارش خود هشدار داده است که هزینه این پروژه و تاثیرات آن روی محیط زیست مشخص نیست. بر اساس این گزارش وزارت بهداشت انگلیس بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، ۱۲ میلیارد پوند برای خرید تجهیزات محافظتی هزینه کرده که ۸.۷ میلیارد پوند آن باید کسر می‌شد، زیرا قیمت بازار در پایان سال گذشته کمتر از قیمت پرداخت شده در اوج همه گیری بود.

دیم مگ هیلیر، نماینده حزب کارگر انگلیس، که ریاست کمیته پارلمانی حساب‌های عمومی را بر عهده دارد، گفت: «داستان خرید تجهیزات محافظتی شاید شرم‌آورترین بخش از پاسخ دولت به همه‌گیری کرونا بود. در آغاز همه گیری کارکنان خدمات بهداشتی و مراقبت‌های اجتماعی به دلیل فقدان تجهیزات محافظتی اولیه، جان خود و خانواده هایشان را به خطر انداختند.

وی افزود: دولت در تلاشی ناامیدکننده برای جبران اوضاع، مبالغ هنگفتی را به هدر داد و قیمت‌ها و پرداخت‌های افتضاحی را به واسطه‌ها بدون راستی‌آزمایی پرداخت کرد»

این درحالیست که پت کالن، مدیر اجرایی کالج سلطنتی پرستاری انگلیس گفت: «این یک یادآوری دردناک از بدترین بیماری همه گیر است. از زمانی که تجهیزات حفاظتی کم بود تا اکنون که به هدر می‌رود.»

وی افزود کنار آمدن با این مطلب که قرار است میلیارد‌ها پوند از لوازم وزارت بهداشت دود شود کار دشواری است. اگر این پول در وهله اول عاقلانه‌تر و با کیفیت مناسب‌تر استفاده می‌شد، ممکن بود جان بسیاری از پرستاران نجات می‌یافت.

مدیر اجرایی کالج سلطنتی پرستاری انگلیس عنوان کرد: اگر می‌خواهیم واقعاً درس بگیرم، تحقیق برای شناسایی دلایل و اشتباهات، امری مهم است تا هرگز تکرار نشوند.

گزارش‌ها حاکیست که بالغ بر یک هزار و پانصد پرستار در انگلیس در جریان همه‌گیری کرونا جان باختند. دولت انگلیس فروردین ماه گذشته با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت این کشور، همه محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس آزمایش رایگان کرونا برای عموم از روز جمعه (۱۲ فروردین) متوقف و صرفا به افرادی که دارای علائم کرونایی هستند توصیه شده در خانه بمانند و از تماس با افراد دیگر خودداری کنند تا بهبود یابند. گفته می‌شود که آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیت‌های ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.

سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس سه روز بعد (۱۵ فروردین) اعلام کرد که ۹ نشانه جدید را به فهرست رسمی علایم کرونایی اضافه کرده است. این نهاد بهداشتی انگلیس افزود که علائم ویروس جدید، بسیار شبیه به علائم سایر بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است.

این درحالیست که تازه‌ترین داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد که موارد ابتلا به کرونا در این کشور برای نخستین بار طی دو ماه گذشته روند صعودی در پیش گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا کمیته پارلمانی سازمان بهداشت جهانی وزارت بهداشت میلیارد پوند وزارت بهداشت همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم

ایسنا/کرمان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در این دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در کشور راه‌اندازی و ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی راه افتاده است.

دکتر بهروز رحیمی،معاون وزیر بهداشت، ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در این دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در کشور راه‌اندازی و ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی راه افتاده است.

وی افزود: باید امیدآفرینی کنیم و خدمات انجام شده اطلاع رسانی شود.

رحیمی یکی از ظرفیت‌های خوب استان کرمان را وجود خیران حوزه سلامت عنوان کرد که باید قدردان تلاش‌های آنان بود.

معاون وزیر بهداشت به ثروتمند بودن استان کرمان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید با مسئولیت اجتماعی که داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست گفت: حتما برای کمبود نیروی انسانی دانشگاه طراحی جدید انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سفر یک روز خود به کرمان، از ساختمان در حال ساخت مرکز پت اسکن (تشخیص زودهنگام و کمک به درمان بیماران سرطانی) بازدید کرد.

این مرکز با زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

 رحیمی همچنین از خوابگاه ۶۰۰ نفری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید کرد.

این خوابگاه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با زیربنای ۷۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۴۰میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا، ساختمان جدید دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با حضور دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افتتاح شد.

این ساختمان با اعتبار  ۱۴۰۰میلیارد ریال و زیربنایی بیش از ۴۸۰۰ مترمربع احداث شده است.

بنابراین گزارش، رحیمی همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان، یاد و خاطره مجاهدت‌های شهیدان به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

معاون وزیر بهداشت همچنین مزار ریحانه سلطانی نژاد، دختر کاپشن صورتی از شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان را زیارت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند